PDA

View Full Version : pedaaltjes testen in de winkel



Guitarik
30 juni 2006, 17:51
Hey,

Ik wil wat pedalen gaan aanschaffen, maar als ik in de winkel wil testen hoe ze klinken zou ik dat eigenlijk over mn eigen gitaar en versterker moeten doen. Probleem: heb niet zo'n zin mn versterker naar de winkel te gaan sjouwen. Hoe doen jullie dat? Gewoon op de gok kopen, over een andere versterker testen? Gitaar kun je natuurlijk makkelijk meenemen, maar ik neem aan dat het geluid ook nog behoorlijk kan verschillen per versterker. Had ik nou toch maar een Marshall of zo gekocht, die staat in elke winkel ;-)

BartL
30 juni 2006, 17:55
Hoe doen jullie dat?
Als je persee op je eigen spullen moet testen, zit er maar één ding op hè :)

Mike McCready
30 juni 2006, 18:00
Wat voor versterker heb je dan?

BartL
30 juni 2006, 18:06
Misschien heeft 'ie deze: http://www.youtube.com/watch?v=SY7mvH8wFdE&search=guitar%20gear

Das wal 'n probleem natuurlijk

sembo
30 juni 2006, 18:31
je kan op een oefenversterkertje spelen en op een goedkope gitaar.

als het pedaal dan goed klinkt zal ook wel op jou versterker goed klinken :rockon:

Guitarik
30 juni 2006, 19:26
Ik heb een London City Hornet. Niet extreem groot, maar wat mij betreft wel te groot om mee te sleuren. Als ik nou een auto had...............

BartL
30 juni 2006, 19:56
als het pedaal dan goed klinkt zal ook wel op jou versterker goed klinken :rockon:
Wat hoeft zeker niet altijd zo te zijn.

Mitch
30 juni 2006, 20:14
Of je neemt gewoon de gok, of je neemt je spullen mee. Trouwens, al neem je je eigen spul mee, het blijft toch lastig beoordelen hoe het klinkt in een bandsituatie, dus de enige ideale manier om iets uit te proberen is als je een pedaal eerst mee mag nemen voordat je 'm koopt of kan ruilen/terugbrengen.

Lastig hè ? :D

Guitarik
30 juni 2006, 21:05
Dat is nog verrekte lastig ja....:D

Nou ja, dan maar gokken denk ik. Hoe doen die pedaaltjes het op de 2ehands markt? (mocht ik een miskoop doen)

Ik heb nou een GT-6 en die wil ik met de 4-kabel methode gaan aansluiten en dan een dist. pedaaltje erbij kopen aangezien de dist van de gt-6 niet meer te gebruiken is bij de 4km.

En dan later misschien nog meer pedaaltjes erbij kopen en de gt-6 eruit gooien. Alhoewel ik ook wel goede verhalen heb gelezen over de gt-6 in die aansluitmethode.

Maarre, wat voor een dist pedaal raden jullie aan? Heb al wat positieve verhalen gelezen over de MIAudio Crunchbox. Ik heb dus een telecaster en een LC Hornet.

FruscianteFan
30 juni 2006, 21:37
Als je ze toch niet gaat uitproberen voor je ze koopt, kun je net zo goed tweedehands gaan zoeken.

Mitch
30 juni 2006, 23:23
Ja, mijn idee. lijd je geen verlies ! Struin Marktplaats af.
Of Gitaarmarkt, en dan zoeken op gebruiker "ieme"

BartL
1 juli 2006, 00:46
...of "BartL" :D

Heb ook nog wel een stuk of wat pedalen die eruit mogen!

Wat heb je nodig? :)

Guitarik
1 juli 2006, 01:18
Ik ga ze wel uitproberen, maar niet op m'n eigen spul, dat is de gok. :)

Fuhgawz
1 juli 2006, 07:21
...of "BartL" :D

Heb ook nog wel een stuk of wat pedalen die eruit mogen!

Wat heb je nodig? :)

Ben je nou weer op zoek naar een Engl Screamer, Bart? Ik dacht dat je die eerder een had, maar weer had doorverkocht? :sssh:

On-topic: Ik heb ook nooit zin om mijn eigen zooi mee te slepen en test altijd op de gear die het meest vergelijkbaar is met die van mij. Dus even rondkijken welke gitaar/amp combinatie je je eigen sound een beetje kunt benaderen en daarmee de pedalen testen. Is niet perfect idd, maar het is iets... :)

Guitarik
1 juli 2006, 09:28
Dat had ik al bedacht ja.

Maar op terug te komen op een eerdere nog onbeantwoorde vraag: Hoe doen die pedaaltjes het op de 2ehands markt? Als ik een miskoop bega, kan ik 'm dan voor bijna hetzelfde bedrag weer verkopen?

Als dat niet zo is, kan ik dus inderdaad beter een 2ehandsje aanschaffen....

zjanke
1 juli 2006, 09:58
Via www.veilingkijker.nl (http://www.veilingkijker.nl) zoeken en vraagprijzen vergelijken. Je krijgt dan een goed beeld wat bepaalde types doen op de tweedehandsmarkt en of ze wel of niet zeldzaam zijn (makkelijker met onderhandelen). Koop een tweedehands pedaal wat je wilt proberen en als het niet bevalt kun je het voor ongeveer dezelfde prijs weer kwijt, in het slechtste geval kost het je verzendkosten en een heel klein beetje verlies. Een nieuw pedaal wat na drie weken toch niet bevalt kost je dan meteen veel geld, daar krijg je in de regel nog 65-70% van de nieuwwaarde voor terug.

Guitarik
1 juli 2006, 10:12
aha, bedankt!

BartL
1 juli 2006, 10:59
1. Ben je nou weer op zoek naar een Engl Screamer, Bart? 2. Ik dacht dat je die eerder een had, 3. maar weer had doorverkocht? :sssh:

1. Ja
2. Ja
3. Ja :D

krist
6 juli 2006, 15:56
ik heb onlangs een nieuw pedaaltje gekocht in Drachten. Ik had hetzelfde probleem als jij, het blijft een gok. Ik heb en Fender Twin Reverb die nogal zinnig is als het om pedaaltjes gaat en bovendien kwam ik net van mn werk en had ik mn gitaar niet bij me, dus tsja. Ik heb soortgelijk spul gezocht en gevonden om mee te testen. Het pedaal (MXR Distortion + btw) vond ik echt geweldig klinken maar ik had toch twijfels.

Die slimme verkoper gaf me de garantie dat het pedaal me zou bevallen, anders mocht ik hem binnen 5 werkdagen terugbrengen. Dus ik thuis als een gek prutsen met dat ding, een vriend van mij er ook mee laten prutsen (die heeft weer een hele andere gitaarstijl) en nu ben ik helemaal verkocht!

Davidian
8 juli 2006, 11:27
Mxr is leuk spul alleen ik hoor dat de switches onbetrouwbaar zijn.

Dirk_Hendrik
8 juli 2006, 11:46
Hoor van wie?

Ik heb genoeg MXR pedalen gezien waarvan de switches het na 30 jaar nog steeds doen.

En van de reissues, Van 1000 gebruikers hoor je niets. Van die ene met een kapotte switch hoor je wel. Zijn de switches dan écht onbetrouwbaar?

aart steekelenburg
8 juli 2006, 12:44
Mxr is leuk spul alleen ik hoor dat de switches onbetrouwbaar zijn.

Niet onbetrouwbaarder dan andere pedaaltjes hoor... die van electro harmonix begeven het bij mij nog eerder... verder is dat natuurlijk zo gefixed.

paulusdeBKB
9 juli 2006, 00:09
Mxr is leuk spul alleen ik hoor dat de switches onbetrouwbaar zijn.

WOW! Daarvoor moet je wel HELE goeie oren hebben!!! :???:

Zonder dollen: niet te veel napraten, daar krijgen merken onverdiend een goede of slechte naam van...

Davidian
9 juli 2006, 17:27
WOW! Daarvoor moet je wel HELE goeie oren hebben!!! :???:

Zonder dollen: niet te veel napraten, daar krijgen merken onverdiend een goede of slechte naam van...

Nee ik bedoel als in dat sommige gewoon breken, niet dat de klik hoort.

Dirk_Hendrik
9 juli 2006, 17:48
Nee ik bedoel als in dat sommige gewoon breken, niet dat de klik hoort.


Davidian,

Heb je de rest van z'n opmerking ook gelezen? Dat horen was een geintje. Dat napraten is een waarheid als een koei die wel eens wat vaker ter harte genomen zou mogen worden.