PDA

View Full Version : Zekeringen Marshall JCM 800 2210



axtion henk
30 juni 2006, 11:09
Heeft iemand enig idee welke zekeringen (ampère) er in de Marshall JCM 800 2210 gaan?? Er is eentje van mij geknapt en een onverlaat heeft deze verwijderd, maar nu weet ik dus niet hoeveel ampère de oorspronkelijke zekering was. En de andere (zitten 2 in deze versterker) is onleesbaar.

Wie weet dit? Alvast bedankt!

Gr. Henk

hidde630
30 juni 2006, 11:50
het zijn sowieso niet 2 dezelfde, want de een is voor de voeding en de andere voor de standby zeg maar. Lennart heeft ook een 800 en we hebben daar ook mee lopen kutten toen. uit mijn hoofd weet ik niet meer welke het zijn. Wie je wel kan bellen is Tony van de Popbunker in lwd. die heeft zo'n Marshall boek waar alle schema's instaan van alle amps en waar ongetwijfeld ook in staat welke zekering waar in moet.

Hij is meestal wel elke middag in de bunker

058 - 2120200

svdijk
30 juni 2006, 21:06
Hey Henk,

Als je achterop de versterker kijkt is de linkse zekering de hoofdzekering (mains) en deze is 2 Ampére traag, oftewel T2A, de rechtse zekering is de HT zekering, en die is 1 Ampére traag, oftewel T1A.
Die laatste gaat iedere keer stuk als je einbuizen aan vervanging toe zijn!!
Ik heb zelf trouwens ook zo'n type Marshall, geweldige scheurbakken zijn dat!!

Groeten Stefan

harrie-beton
30 juni 2006, 21:50
ja, en als je veel optreed dan heb je extra snaren EN EXTRA Zekeringen. Beide types.

Chris Winsemius
1 juli 2006, 22:24
Heeft iemand enig idee welke zekeringen (ampère) er in de Marshall JCM 800 2210 gaan?? Er is eentje van mij geknapt en een onverlaat heeft deze verwijderd, maar nu weet ik dus niet hoeveel ampère de oorspronkelijke zekering was. En de andere (zitten 2 in deze versterker) is onleesbaar.

Wie weet dit? Alvast bedankt!

Gr. Henk

HT: 1A
Mains: 2A

mathe
2 juli 2006, 09:10
HT: 1A
Mains: 2A
En dan wel een traag type anders blijf je ze vervangen.