PDA

View Full Version : Dit is zo dom, heb even jullie hulp nodig



Dridon
29 juni 2006, 21:53
Hey,
Koop ik vanmiddag een klein versterkertje voor mn akoustishe gitaar, heb ik de hele tijd zon brom uit de versterker. Maar nu komt het domme, zodra ik de gitaar vastpak, begint hij pas te brommen, leg ik nu mijn vinger op de plug (tenminste de stalen behuizing van de plug) die naar de versterker gaat is ie weg. Nu heeft dit wat met een aardlus te maken denk ik, maar hoe los ik dit op, ik heb m namelijk gewoon in een geaard stopcontact zitten... :S

Alvast bedankt...

kunk
29 juni 2006, 22:36
Dridon,

heb je misschien de afscherming in de plug niet aangesloten??
Zou zo maar eens kunnen.

Kunk

Dridon
29 juni 2006, 22:46
Dridon,

heb je misschien de afscherming in de plug niet aangesloten??
Zou zo maar eens kunnen.

Kunk

Hoe bedoel je? Ik heb de plug gewoon in de versterker geprikt, kan er verder niet veel mee doen, de plug zit vast aan het snoer, kan ik ook niet openschroeven of iets.

Magic Bean
29 juni 2006, 22:53
Is je versterker zelf wel geaard?? Anders ligt het aan de microfoon in je gitaar. Bij een elektrische gitaar is aarden makkelijker dan een akoestische, dus als het daaraan ligt moet je ff op het desbetreffende forum zijn.

Dridon
29 juni 2006, 23:04
Versterker zelf is geaard ja. En ik heb geen microfoon in mn gitaar, alleen piezo element, weet niet of dat een groot verschil maakt?

Had het probleem eerst ook bij me mixer dat is nu wel opgelost, door vanaf mjin kamer (waar het enigste geaarde stopcontact zit) een verlengsnoer naar beneden te trekken, en toen was het weg.

Heb het namelijk zo zitten:

geaardstopcontact:
- daar hangt een verlengsnoer aan, zo een met een rode knop, daarin zit een verlengsnoer die naar mn amp gaat, en mn computer, en naar beneden (de mixer).

Heb m al rechtstreeks in het geaarde stopcontact gestoken, hielp ook niks.

kunk
29 juni 2006, 23:05
Dridon,

meestal kun je die pluggen wel opendraaien, probeer dat maar eens en kijk hoe het aangesloten is.
Als dat goed is zou ik het zo ook niet weten.

Kunk

nielsduursma
29 juni 2006, 23:08
Dridon,

meestal kun je die pluggen wel opendraaien, probeer dat maar eens en kijk hoe het aangesloten is.
Als dat goed is zou ik het zo ook niet weten.

Kunk

vaak ook niet, dan zijn het van die gegoten kabels zegmaar. die kan je wel open krijgen maar dan kan je ze ook gelijk weggooien.

amon
29 juni 2006, 23:48
Ik heb ooit weken gespeeld met een ijzerdraadje dat ik om een potmeter gebonden had en het andere uiteinde tussen mn broek en zij..... Prima aarding, uiteindelijk toch maar de soldeerbout gepakt.

Dridon
29 juni 2006, 23:58
Ik heb ooit weken gespeeld met een ijzerdraadje dat ik om een potmeter gebonden had en het andere uiteinde tussen mn broek en zij..... Prima aarding, uiteindelijk toch maar de soldeerbout gepakt.

Wat heb je zitten solderen dan? Kan dat ook voor mij de oplossing zijn?

Dridon
1 juli 2006, 15:56
Iemand nog suggesties?

robert-gitarist
1 juli 2006, 16:17
Niet aan de gitaar komen :D :sssh:

Pak eens,als je dat hebt,een ander snoertje en kijk wat er dan gebeurd..Als dan de brom weg is weet je dat je kabel gewoon kapot is...