PDA

View Full Version : Domme vraag



Anti
30 juni 2006, 18:58
Waarom zijn er zo weinig buizenversterkers met een headphone optie? Ik zit hier tussen de studerende mensen ....

Han S
30 juni 2006, 19:10
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Ik denk dat het komt omdat de buizenversterker zonder luidspreker gegarandeerd in de problemen raakt, doorslag in de uitgangstrafo met rookwolken en inwendige vlammenzee.

Een buizenversterker zou je met koptelefoon kunnen gebruiken, maar dan moet er wel een zware (zo'n grote groene) weerstand van 8 of 16 ohm op de luidsprekeruitgang en je moet een koptelefoonaansluiting er op maken.

Het is dus wel mogelijk maar je moet even langs een goede tech.

bluegate
30 juni 2006, 19:10
R&D kosten.

Je moet dan een Load en een speakeremulatie ontwerpen dat goed klinkt.
Load is op zich niet moeilijk, een goed klinkde speakeremulatie wel.

Koch heeft de LB120(II) en die R&D gebruikt hij in de StudioTone.

the feable
30 juni 2006, 19:13
Mijn versterker heeft een Compensated Out dat komt toch ook neer op een headphone uitgang?

hadv
30 juni 2006, 23:13
idd helemaal niet dom

als je een effect send hebt zou je kunnen kijken of je daar een klein koptelefoonversterkertje op kan zetten en dan hopen dat er nog signaal door komt als je het (master) volume op 0 zet
dat signaal met volume op 0 kun je eerst testen door de effect send naar een andere versterker, bv je audio, te sturen

Anti
1 juli 2006, 14:54
ok dank u wel voor de uitleg maar het zit zo: Ik speel in een band maar zit doordeweeks tussen de studerende mensen, en ben nu aant het kijken voor een nieuwe versterker die een beetje in beide situaties bruikbaar is? (weet wel dat dit nt echt een goede combinatie is); Mijn budget reikt helaas niet zo ver om mods aan te brengen ed. Budget rond tussen de 600-1000€

jw009
1 juli 2006, 15:09
ok dank u wel voor de uitleg maar het zit zo: Ik speel in een band maar zit doordeweeks tussen de studerende mensen, en ben nu aant het kijken voor een nieuwe versterker die een beetje in beide situaties bruikbaar is? (weet wel dat dit nt echt een goede combinatie is); Mijn budget reikt helaas niet zo ver om mods aan te brengen ed. Budget rond tussen de 600-1000€


Alles wat niet buizen is.

Anders Destium
1 juli 2006, 16:03
Koch Studiotone of Twintone hebben allebei een interne powersoak en headphone out.

ssj3goku
1 juli 2006, 18:53
Is een pod-achtig iets niet iets voor je? Daar kan je dan thuis op spelen, maar dan moet je natuurlijk nog een versterker hebben, hmm...

AART
1 juli 2006, 20:46
De mesa mk 4 heeft een silent recording knop, moete echter wel een speaker attached zijn.
Dan kan je een headphone in de recording out prikke, klintk alleen kut.

Fuck die studerende mensen gewoon en zet alles op 10! :satisfie:

kunk
1 juli 2006, 23:55
Koop een v-amp van Behringer, deze heeft naast een heleboel effecten en amp-simulaties ook een hoofdtelefoon uitgang. Ben je gelijk klaar en kost tweede hands ook niet echt veel.

Kunk

Rude Perception
2 juli 2006, 00:09
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
:stop:
Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen.:satisfie:

paulusdeBKB
2 juli 2006, 03:01
Idd: koop een tweedehands Behringer V-amp voor thuis ( 75 euro?), en dan houd je het overgrote deel van je budget over voor een goede amp. En vanaf 600 euro is er een hoop mooi spul te krijgen hoor :)

caliban
2 juli 2006, 16:29
Dan geef je een hoop geld uit aan een versterker en staat die de hele week onbespeeld bij je thuis terwijl jij op je kot zit
Dat is zo dom voor het geld dan