PDA

View Full Version : half stack voor thuis en podium



dimarzio
30 juni 2006, 12:46
hey mensen ik zit al tijdje te twijfelen..

ik wil een nieuwe amp kopen , die voor thuis goed is maar ook hard genoeg op het podium kan. ik heb nu een 50 watt combo ding.. en ja oefenversterker en die doet het dus niet goed op het podium, en vind de overdrive kut geluid!

ik wil nu een grotere stap maken, en daarom zo mijn twijfels, over een half stack of een betere combo.. heb gehoord dat half stacks voor thuis te hard gaat ??

ik zit te denken aan randall rg 100 watt( nog niet geprobeert) of maybe marshall weet nog niet.
ik wil een lekkere rock/metal sound.
maja wat kan ik nu beter doen.. ik moet gewoon ff klaar zijn voor in iedergeval 5,6 jaartjes .. is dan een half stack goed? of tog nog een combo?

nu weet ik niet hoe het in de toekomst draaid qua optredens..maar wil het gewoon goed voor elkaar hebben !
iemand sugesties??

alvast bedankt !

Toaster
30 juni 2006, 12:48
Wat is je budget
Wat is je muziekstijl
Wat voor auto heb je :D

provisus
30 juni 2006, 12:49
je was net eerder toaster :P

Bram+
30 juni 2006, 12:51
Wat voor 50 watt combo heb je nu dan? 50 watt kan (met evt. een extra aangesloten 2x12 kabinetje, als dat kan) ruim voldoende zijn voor een optreden.

hanzeman
30 juni 2006, 14:40
hey mensen ik ... vind de overdrive kut geluid!
...nog niet geprobeert... maja ... ik moet gewoon ff klaar zijn .... of tog nog een combo... draaid ... alvast bedankt !

Ahum...


-------------

ssj3goku
30 juni 2006, 14:44
Ahum...


-------------

+1

Niet om lullig te doen ofzo hoor, maar als je iets schrijft, doe het aub in ABN. Dat leest prettiger voor de rest van ons. Veel mensen hier op het forum willen je niet eens helpen als je op zo'n manier schrijft, het is dat je het maar weet ;)

Nogmaals ik wil hier niet lullig overkomen, het is gewoon een soort tip.

Succes!

dimarzio
30 juni 2006, 22:22
ik heb geen auto :D

muziekstyle zei ik al Rock/metal,ik wil een goed solo geluid, voor shredden maar ook bijv. steve vai achtige dingen en slagwerk.
en of ballads, en clean moet in orde zijn!

budget, hangt er vanaf, de randall combo rg 100 is 470,- dat kan nog wel. ben ook wel bereid om er 500/600 voor te betalen als het maar goed terecht komt, mischien 2ehands een andere optie.


(Wat voor 50 watt combo heb je nu dan? 50 watt kan (met evt. een extra aangesloten 2x12 kabinetje, als dat kan) ruim voldoende zijn voor een optreden.) bram ik wil een andere versterker dus deze 50 watt hugkes & kettner gaat weg!!

dimarzio
30 juni 2006, 22:24
oh btw is het zo wat beter Nederlands volgens jullie?? zo niet plaats je klachten, maar met mate want ik wil graag reacties over me vraag ok?

vriendelijke groet!

Hector_Tsolodimos
1 juli 2006, 13:03
ik zou zeggen: koop een leuke buizen combo.
voordelen:
niet te groot (ook al kunnen ze wel flink zijn)
super goed geluid
een buizen amp van 20 watt is al genoeg om op te treden (moet wel een stevige luidspreker in zitten, aka 12'' of groter)
je kan ze nieuw al vanaf 500-600 hebben (een leuke fender, ((geen metal..)) )
of voor 400-600 tweedehands

een stack van 400-600 euro stelt niks voor.. (meestal), dan heb je transistor, en daar ben ik niet bepaald weg van, maar sommigen wel..

nadelen:
tja, misschien vinden sommige mensen een Stack veel ruiger..

Balthazar
1 juli 2006, 14:10
ligt er maar net aan of je er ruig uit wil zien of een goed geluid wil.
transistor stacks zijn erg ruig maar er komt zelden een goed geluid uit.
buizen combo's zien er wat minder stoer uit maar scoren op geluid, volume ( 50 watt buizen is vaker beter te horen dan 100 watt transistor ) , door de mix komen en definieerbaarheid.

nielsduursma
1 juli 2006, 14:15
........slagwerk.........

drumforum.nl

flauw flauw flauw

BLOK182
1 juli 2006, 14:21
Toch moet ik zeggen dat die nieuwe Randallhalfstack erg goed zijn voor het geld, hoop bang voor je bucks! Vooral als je een beetje serieus metalgeluid wil hebben met een stevige oempf. Dan kan je idd wel een leuk buizencombootje kopen, maar dat schiet dan toch vaak tekort (voor die muziekstijl). Leuke buizencombo die wel flink scheurt -> Engl Thunder!

fullorder
1 juli 2006, 17:41
oh btw is het zo wat beter Nederlands volgens jullie?? zo niet plaats je klachten, maar met mate want ik wil graag reacties over me vraag ok?

vriendelijke groet!

eeeeeeeh, nee.
Dit is geen beter Nederlands, het spijt me. En ook ik zeg dit niet om lullig te doen, maar ik kan je van harte aanraden om enigzins op je schrijftaal te letten als je serieus genomen wilt worden. En dan bedoel ik "serieus genomen" en niet "serieus genomen" als je begrijpt wat ik bedoel ;)

En om op je vraag in te gaan, of een half-stack te hard gaat voor thuis? Dat hangt maar net van je half-stack af. Buizen/transistor? 10Watt/100Watt? Deze half-stack (http://www.gakki.com/catalog49/marshall_jtm45.jpg) gaat heel erg hard, maar deze (http://homepage.mac.com/lagwolf/.Pictures/Allyouneed.jpg) weer wat minder ;)
Ik heb echter vele goede verhalen gehoord over die transistorbakken van randall. Heb er zelf geen ervaring mee, maar jouw verhaal lezende zou dat best wel eens je amp kunnen zijn. Succes!

ssj3goku
1 juli 2006, 18:56
Deze half-stack (http://www.gakki.com/catalog49/marshall_jtm45.jpg) gaat heel erg hard, maar deze (http://homepage.mac.com/lagwolf/.Pictures/Allyouneed.jpg) weer wat minder ;)


Ik heb ff je links rechtgezet ;)

fullorder
2 juli 2006, 12:36
Ik heb ff je links rechtgezet ;)

Dank je, mijn nederlands is ook niet weer wat het geweest is ;)