PDA

View Full Version : Socially Holy Ones



huskey
30 juni 2006, 17:44
Goedendag,

Ik heb een behoorlijke tijd geleden (Oktober 2005) een demo opgenomen met mijn bandje, maar omdat ik pas sinds kort lid ben van dit forum kom ik er nu pas mee. We hebben al van verschillende jury van bandcompetitie's gehoord dat de originaliteit en zang beter kunnen en nu vroeg ik me natuurlijk af wat jullie van deze demo vinden. Klikerdeklik (http://www.democrasea.nl/index_website.php) (musicplayer linksboven in de pagina).

Husk

huskey
4 juli 2006, 12:55
okeej, misschien zei ik het een beetje formeel maar zouden jullie alsjeblieft even de moeite nemen om het te luisteren? Ik zou er veel aan hebben.

huskey
19 juli 2006, 21:34
Kick :speed:

Noid
20 juli 2006, 21:42
Ik luister nu even social suicide: lijkt wel punk uit eind jaren 70, in de traditie van The Clash en de Sex Pistols. Zeker de break in dat nummer is wel redelijk rommelig, en dat ligt niet alleen aan de drums (mijn idee). Die 2e stem is leuk en het accent van de zanger is erg engels. Het gitaargeluid is zo iel, zeker dat solo geluid, is daar niet wat aan te doen? Democratsea is minder punky, meer richting een gitaarsong. Best catchy coupletje. Maar die ritmesessie is niet echt lekker op elkaar ingespeeld zeg: zet Jepi en Husky maar 48 uur met elkaar in een hokje. Dit is niet lullig bedoelt, maar het kan gewoon beter. Just another song: alweer zo'n catchy nummertje, met een paar leuke dynamiek puntjes (zoals dat stukkie na 2:02).

M.b.t. originaliteit etc.: stel je vraag of je dat wil zijn, of dat je gewoon de muziek wil maken die je leuk vindt, ook al is dat wellicht minder origineel.

huskey
21 juli 2006, 14:42
Ik luister nu even social suicide: lijkt wel punk uit eind jaren 70, in de traditie van The Clash en de Sex Pistols. Zeker de break in dat nummer is wel redelijk rommelig, en dat ligt niet alleen aan de drums (mijn idee). Die 2e stem is leuk en het accent van de zanger is erg engels. Het gitaargeluid is zo iel, zeker dat solo geluid, is daar niet wat aan te doen? Democratsea is minder punky, meer richting een gitaarsong. Best catchy coupletje. Maar die ritmesessie is niet echt lekker op elkaar ingespeeld zeg: zet Jepi en Husky maar 48 uur met elkaar in een hokje. Dit is niet lullig bedoelt, maar het kan gewoon beter. Just another song: alweer zo'n catchy nummertje, met een paar leuke dynamiek puntjes (zoals dat stukkie na 2:02).

M.b.t. originaliteit etc.: stel je vraag of je dat wil zijn, of dat je gewoon de muziek wil maken die je leuk vindt, ook al is dat wellicht minder origineel.

Dank je voor je reactie. Om even wat op te helderen, het gitaargeluid tijdens die solo klinkt waarschijnlijk zo iel door de pedalen die zowel de zanger/gitarist als sologitarist gebruikten (Behringer V-Amp :( ). Dit met de nadruk op gebruikten want de zanger/gitarist heeft nu een Boss ME-50 (je houdt van multieffects of niet ;)) en de sologitarist heeft nu een Boss SD-1. Over de ritmesectie, ik ben het zeker met je eens dat de bas en drum in dat nummer beter kunnen, maar zoals ik al zei is die demo een hele tijd geleden (bijna een jaar) opgenomen en gaat het (voor mijn gevoel) een stuk beter tussen de drums en de bas.

Tjaa, de originaliteit... Met nieuwe nummers schrijven gaat het sowieso op dit moment niet zo lekker in de band. We weten wel dat we qua stijl een nieuwe weg willen inslaan, maar er is nogal wat gezeur over welke stijl het precies moet worden. De zanger wil het liefst in de richting van SOAD , de gitarist houdt meer van classic rock en de drummer wil(de) vooral metal met grunts. Hoe we dit gaan oplossen weten we nog niet precies, maar we werken eraan (We gaan waarschijnlijk ook onze naam veranderen).

Nogmaals bedankt voor je reactie,
Husk

stevie_vp
22 juli 2006, 00:55
Hey.
T klinkt alsof jullie niet helemaal op 1 lijn zitten met z'n allen hehe
Opzich is t natuurlijk wel toepasselijk als je als punk band niet "orgineel" bent.... maja als iedere punk band dat doet ... :)
Ik denk ook echt dat de drum en bas superstrak moeten staan. Daar word alles
omheem gebouwd als je echt een goed geproduced nummer maakt. :)
/
Maar heel veel succes iig!!!