PDA

View Full Version : eerste 200 euro verdiend ---> (wah)pedaal



amon
29 juni 2006, 17:17
Zo, morgen als ik klaar ben met werken heb ik mn eerste 200 euro bij mn nieuwe baan verdient. Wat een kutwerk, ik denk elke minuut aan het salaris, anders is het helemaal kut....

Maargoed, die 200 euro heb ik dadelijk mooi in de pocket en dan kunnen we weer eens iets gaan kopen (al zo lang geleden dat ik iets nieuws heb kunnen kopen)... Ik dacht aan een leuke wah en een pedalboard...


Iemand enige suggesties qua wahwah? Ik had ooit een Snarling Dog Whin-o-wah, maar die vond ik niets, niet schreuwerig/overtuigend genoeg.

Ik zoek dus iets dat schreeuwt, maar ook ballen heeft. Iets dat leuke slagjes (ska/reggae), maar ook brute solo's kan ondersteunen (tja, dat zijn 2 uiteenlopende gebieden, maarja).
Mijn huidige setup: fender strat/ibanez rg750 -> Boss TU2 -> Colorsound Supa Tonebender -> T-Rex Alberta -> EHX Small Clone -> Marshall JCM800 2205 -> Framus C212 -> oortjes(/onderbuik :chicken:)

Daniël_san
29 juni 2006, 17:23
Je wilt een felle wah dus?
Dunlop Wah's zijn wel vrij fel. (of schel volgens sommigen) De Dimebag Darrel is ook nog vrij goed in te stellen dus je kan er meerdere geluiden uit halen.

amon
29 juni 2006, 18:03
agressief en scherp, maar niet schel...
het liefst te gebruiken voor én overstuurd solowerk én cleane/crunchy ska/reggae/funk slagjes....

stumpy
29 juni 2006, 18:10
Ik zou voor dat geld ook een dimebag darrel wah van dunlop aanraden. Erg veelzijdig en ziet er super vet uit. Maar daar moet je van houden, anders is de 535q ook nog wel een aanradertje.

idno
29 juni 2006, 18:40
+1000000 voor de Dimebag Wah!!!

heb m zelf ook en hij is van alle markten thuis. zelf wilde ik ook een veelzijdige wah en dat is deze zeker; cleane akkoorden, funky ritmes en schreeuwende solo's, je haalt het er allemaal uit.

robert-gitarist
29 juni 2006, 18:45
Inderdaad de Dimebag wah is geweldig!Zeker de moeite waard om te testen..er veelzijdig

zoon van Piet
29 juni 2006, 19:34
jij hebt al colorsound, dus waarom niet de bijpassende wah?

als je het hebt over iets dat schreeuwt maar ook ballen heeft...
Colorsound rulez!

en dan die buitenlandse radiostations als je m samen met je fuzz gebruikt...

amon
29 juni 2006, 19:47
Ja, daar zat ik zelf al aan te denken, gewoon een colorsoundje, maar de wereld van de pedalen gaat verder dan enkel de dingen die je al kent, dus wilde wel eens kijken wat anderen mij aan kunnen raden. Die dimebag ga ik dan maar eens een keertje proberen (= kopen, thuis mee pingelen en als hij niet bevalt voor hetzelfde bedrag weer op marktplaats)...

guitardude
29 juni 2006, 19:56
Ja, daar zat ik zelf al aan te denken, gewoon een colorsoundje, maar de wereld van de pedalen gaat verder dan enkel de dingen die je al kent, dus wilde wel eens kijken wat anderen mij aan kunnen raden. Die dimebag ga ik dan maar eens een keertje proberen (= kopen, thuis mee pingelen en als hij niet bevalt voor hetzelfde bedrag weer op marktplaats)...
Denk je dat je hem voor de nieuw prijs kwijt raakt op marktplaats?

Wormaap
29 juni 2006, 19:59
Denk je dat hij hem nieuw gaat kopen?

amon
29 juni 2006, 20:05
juist.....

EmgMaster
29 juni 2006, 23:03
Morley Mark Tremonti Powerwah is volgens mij ook wel goed agressief. Weet ik echter niet zeker, is maar een tip.

crapton
30 juni 2006, 17:59
Ibanez WD7. Helemaal in te stellen naar wens. Zeer degelijk gemaakt. Bovendien - niet onbelangrijk - klinkt ie goed.

vasnd
30 juni 2006, 19:11
535q heb ik zelf, erg fijn ding. kan je ook erg veel mee

MatthijsBlom
30 juni 2006, 22:06
De Colorsound werd al genoemd.
Ik vind dat tot nu toe de felste wah die ik ooit gehoord heb.
(De Dimebag Wah heb ik nooit gehoord...misschien is die nog feller/mooier.)


Een groot nadeel van een Colorsound wah vind ik het feit dat het mechanisme nogal krakkemikkig is. Het bewegende deel zit vat met 2 schroeven aan de zijkant. Als je de wah in een stand wilt laten staan is het vaak met Colorsound zo dat het pedaal "naar voren valt". Je kan die twee schroeven dan aandraaien zodat dat niet meer gebeurt, maar bij mij is dat altijd van tijdelijke aard geweest...

Maar desondanks blijft de colorsound wah mijn favoriet.