PDA

View Full Version : Modeling



tijs12
29 juni 2006, 12:34
Ik heb gisteren op een pod xt live gespeeld , maar ik was eens aan het kijken zou ik dan best een pa versterker en speakers kopen of gewoon een solidstate eindeversterker met een gitaarcab?

Ik was ook aan het denken voor zoom g9.2tt , ik zie dat daar meer goede reviews over zijn ...

wat vinden jullie is dat de beste budget oplossing?

Multieffects + solidstate eindtrap +gitaarcab

ik zie altijd die reacties over tube amps vs modeling ,,, ik weet nu het verschil wel maar zo slecht is modeling dan toch niet?

Rude Perception
29 juni 2006, 12:39
modeling is ok, maar buizen zijn beter.

Als je de pod met speaker en amp simulatie gebruikt, dan kan je het beste een pa versterker kopen. Omdat die het dichst bij vlak uitversterken komt. Als je geen versterker en spakersimulatie gebruikt kan je hem voor een gitaar combo of top met cab zetten

paulusdeBKB
29 juni 2006, 12:44
Wat Rude zegt.

tijs12
29 juni 2006, 12:46
Ok , wat kan ik dan het beste aanscaffen pa versterker neem nu 2x200 watt. Topkast + basskast of 2x topkast + basskast, dan zal het wel mono zijn , of zou ik twee topkasten nemen? 2xtop +2 x bass komt te dduur uit.

Of ik koop een cabinet van 600 watt tweeter + 2x15 insh speakers

en ik brigde de versterker voor een totaal van 400 watt, . powergenoeg voor kleine optredes en ik laat op grote optredes de pa thuis ens peel op de pa van de organisatie?

Ik ben ook de zanger in de groep dus ga de pa daar ook voor gebruiken zet er een klein mengtafeltje tussen...

Han S
29 juni 2006, 12:55
Het is al in andere threads gezegd: er is een relatie tussen het vermogen van een versterker en het rendement van de speaker. Het rendement van speakers die je in gitaarcabs aantreft, zoals de Celestion G12 is vrij hoog en dus gaan ze met relatief weinig versterkervermogen toch behoorlijk hard.

PA speakers hebben ook een hoog rendement en een beperkt toepassingsgebied, dus heb je bas, mid en hoog drivers in PA systemen. Breedband luidsprekers zul je niet vaak aantreffen.

Als je dus voor PA spullen gaat, bedenk dan dat die niet goedkoop zijn, wel zullen PA speakers binnen hun toepassingsgebied een rechtere karakteristiek vertonen dan de sterk kleurende Celestion bijvoorbeeld. Dat kan positief of negatief werken, probeer maar eens een Marshall top op een hi fi speaker en je hoort wat ik bedoel. Soms is het sterk kleurende geluid van de speaker namelijk gewenst.

outside
29 juni 2006, 12:56
Ik gebruik voor mijn boss gt-8 een marshall valvestate 8008 eindtrap en een cab met eminence legend modeling 12's in en deze setup klinkt prachtig!

SimonS
29 juni 2006, 13:10
ik heb met mijn vroegere Vamp2 en voornamelijk de PODxt Live de volgende combi´s gebruikt:

Vamp-2 => PA eindtrap => 2x PA boxen
Tja... mn allereerste setje, van jaartjes terug. Te weinig volume, kwam absoluut niet door de mix, teveel sjouw-werk, eindtrap stond altijd voluit te blazen en werd daardoor gloeiend heet. sowieso is de xt-live veel beter qua feel, schoont veel beter op met gitaarvolume-pot.

Xt-live => PA eindtrap => Gitaarcab (2x12")
Deze gebruik ik momenteel in mn band bij band-repetities. Heeft niet zozeer de buizenfeel zoals de volgende combinatie, maar wel erg hard en veel druk. Dat had ik net met de Vamp-PA-set. De 2x12" voegt veel toe aan het luistergenot, klinkt veel levendiger.

Xt-live => eindtrap buizencombo => interne speaker (1x12")
Doorgelust naar een Mesa Boogie Caliber.50+ combo. Die lekkere respons van een buizenversterker! Het nadeel: al mn sounds kon ik aanpassen ivm de gitaarspeaker. Nog een groot nadeel voor mij was het gewicht/gemak. Zonder auto niet handig. Deze optie gaf wel het meeste de buizen-feel om het maar zo te noemen.

