PDA

View Full Version : Hi



datsun
30 juni 2006, 18:12
hello, ben hier al een tijdje ingeschreven, maar ben nu pas een beetje actief. Ik kom uit belgië, ben zowel bassist als gitarist. Ik luister naar vrijwel elk genre muziek, speel in een groep die voornamelijk garage brengt, maar eigenlijk een mix van versch. genres is. Kheb nog maar 1 gitaar, squire strat, maar ze klinkt net als een fender (volgens velen). Ben van plan om in augustus een nieuwe gitaar aan te schaffen; mss een firebird, mss een '58 les paul, mss een fender so-cal ofzo, kben er nog niet echt uit.

Voila

Blen-D*?
30 juni 2006, 19:47
hey man :hippie:

veel plezier hier...

wat voor versterker heb je? :p
maaruh...als je gitaar wil gaan kiezen moet je wel beetje weten wat voor stijl je gaat spelen *lol* :chicken:

Axelll
30 juni 2006, 20:54
Datsun? The datsuns?

datsun
1 juli 2006, 11:57
ik heb een Marshall Valvestate 80W combo, heb nog niet genoeg geld voor een nieuwe, ik zou me een orange willen aanschaffen. Ik wil voornamelijk hard rock/garage/blues (zo een beetje een mix).

Oh ja en ik ben wel fan van the datsuns, energiek groepje met zeer vlotte riffs enzo, maar geef toe, erg vernieuwend zijn ze niet :) ...

Axelll
1 juli 2006, 21:54
Vernieuwend? Ach boeit wat!! Als het vette shizzle is, is het vette shizzle! Maakt mij niet uit of het gekopieerd of achterhaald is goede muziek is goede muziek!!!

datsun
1 juli 2006, 22:40
mja da bedoel ik, echt beestige muziek, ik luister er zeer veel naar! Maar neem nu het voorbeeld punkrock/poppunk (of whatever), er zijn miljoenen punkrockgroepjes, en natuurlijk zijn er vernieuwende en originele dingen bij, maar 90% is gewoon net hetzelfde als de rest. Daarmee bedoel ik dezelfde akkoordenschema's, dezelfde drumritmes, zelfde soort opbouw enz... Ik ben hier niet om groepen af te kraken ofzo, maar ik raad aan (en probeer zelf) om geen nummers te schrijven waarvan je zegt: hé dat is net 'The Kids Aren't Alright' van 'The Offspring' !(om maar een voorbeeld te noemen). Want hoe kan je een nieuwe stijl of genre ontwikkelen, als je anderen nadoet? Anyway, ik wil hiermee helemaal niemand aanvallen hoor, gewoon mijn mening.

:zz: