PDA

View Full Version : Waar moet ik op letten?



Pirlala
29 juni 2006, 23:20
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum omdat ik graag gitaar wil leren spelen...alleen is de vraag...waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een gitaar...wat is voor beginners het beste....er is zoveel keuze dat ik niet weet wat wel en goed voor mij is...

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Groetjes, Pirlala

BeKaaW
29 juni 2006, 23:34
Op de site "www.eltjohaselhoff.com" staat onder de index Tech Talk - What's a Good Acoustic Guitar" flink wat informatie.

Success!

--=HANS=--
30 juni 2006, 00:26
Ga naar een echte gitaarspeciaalzaak en de mensen in de winkel zullen je op weg helpen!

Succes!

waayer
30 juni 2006, 10:09
Lees eerst even zoveel mogelijk de 4 punten die hierboven in acoustische gitaren staan, daar staat alvast heel veel informatie die je kunt gebruiken.

Alberto
30 juni 2006, 19:20
Ik zal maar eerlijk toegeven, als ik een vraag heb word ik ook niet graag doorgelinkt :) maar in dit geval is de link wel heel behulpzaam hoor :satisfie:
Maar goed... Waar je op moet letten?
Bij een akoestische gitaar wordt de klank bepaald door de klankkast. Die is van hout en zoals je al kan raden is de ene houtsoort beter dan de andere :) vuren en ceder tref je doorgaans aan als bovenblad. Maar ook mahonie en palissander wordt dikwijls gebruikt. Een massief bovenblad is wel aan te raden, is dat niet het geval dan is je gitaar volledig van triplex en dat klinkt niet zo netjes ;)
Dus vraag in de winkel zeker al naar een massief bovenblad.
Verder moet de hals (het lange gedeelte waar je je vingers plaatst) lichtjes hol zijn en dergelijke... Veel dingen waar je op moet letten dus. Maar vraag voldoende info in de winkel en volg je gevoel. Het is je eerste gitaar dus geef er zeker geen hopen geld aan uit. Als het tegenvalt koop je als je wat gevorderd bent een betere en dan weet je er zeker al veel meer van.

Veel succes met het spelen!

Picker
30 juni 2006, 21:40
Ga naar een echte gitaarspeciaalzaak en de mensen in de winkel zullen je op weg helpen!

Succes!


"Deze gitaar is van een oud vrouwtje geweest die er bijna nooit op speelde..."
:)

Picker
30 juni 2006, 21:42
Op de site "www.eltjohaselhoff.com" staat onder de index Tech Talk - What's a Good Acoustic Guitar" flink wat informatie.
M.a.w., hier (http://www.eltjohaselhoff.com/a_good_acoustic_guitar.htm) dus.