Xt-live => bass-top => basscab (4x10")
ehm....tja veel bass-respons he ;) klonk erg goed, maar uiteraard niet praktisch qua vervoer. Ik had af en toe het gevoel dat de respons op mn spel niet lekker was, heel vaag maar goed. In principe veel te veel bas, zodat de bassist zn versterker steeds harder zette :)

tijs12
29 juni 2006, 13:17
zat in de winkel ook te denken aan vox ac 30 ,, en dan voor effecten eenmodeler in de effectsloop zetten , en een od pedaaltje ervoor ,of kan ik even goed de od van de modeler in de effectsloop gebruiken ,,

ik speel veel muziek , heb dus cleane sounds nodig tot vettige high gain

tijs12
29 juni 2006, 17:52
nu zit ik nog met een vraag , pa speakers zal ik kwa volume wel toekome maar heb je dan even veel geluidsdruk als een gitaar4x 12 cab?

johantipker
5 juli 2006, 10:43
Qua druk = is het zoals eerder al in deze thread gezegd inherent aan het rendement van de gebruikte speakers....als je hoog rendements pa speakers gebruikt, zul je waarschijnlijk een end komen, het zal wel anders "voelen" dan een tube amp.

Verder alle waar naar zijn geld, ik denk dat je automatisch bij de pro merken pa spul uitkomt....... wil je wat sound kwaliteit scoren...... ik heb voor mezelf wel eens uitgerekend dat je dan zoveel geld uitgeeft, dat het echt leuker en gaver is om voor een goeie tube amp te gaan!

Scali
5 juli 2006, 12:28
Ik vind mijn G9.2tt over m'n VS230 erg goed klinken, prima feel ook, scheelt weinig met m'n 6101. Voordeel is dat je ook stereo kunt spelen.
Als je stereo wilt met buizen, zul je toch een rack-versterker moeten hebben en stereo-cabinet of 2 losse cabinets, volgens mij. Ik ken geen buizencombo/top met stereo effect-loop, eindversterker en speakers.

Ik heb zelf nog niet echt 'het gevoel' gehad met multifx/modeling over hifi-versterkers, koptelefoons of PA. Ik zou dus voor een gitaarversterker/speakers gaan, voor de feel. En of dat een ValveState of echte buizen is, maakt naar mijn mening niks uit (ervanuitgaande dat je de modeler als voorversterker gebruikt, en niet de preamp van de buizenversterker of VS in de loop van de modeler).
Als je budget beperkt is, kun je volgens mij beter een goede (stereo)-ValveState nemen dan een beperkt buizenversterkertje.

Ik hoef gelukkig de keus niet te maken. Ik heb zowel buizen ,transistor als modeling, en ik gebruik het door elkaar.

Josdevos
5 juli 2006, 12:36
Die bestaat... van Brunetti:

Is ook wel op 19" formaat in een shell...

http://alsmusicfactory.com/fotos/Star.jpg

http://alsmusicfactory.com/fotos/Star-efx.jpg

paulusdeBKB
5 juli 2006, 12:55
Ik heb inmiddels een paar keer opgetreden met Modeling versterkers (Yamaha DG-Stomp en Zoom G9.2tt) en een full range actieve monitor (Sound Projects X-Act).

Als ik het vergelijk met mijn Marshall 50W top of met mijn Fender HotRod Deville 4x10" dan kom ik voor mijzelf tot de volgende conclusie:

- Modeling 'goed' doen is ongeveer even duur als buizen 'goed' doen: G9.2tt + X-act samen is precies 2000 euro. Toegegeven: een buizentop van het kaliber Hook, Masotti, whatever is al duurder, en dan moet er nog een speaker cab bij, maar met een buizensetup kan je voor 2000 euro ook al een knap compleet setje kopen.
- Beide opties klinken goed maar een modeling versterker in ideale condities speelt minder bevredigend dan een buizenversterker onder ideale condities. De typische dynamiek, druk en feel waar je als gitarist een harde plasser van krijgt, zit hem vooral in de interactie tussen buizeneindtrap en luidsprekerkast. Alleen een 2x12" kast beukt als een 2x12" kast. Dat kan je niet nabootsen met een full range monitor, hoe goed die ook klinkt, of eigenlijk: omdat die té goed klinkt. Dynamiek van de DG-Stomp is beduidend minder dan die van een goede buizenversterker, de dynamiek van de G9.2tt is bijna net zo goed, maar hangt ook af van de eindversterker waar je hem aan hangt.
- Er bestaan geen ideale condities op het podium. Tenminste, niet op de podia waar ik speel. Om het beste uit mijn buizenversterker te halen moet hij:
A - (bijna) voluit kunnen staan
B - op een meter of vier van me af staan
C - geen andere bandleden lastig vallen
D - het publiek niet lastig vallen
Met het soort optredens dat ik doe (bruiloftjes, kroegen, bedrijfsfeesten, af en toe een feesttent) zijn de omstandigheden voor een buizenversterker nooit ideaal, al is het wel vaak 'goed genoeg'.

