PDA

View Full Version : Van moddeling naar pedaaltjes



Satriani
30 juni 2006, 00:17
Mensen

ik heb in mijn zoektocht naar een amp met gewoon een goed clean een fender deluxe85 op de kop getikt voor 125 eurotjes:) .echt een geweldige amp,doet niet veel onder voor de hotrod's voor clean en werkt opzich best goed samen met m' n podxt op high-gain settings.

Maar nu wil ik dus van het moddeling gedoe af..en had dus het idee om een zoom g2 of zoiets voor de modulatie effecten en delay's enz. Een een goed dist/od pedaal voor alles van gary moore, tot metallica , satriani noem maar op.
Iemand ervaringen met od pedaaltjes icm deze amp??
Ow ja und ben feedback en verspuy zat en ben eigenlijk op zoek naar een zaak waar ze een groot aanbod pedaaltjes hebben en je ook nog is fatsoenlijk advies kunnen geven? en een beetje in de buurt van r'dam, den haag kan ook nog wel.

Nu jullie weer

paulusdeBKB
30 juni 2006, 02:58
check ook de Yamaha Magic Stomp. Erg goeie effecten, klein kastje, niet duur.

Einzeln
30 juni 2006, 09:55
Ik heb ooit de stage 185 gehad en ik gebruikte gewoon het scheurkanaal. Klinkt eigenlijk erg goed voor een transistot versterker. Is zelfs een belangrijk onderdeel van het radiohead geluid, samen met een marshall pedaal.

Satriani
30 juni 2006, 10:58
Mwah magic stomp valt zowiezo af..ik moet iets simpels hebben puur voor effecten die ik niet veel gebruik. Dat wordt dus de g2 of de usb versie.
Maar ik dus op zoek naar een goed od/dist pedaal waarmee ik een lekkere scheur uit een transbak kan halen.

SimonS
30 juni 2006, 11:04
G2 en magic stomp zijn beide modeling. ook al zet je de preamp models uit.

Izegrim
30 juni 2006, 11:24
Eh nee... Als je de preamp MODELS uitzet MODELt ie niet meer hoor. De G2 is dan heel transparant en schakelt sneller over van patches dan de PODxt. Ik heb ze allebei en voor alleen effecten in de loop of de guitar in is het een prima apparaat.

SimonS
30 juni 2006, 11:33
de fx zijn ook digitaal. M.a.w. het signaal gaat nog steeds door de AD/DA, en door de fx-processor. Het preamp gedeelte wordt wel vaak modeling genoemd, maar het proces van modeleren wordt ook gewoon toegepast op de fx.

Frusciante
30 juni 2006, 11:38
fatsoenlijk advies is vrij subjectief ;) maar je kan ook nog langs pro music store gaan http://www.promusicstore.nl/html/frame.php daar hebben ze soms verrassende boutiques liggen zoals barber, fulltone, pro audio, qua advies moet je denk ik meer bij je eigen gehoor zijn. ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die mij op andere gedachten kan brengen qua sound. een andere zaak is key music op de blaak. beide winkels hebben minder pedals in voorraad dan feedback maar het kan de moeite waard zijn...succes

Izegrim
30 juni 2006, 11:38
Maakt dat wat uit? Je ontkomt er ook niet aan als je een moderne delay of chorus gebruikt. Ik probeer uit de context te halen dat hij zijn geluid uit zijn eigen versterker wilt halen met eventueel een analoog pedaal ervoor. Ik doe het soms ook zo. Mijn gitaar mijn buizencombo in en de G2 in de FX-loop en mijn geluid lijdt er niet onder (behalve dat ik de treble van 6 naar 6,5 moet zetten ofzo).

SimonS
30 juni 2006, 11:53
achja. ik vind het een beetje vreemd: TS wil van het modelingspul af, en het eerste alternatief wat hij noemt is een modelingapparaat...

Mitch
30 juni 2006, 13:03
Er zijn best aardig wat pedalen die goed klinken op een transistorbak, maar punt is dat veel van de gebruikers op buizen óf modelling zitten. Dus het aantal ervaringen zal wat krapper liggen.
Mijn persoonlijke ervaring is erg goed met een Ibanez Tube King en Carl Martin Hot Drive 'n Boost op een transistor bak. De eerste is alleen nog tweedehands verkrijgbaar en de tweede bij Feedback en dat wil je niet meer. Lastig hoor.

