PDA

View Full Version : Welke tuner?



Tony27
29 juni 2006, 20:00
Welke moet ik kiezen ( de prijs is van alle vier ongeveer hetzelfde) voor men (elektrische) gitaar ? Ben een newbie en heh iets nodig om de gitaar te stemmen. :)

Korg GA30, of Ga40 of Gt3
boss TU 80

Kim Wilson
29 juni 2006, 20:24
Ik heb zelf de Boss TU-2. Da's een tuner in pedaalvorm. Uitermate handig als je later ooit nog es on stage gaat.

Alberto
29 juni 2006, 20:53
Ik heb de Korg GA-30 en ben er zeer tevreden over. Ik heb er nog wel geen elektrische gitaar mee gestemd, dus alleen met het microfoontje voor de akoestische gitaar. En dat is vrij nauwkeurig hoor :satisfie:
Elektrisch kan ik het dus niet beoordelen maar dat zal dus ook wel in orde zijn.
Als het maar stemt he :)

Tony27
29 juni 2006, 21:06
Ik heb zelf de Boss TU-2. Da's een tuner in pedaalvorm. Uitermate handig als je later ooit nog es on stage gaat.
Zoals je zegt is dat goed voor op het podium , maar zover ben ik nog niet :satisfie:
Zou natuurlijk het duurste kunnen kopen , maar lijkt me dom om er 80%niet van te gebruiken!

hoofd
29 juni 2006, 21:07
Ik heb de Korg CA-30, verschil tussen die en de GA-30 is dat de CA-30 chromatisch is, dus niet alleen E A D G B e in zich heeft, maar ook alle andere noten. Bevalt goed, ik heb 'm nu al een flink aantal jaar. hier is de link:
http://korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=CA30&category_id=5

BeKaaW
29 juni 2006, 21:12
Mijn eerste Boss TU-12 bevalt al 20 jaar goed - chromatisch - voor zowel electrisch gitaar (en bas) als acoustische instrumenten prima te gebruiken.

Tony27
29 juni 2006, 21:20
Als ik het goed begrijp is zo een chromatische tuner beter ? Dus een ca40 of ca30 . En ik die dacht dat het simpel zou zijn.

hoofd
29 juni 2006, 21:50
Het is ook heel simpel, je loopt gewoon een gitaarzaak binnen, tovert een briefje tevoorschijn en zegt "doe mij 's een leuk (chromatisch) stemapparaatje". Stemmen doen ze allemaal toch wel ;)

Eko
30 juni 2006, 15:28
Ik heb een TU-2 voor in het pedalboard en een losse Korg voor de acoustische momentjes. Vorige week een tunertje er bij gekocht die op de kop van een gitaar kunt klemmen. Hij reageert niet op klank maar op trilling. Is makkelijk als je met een hoop omgevingslawaai zit.
Je ziet, je bent nooit uitgetuned. BTW niet alle tuners zijn exact, je eigen gehoor zegt meer.