Met een modelingversterker spelen bovenstaande criteria veel minder. Ik speel daarom vanaf nu in mijn 10-mans bandje met blazers alleen nog maar modeling.

Scali
5 juli 2006, 14:28
- Modeling 'goed' doen is ongeveer even duur als buizen 'goed' doen: G9.2tt + X-act samen is precies 2000 euro.

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Ten eerste klinkt de G7.1ut net zo goed als de G9.2tt, dus als je de extra features van de G9.2tt niet nodig hebt, doe je het nog steeds 'goed'.
Ten tweede vind ik een gitaarversterker beter dan een actieve monitor, en die heb je dus ook voor minder (AVTX275 vind ik ideaal).


- Beide opties klinken goed maar een modeling versterker in ideale condities speelt minder bevredigend dan een buizenversterker onder ideale condities. De typische dynamiek, druk en feel waar je als gitarist een harde plasser van krijgt, zit hem vooral in de interactie tussen buizeneindtrap en luidsprekerkast.

Ben ik het niet mee eens. Ik hou zelf vooral van de snoeiharde en ultrastrakke attack van een transistor-'buffer', zeg maar. Voor hi-gain spul iig wel, en dat speel ik meestal. Daar krijg ik een heel uitgebalanceerd geluid van, en een gitaar die 'als vanzelf' speelt. Multifx/modelers hebben dat vaak. Dat vind ik fijner dan wat je krijgt met alleen buizen. Ligt dus aan je speelstijl, denk ik.

Fumi SG
5 juli 2006, 14:30
modeling is ok, maar buizen zijn beter.

En zie hierboven...

Waarom blijven mensen toch zeggen dat buizen beter zijn?? Buizen klinken anders, vaak natuurlijker, maar zijn vaak erg onhandig. Voor veel optredende gitaristen is modeling makkelijk, zoals hierboven beschreven. En de modeling van tegenwoordig, zeker het dure spul, klinkt zéker niet verkeerd en heeft vele voordelen. Zeg dus niet zomaar dat buizen beter zijn!!

Ik wil trouwens wel eens een 'blinde test' doen met wat mensen, (goede) modeling vs. buizen. Ik weet zeker dat een groot deel de modeling er niet uit haalt!:roll:

paulusdeBKB
5 juli 2006, 14:40
O, en nog 1 ding vergeten te zeggen: Een goede buizensetup klinkt waanzinnig, maar alleen voor de gitarist zelf. Tegen de tijd dat de amp gemiked en versterkt over de PA te horen is klinkt hij al een stuk vlakker en minder punchy, meer HiFi... Eigenlijk precies hetzelfde als een modeling amp...

Dus als je voor een buizensetup gaat, weet dan dat je het voor het publiek niet hoeft te doen.

@ Scali: ik probeer het algemeen te houden. Uiteraard houd ik dan geen rekening met persoonlijke voorkeuren. En dat ik nou speel met een actieve monitor van 1550 euro moet ik zelf weten. Een actieve monitor kan je ook voor ongeveer een derde scoren, dan ziet het kostenplaatje er alweer heel anders uit...

johantipker
5 juli 2006, 15:13
- Modeling 'goed' doen is ongeveer even duur als buizen 'goed' doen: G9.2tt + X-act samen is precies 2000 euro. .

Dat bedoel ik maar, je moet dus niet denken dat je voordeliger uit bent... voor mijn gevoel heeft een mooie tube amp meer charisma, looks en feel voor het geld....... toch balen als je als gitarist veel geld aan PA spul gaat uitgeven.......dat voelt dan ergens krom, toch kan ik me heel goed voorstellen dat je de sprong hebt gewaagd.......

en met die Sound projects X-acts monitor heb je wel een waanzinnig apparaat in huis gehaald, dat pak je wel goed aan, dat moet volgens mij wel al "douwen"

3 jaartjes terug had ik een gig op een bruiloft ergens, en ik zou ook de PA huren en vervoeren,zo gezegd zo gedaan, ik t spul halen met mijn toenmalige SEAT MARBELLA....... dus 2 x JBL 15" PA speakers, poweramp + 2 x JBL EON 15" powered speakers...... vervolgens paste mijn gitaaramp er niet meer bij!!

