PDA

View Full Version : 9v input



Di Stefano
29 juni 2006, 22:28
Ik ben in het bezit van een DOD preamp overdrive en ben er tevreden over op een groot minpunt na. Het heeft namelijk niet de standaard adapterinput zoals alle andere pedalen. Is het mogelijk om in een pedaaltje deze input te veranderen? Ik moet namelijk een altijd een extra (nog een een hele grote) adapter naar mijn optredens meenemen en daardoor nog eens een extra stroomblokje.

nielsduursma
29 juni 2006, 22:33
ik weet niet wat voor andere ingang erop zit, maar er zijn in de meeste muziekwinkels wel verloopstekkertjes te koop zodat hij wel op een "gewone" 9volt aansluiting past. scheel weer een beetje solderen, en je garantie waarschijnlijk....

Di Stefano
29 juni 2006, 22:50
Ik de muziekwinkel hadden ze er geen oplossing voor.

nielsduursma
29 juni 2006, 22:53
vreemd, is het toevallig zo'n mini jack ingang?? (zoiets als oordopjes van een ipod ofzo)

hadv
29 juni 2006, 23:10
stuur eens een fotootje, op zich kan het niet vreselijk moeilijk zijn namelijk

Di Stefano
29 juni 2006, 23:14
vreemd, is het toevallig zo'n mini jack ingang?? (zoiets als oordopjes van een ipod ofzo)

Ja het is zoiets.

http://effectsdatabase.com/images/gear/DOD_250OverdrivePreamp_l.jpg

Vonk
29 juni 2006, 23:20
Als het een hoofdtelefoonaansluiting is (vreemd...) dan moet je gewoon dus een h.t.-aansluiting verbinden (mbv soldewren) naar een normale adapteringang en een krimpkousje eromheen doen.

Di Stefano
29 juni 2006, 23:30
Dat vind je zeker gewoon in de elektriciteitswinkel?

Debaser
30 juni 2006, 07:59
ik zou wel een mono stekker nemen, of opletten bij solderen :)

heb zelf eens zo'n stekkertje aan mijn daisychain gemaakt voor EHX pedaal.

sickpunk
30 juni 2006, 09:21
http://newtone-online.nl/

daar kan je de goede ingang vinden vinden...

ff originele los solderen, eruit halen, gat uitboren, nieuwe vast solderen en spelen maar

(haal wel een geissoleerde)

Vonk
30 juni 2006, 10:28
Ja dat is het makkelijkst, maar ik dacht dat er nog garantie opzat.

Di Stefano
30 juni 2006, 13:08
Ja er is wel garantie op maar die verloopt over twee maanden. Ik denk niet dat het pedaal het nu plots zal begeven.
Bedankt voor de info!