PDA

View Full Version : aanschaf, Samick of Vanderson??



thecure
29 juni 2006, 20:13
ik ben van plan om mn eerste electrische gitaar zeer binnenkort aan te schafen nadat ik een jaar (om te proberen) acoustisch gespeelt heb.
nu tweifel ik tussen 2 gitaren die ik hier in de buurt in 2 winkels gezien heb.
dit zijn de: "Samick Greg bennet royale"
en een "vanderson" hiervan weet ik geen verdere specivicaties
het zijn allebij hollow body/semi-acoustiche gitaren met een beetje een les paul look. de Samick GB moet 290 euro kosten en de Vanderson 240 euro.
wat raden jullie me aan kwa kwaliteit ik heb totaal geen verstand van de kwaliteit van deze merken.

ook vraag ik me af op de vanderson zitten 2 metalen (metal look) draaiknoppen die ik niet echt bij de gitaar vind passen. zijn er over het algemeen mogelijkheden om er andere draaiknoppen op te laten zetten en is dit nog erg prijzig?

mischien dat jullie ook een andere hollow body lespaul achtige gitaar willen aanbevelen (onder de 300 euro)

ik hoop snel respons te krijgen mede omdat ik nu echt wel toe ben aan een goed instrumen en niet wil wachten tot 1 deze gitaren aan iemand anders verkocht is

met vriendelijke groeten Bart de Graaf

DarknessAwaits
29 juni 2006, 20:42
ik ben van plan om mn eerste electrische gitaar zeer binnenkort aan te schafen nadat ik een jaar (om te proberen) acoustisch gespeelt heb.
nu tweifel ik tussen 2 gitaren die ik hier in de buurt in 2 winkels gezien heb.
dit zijn de: "Samick Greg bennet royale"
en een "vanderson" hiervan weet ik geen verdere specivicaties
het zijn allebij hollow body/semi-acoustiche gitaren met een beetje een les paul look. de Samick GB moet 290 euro kosten en de Vanderson 240 euro.
wat raden jullie me aan kwa kwaliteit ik heb totaal geen verstand van de kwaliteit van deze merken.