PDA

View Full Version : Verschil Cube 15 / Cube 30.



TRC
30 juni 2006, 19:50
Ik kan het zo snel niet vinden, dus weten jullie misschien wat het verschil is?
Behalve het aantal watt dan :satisfie:

Ik heb nu nog een peavey envoy staan maar die vind ik absoluut niet mooi klinken (veel te schel, houd meer van een warmere sound) maar aangezien ik pas een klein jaartje aan het spelen ben, ga ik geen dikke versterker kopen (daar heb ik trouwens ook geen geld voor ;-))

Misschien hebben jullie nog andere tips?

provisus
30 juni 2006, 20:02
vox ad30vt ook een zeer goede versterker voor die prijs!
En ik heb geen flauw idee wat de verschillen zijn (grotere speaker?)

Vonk
30 juni 2006, 20:04
http://www.rolandce.com/productinfo/productinfolist.asp?SubID=40

Hoppakee zoek de verschillen op de Roland-site.

Nova
30 juni 2006, 20:58
de knopjes..

hanzeman
30 juni 2006, 21:02
Het schijnt dat de gitaarsolo van Hotel California is ingespeeld over een Cube... weet alleen niet of dat een 30 of een 60 was.

guitardude
30 juni 2006, 21:34
Het schijnt dat de gitaarsolo van Hotel California is ingespeeld over een Cube... weet alleen niet of dat een 30 of een 60 was.
Hotel California komt uit 1976. Bestaat modeling/de cube al zo lang dan?

hanzeman
30 juni 2006, 21:49
De oude Cubes hadden geen modeling hoor.

Bram+
30 juni 2006, 22:06
Juist omdat je wat verder bent en nou ongeveer weet wat je zoekt, is het dan geen idee om te zoeken naar een leuk buizenversterkertje/ transistorversterkertje? Ik heb niet het idee dat je met een Cube een stap vooruit gaat. Ja in eerste instantie misschien, want je kunt 'veel' met de versterker zelf en de effecten die zijn ingebouwd, maar daarbuiten niet. Je kunt slecht gebruik maken van eigen externe effecten etc. Je bent echt toegewezen op wat het ding zelf te bieden heeft, echte uitbreidingsmogelijkheden zijn er niet.

hanzeman
30 juni 2006, 22:07
Volgens mij kwamen ze officieel op grotere schaal in de handel in 1977-78. Waren geel/oranje ampjes, zonder modeling uiterard.

Joe Walsh verklaarde in interviews dat hij ze veel gebruikte rond de periode van Hotel C. Hij bouwde er heuse stacks van. Vraag me niet waarom...

Tegenwoordig gebruikte hij tijdens de laatste Eagles tour nog een Micro Cube als 'opwarmversterker' in zijn kleedkamer.

guitardude
1 juli 2006, 00:19
De oude Cubes hadden geen modeling hoor.
Ik ben weer eens slecht geinformeerd over die dingen. Had nog wel lopen
googelen, maar kon niks relevants vinden. :hippie:

TRC
1 juli 2006, 11:17
Juist omdat je wat verder bent en nou ongeveer weet wat je zoekt, is het dan geen idee om te zoeken naar een leuk buizenversterkertje/ transistorversterkertje? Ik heb niet het idee dat je met een Cube een stap vooruit gaat. Ja in eerste instantie misschien, want je kunt 'veel' met de versterker zelf en de effecten die zijn ingebouwd, maar daarbuiten niet. Je kunt slecht gebruik maken van eigen externe effecten etc. Je bent echt toegewezen op wat het ding zelf te bieden heeft, echte uitbreidingsmogelijkheden zijn er niet.

Nou nee, eigenlijk niet.
Sowieso komt op de eerste plaats al dat ik weinig geld heb (arme student... je kent het verhaal ;-)) dus iets duurs kan ik nog niet kopen.
Ik ga er niet vanuit dat ik binnenkort al op een podium sta dus een zware versterker zal ik ook niet nodig hebben.

Ik begrijp echter niet waarom ik op de cube niet goed externe effecten aan kan sluiten?

*edit*

Aha, de verschillen zijn dus:
een kleinere speaker en minder effecten.

*edit 2*

Weet iemand iets meer over de Line 6 Sp215?
Ik zag hem op deze (http://www.live-music.nl/aanbiedingen.asp?aid=10) site staan bij de aanbiedingen maar op de Line 6 site kan ik alleen een 210 of 212 vinden.

Bram+
1 juli 2006, 13:29
Nou nee, eigenlijk niet.
Sowieso komt op de eerste plaats al dat ik weinig geld heb (arme student... je kent het verhaal ;-)) dus iets duurs kan ik nog niet kopen.
Ik ga er niet vanuit dat ik binnenkort al op een podium sta dus een zware versterker zal ik ook niet nodig hebben.

Ik begrijp echter niet waarom ik op de cube niet goed externe effecten aan kan sluiten?

*edit*

Aha, de verschillen zijn dus:
een kleinere speaker en minder effecten.

*edit 2*

Weet iemand iets meer over de Line 6 Sp215?
Ik zag hem op deze (http://www.live-music.nl/aanbiedingen.asp?aid=10) site staan bij de aanbiedingen maar op de Line 6 site kan ik alleen een 210 of 212 vinden.

Omdat het een modellingversterker is en die dingen anders, niet, en vooral lelijk reageren op effecten. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar volgens mij ook een heersende opvatting. Buizenversterkers reageren over het algemeen het beste op effecten (hoewel sommige paren beter klinken dan andere), en de juiste transistorversterkers ook op de juiste effecten.
Ik zeg ook niet dat je meteen een gigantische buizenbak of transistorbak moet nemen, die zijn er ook in kleinere maatjes voor vriendelijker prijsjes.

TRC
1 juli 2006, 15:07
Zoals?

En bedankt voor je uitleg :)

Bram+
1 juli 2006, 15:30
Als ik 200 á 300 euro voor een buizenversterkertje zou hebben, zou ik in ieder geval gaan kijken naar een Laney LC15, of als het nog een maatje kleiner moet die kleine Ibanezjes (Valbees geloof ik). De nieuwe Epiphone Valve Junior Heads schijnen binnenkort ook in NL uit te komen, en een aantal forumleden hebben al aangekondigd dat ding te gaan halen, misschien kun je de reacties daarop afwachten. Een stuk duurder, maar ook een stuk vetter waarschijnlijk, worden de nieuwe Orange Tiny Terror heads.

Ook tweedehands komen er vaak mooie dingen langs, gewoon een kwestie van een paar keer kijken en je kans grijpen.

TRC
1 juli 2006, 15:45
Ik denk toch niet dat ik een duurdere koop,
vandaag weer op m'n maats cube 30 gespeeld en ik vind de effectjes gewoon erg leuk. Misschien dat ik hem over een jaar beu ben, maar 2e hands verkopen gaat goed.

De VOX Valvetronix AD15 (of 30)VT, wat vinden jullie daar van?
Redelijk verglijkbaar met een cube lijkt me???

TRC
2 juli 2006, 13:02
*bump?*

''De VOX Valvetronix AD15 (of 30)VT, wat vinden jullie daar van?''

Erikt
19 juli 2006, 20:47
Vox AD30 vind ik zelf beter dan de cubes.. persoonlijk :hippie: