PDA

View Full Version : Een john-mayer like akoestische gitaar



Borisbecker
1 juli 2006, 11:06
Hai ik zoek een akoestische gitaar die dicht in de buurt komt(wat geluid betreft) van die Martin van John Mayer. Maar ik heb zoals de meesten het geld niet voor een martin, dus zoek een goedkoper alternatief. Het liefst wil ik 1 die ook is aan te sluiten op een versterker. Prijs ong rond de 6 - 700

guitarGirlie
1 juli 2006, 11:20
:) ha,ha, grapjas, "die dicht in de buurt komt qua klank ..." die Martin JM kost zo'n 5000 euries en jij wil 700 uitgeven! Tja dat wordt moeilijk natuurlijk maar probeer eens wat Blueridge, Furch gitaren....!? Ik zou gewoon wat doorsparen dan kun je ook Larrivée en Taylor (214E bv) proberen.

Borisbecker
1 juli 2006, 18:07
Tja om heel eerlijk te zijn, ik ben meer een elektrische gitaar speler, als ik dan zoveel geld zou uitgeven zou het eerder voor een Gibson Les Paul zijn. Maar hier kan ik dan ook bijzeggen dat er, naar mijn mening genoeg andere Les Pauls zijn die akelig dicht in de buurt van een Gibson komen epiphone(wel elementen vervangen), edwards, tokai etc. Dus ik hoopte dat het bij akoestische gitaren ook zo zijn. Maar even een ander vraagje, wat maakt zo'n Martin JM dan zo duur??Houtsoort?Afwerking kan me niet voorstellen dat daar zo'n 5000 euro inzit. Voor dat geld koop ik een Gibson Les Paul Custom met een marshall

Daniël_san
1 juli 2006, 18:23
Maar even een ander vraagje, wat maakt zo'n Martin JM dan zo duur??Houtsoort?Afwerking kan me niet voorstellen dat daar zo'n 5000 euro inzit. Voor dat geld koop ik een Gibson Les Paul Custom met een marshall

Houtkwaliteit, handgebouw, en een klein deel de naam. Net als bij Gibson.

MonkeyFace
1 juli 2006, 23:18
Je kan eens kijken naar de Ibanez AW90NT, en dan het OM model. Qua looks en geluid kom je redelijk in de buurt van de Martin OMJM. Je kunt deze als ik me niet vergis echter niet inpluggen, maar dat kan een degelijke gitaarbouwer voor je regelen.

new deep
5 juli 2006, 19:57
Ik ben zelf erg tevreden over de ibanez aw90 die ik net heb, ik kan hem alleen niet vergelijken met de martin.

Belangrijk verschil is dat de ibanez rond de 290 kost.
Doet niet af aan het feit dat de veel duurdere martin ongetwijfeld heel goed is

Satriani
5 juli 2006, 21:23
Houtkwaliteit, handgebouw, en een klein deel de naam. Net als bij Gibson.

Nou ik denk eerder een heel groot deel de naam. Martin en john mayer wat btw een supergoeie ondergewaardeerde muzikant is, maar je betaalt dus in feite voor 2 namen.

Voor 2000 euro kan je best een gitaar vinden die net zo " goed " is. Maar 6 a 700 word lastig denk ik ;)