Winkels in de buurt die niet Verspuy of Feedback heten:
Schiedam:
www.gvees.com is een on-lline bedrijf, maar kun je wel op afspraak langs komen. Breedste assortiment op pedalengebied.
www.degiergitaarbouw.nl heeft een paar leuke bakkies liggen (EH English Muffin en Subdecay Black Star zijn erg goed)
Rotterdam:
Pro Music Store was al genoemd.
Verder heb je tegenwoordig ook Key Music met een aardig assortiment, maar da's qua sfeer net een kruising tussen de Kijkshop (veel vitrines) en de Feedback.
In Den Haag nog Max Guitar met, vergelijkbaar met Pro Music Store, een selectie van pedalen die v/d Haar importeert.

-=Rob=-
30 juni 2006, 13:28
Stjek voor overdrive op een transistor versterker de H&K tubefactor eens. Supersound maar: bij bep. instellingen volumeverschil tussen de 2 kanalen (ik blijf erover zeiken...)

ar250artist
30 juni 2006, 13:42
He Satriani,

Sinds kort gebruik ik een bad monkey in combinatie met mijn bandit en ben verrast hoe goed dat klinkt. Ik heb altijd ruzie gehad met de distortion op de bandit: low gain gaat wel, maar als je meer indraait wordt het heel korrelig en krijsend. Nu draai ik de gain maximaal een kwart open op de bandit en trap daar de bad monkey overheen in (half open) en dat klinkt hartstikke goed. Kost geen drol dat ding, dus het proberen waard. Ik weet alleen niet of hij voldoende gain geeft voor gary moore, metallica en dat soort dingen. Eventueel de hot head proberen, dat is een distortion.

Satriani
30 juni 2006, 16:00
achja. ik vind het een beetje vreemd: TS wil van het modelingspul af, en het eerste alternatief wat hij noemt is een modelingapparaat...

jah dude, ik wil in principe valt het ampmodeling gebeuren af en de daarbij komende ellende imo ;) . Een doosje met delay's , verbs, chorussen enz vind ik wel handig.

Satriani
30 juni 2006, 17:20
@mitch : kheb niks tegen feedback maar als je een beetje een goed advies wilt hebben moet je daar uiteraard niet zijn. Ik zal is bij pro music store and max guitar gaan kijken. Daar heb je dus wel een beetje service?

Maar thanks voor de feedback iedereen, als nog meer mensen ervaringen hebben met od's op ss amps hoor ik het graag

Mitch
30 juni 2006, 20:12
Nou, van de vier die ik opnoem zijn dat de winkels waar je de beste verkooppraatjes naar je hoofd krijgt. Da's wat anders dan FB, waar ze meestal niets zeggen of onzin praten, dus 't is maar net wat je wil. De twee kleinere winkels geven naar mijn ervaring een eerlijker advies dan de twee die je herhaalde. Maar ik heb ze volledigheidshalve maar genoemd ;)

Satriani
30 juni 2006, 20:53
True maar het gaat ook om assortiment natuurlijk..... Ik zoek gewoon een zaak waarbij ik aan een verkoper uitleg wat ik zoek voor sound en dat die dude me dan gewoon helpt om mijn sound te vinden zeg maar en daar wil ik best extra voor betalen. Maar als het enigste wat die kleine zaakjes hebben liggen een paar boutiqe pedaaltjes zijn van 300 euro is dat ook weer klote natuurlijk. Ook al geven ze nog zo goed advies:satisfie:

bluegate
30 juni 2006, 21:41
He Satriani,

Ik weet alleen niet of hij voldoende gain geeft voor gary moore, metallica en dat soort dingen. Eventueel de hot head proberen, dat is een distortion.

Voor Gary Moore in ieder geval wel, want die gebruikt 'm zelf ook.

Mitch
30 juni 2006, 23:11
Maar als het enigste wat die kleine zaakjes hebben liggen een paar boutiqe pedaaltjes zijn van 300 euro is dat ook weer klote natuurlijk. Ook al geven ze nog zo goed advies:satisfie:

Hoe kom je daar bij ?