PDA

View Full Version : stagetuner



Rockchick
29 juni 2006, 20:08
Zit er over te denken een stagetuner aan te schaffen, waarschijnlijk een Boss.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en dan met name of het wat van je geluid wegneemt...

Kim Wilson
29 juni 2006, 20:27
Het is mij nog niet opgevallen. Ik gebruik hem altijd (Boss TU-2), en ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn geluid afneemt.

Mitch
29 juni 2006, 20:29
DT10 all the way. Goed afleesbaar, snel en accuraat. Goede hoge ingangsimpedantie, dus sowieso bar weinig verlies. En hij ziet er natuurlijk strak uit :D

Rockchick
29 juni 2006, 20:53
heb wat recensies gelezen en die zijn goed! Hij is ook niet zo duur!
Enige twijfelpuntje is dat ie ( als ik het goed heb) geen chromatische tuning heeft..

bat
29 juni 2006, 22:25
heb wat recensies gelezen en die zijn goed! Hij is ook niet zo duur!
Enige twijfelpuntje is dat ie ( als ik het goed heb) geen chromatische tuning heeft..
Van de korg website (http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=DT10):

Features
· Floor-type chromatic tuner optimized for guitar and bass players

Anyway: hier ook een tevreden DT10 gebruiker. En hij 's nog goedkoper ook dan Boss.

Rockchick
29 juni 2006, 22:50
Dank je BAT
was er inmiddels ook al achter..

denk dat ik deze maar eens ga aanschaffen.

dreadhead
29 juni 2006, 23:26
of je moet zo'n behringer tuner aanschaffen
ik weet niet hoe goed die is

schilt je wel weer 70/80 euro :)

Debaser
29 juni 2006, 23:46
ik ben mijn DT-10 kwijt ... :S
vind m fijner dan de Tu-2

ik ga nu maar een andere niet stompbox tuner kopen met een AB er tussen.
voor een stage tuner zou ik voro de KORG gaan of een StroboStomp maar die vind ik vrij aan de prijzige kant, maar als ik het geld zou hebben zou ik m ook kopen.

de behringer heb ik geen ervaring mee, al ziet de RACK versie er wel goed uit ...

succes

Arnie
30 juni 2006, 07:57
Ik gebruik een DT-10 tot grote tevredenheid. Hij 'trackt' de noten goed en snel.

Als je nog nauwkeuriger wilt stemmen heeft Planet Waves ook nog wel iets: de SOS guitar tuner (http://www.planetwaves.com/ptoolsdetails.aspx?ID=11). (Een stukkie naar beneden scrollen). Deze is nauwkeurig tot op '+/-0.04 cent' en de Korg DT-10 bijv. maar '+/- 1 cent'. Ik weet alleen niet uit m'n hoofd waar deze te koop is.

Einzeln
30 juni 2006, 08:28
Maar dat is geen pedaal toch?

vdgraaf
30 juni 2006, 08:29
Die SOS tuner wordt wel op eBay aangeboden. En ik denk dat je hem ook wel kunt bestellen bij Feedback o.i.d. eBay is wel goedkoper verwacht ik. Heeft iemand toevallig al ervaring met dat ding. Hij is wel erg precies zo te zien en handig om mee te nemen in elk geval. Daarbij scheelt het weer een plaatsje op je pedalboard.

grtn, Jan Anton

ziggie
30 juni 2006, 14:13
Zit er over te denken een stagetuner aan te schaffen, waarschijnlijk een Boss.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en dan met name of het wat van je geluid wegneemt...

Hij verandert je geluid wel een beetje. Hij voegt wat treble toe. Helaas is de Boss TU-2 niet true bypass. De Korg trouwens ook niet.

Ik heb zelf de Boss TU-2 en merk dat hij het geluid van diverse andere pedalen heel sterk beinvloedt. Als ik er bv. een Fuzz Face achter zet, knalt het volume en de hoeveelheid fuzz extreem omhoog, ook als de tuner uit staat. Die heeft waarschijnlijk te maken met de ingebouwde buffer.

Al met al ben ik niet blij met zo'n tuner als Boss of Korg in mijn directe lijn. Ik heb hem daarom nu in een loop gezet. Kan je doen met een loopbox of met een A/B box. Op die maniet werkt het perfect en wordt je geluid totaal niet beinvloed.

Nitefly7
30 juni 2006, 15:14
de kekke, get-what-you-pay-for Strobostomp is ook een populaire keuze (zelf vind ik de Magicstomp tuner fijn genoeg...)