Goede raad was duur.. ik heb die avond gespeeld met mijn BOSS ME50 over 4 JBL boxen in zwaar stereo.....eigenlijk had ik nog nooit zo'n mooi gespreide sound gehad en t douwde ook best wel met die 4 x 300 watt! (dat terwijl die ME50 nog niet eens echt over amp simulaties beschikt)
Het was wel errug veel gezeul overigens....

Scali
5 juli 2006, 15:41
O, en nog 1 ding vergeten te zeggen: Een goede buizensetup klinkt waanzinnig, maar alleen voor de gitarist zelf. Tegen de tijd dat de amp gemiked en versterkt over de PA te horen is klinkt hij al een stuk vlakker en minder punchy, meer HiFi... Eigenlijk precies hetzelfde als een modeling amp...

Op zich niet zo vreemd, omdat modelers de complete setup van gitaar t/m microfoon modelleren. Eigenlijk gericht op studio-werk. De Zoom G-serie is eigenlijk de eerste modeler die specifiek aangeprezen wordt met zowel 'live' als 'recording'-modellen.


@ Scali: ik probeer het algemeen te houden. Uiteraard houd ik dan geen rekening met persoonlijke voorkeuren. En dat ik nou speel met een actieve monitor van 1550 euro moet ik zelf weten. Een actieve monitor kan je ook voor ongeveer een derde scoren, dan ziet het kostenplaatje er alweer heel anders uit...

Volgens mij ga je juist van je persoonlijke voorkeur uit. Die is duur, ik wou alleen aangeven dat je er makkelijk wat euro's vanaf kunt schaven zonder aan kwaliteit in te boeten.

Dirk_Hendrik
5 juli 2006, 16:21
HE, dat is echt extreem door gegeneraliseerd. Als je eens de Ampeg (ik meen SVT classic) 300 watt buizen bak over een 8x 10" hebt gehoord zeg je dta nooit meer.


Jawel hoor. Ik weet niet wat je onder strak verstaat maar een SVT heeft daar, onafhankelijk van de speakers, voor mij nog nooit bijgezeten. Ik ga daar dus met Scali mee.


Tubescreamers en dergelijke zijn niet voor niks zo populair bij strakke metal-gitaristen. Door die transistortjes krijg je een strakheid die de buizenversterker zelf niet heeft.

Je hebt wellicht gezien dat ik m'n sig even heb veranderd? Het gebruik van een TS om een strakkere sound te krijgen is iets waar ik tot het moment van zonet nog nooit van gehoord had.

Scali
5 juli 2006, 16:41
Je hebt wellicht gezien dat ik m'n sig even heb veranderd? Het gebruik van een TS om een strakkere sound te krijgen is iets waar ik tot het moment van zonet nog nooit van gehoord had.

Tsja, je bent nooit te oud om te leren he.
Volgens mij speelt oa Geronimo van dit forum met een dergelijke setup.
Mijn setup kun je daar ook wel onder rekenen... De accelerator en booster van een G9.2tt voor het lead-kanaal van een Marshall 6101.
Met de accelerator van de G9.2tt word je trouwens keihard op de feiten gedrukt, wat betreft buis vs transistor.

paulusdeBKB
5 juli 2006, 16:48
Dirk_Hendrik, zit je nou te cross-posten?

Fumi SG
5 juli 2006, 16:59
Dirk_Hendrik, zit je nou te cross-posten?

Leg eens uit...??:???:

Mitch
5 juli 2006, 17:21
Is blijkbaar iets misgegaan, de post van D_H bevatte quotes uit en had in een ander topic moeten komen, 'Buizen vs. Transistor'.

TS voor strak en in metal was erg onorthodox, maar zie je inderdaad steeds meer. Ik vermoed overigens niet alleen vanwege de kwaliteiten compressie hoger, bas lager, maar dat ook de onbekendheid met andere pedalen een rol speelt. :satisfie:

Scali
5 juli 2006, 17:33
Even voor de duidelijkheid, ik noemde "Tubescreamers en dergelijke".
Dus niet specifiek de Ibanez Tubescreamer, maar gewoon overdrive/distortion/boost-pedaaltjes in het algemeen, en dan dus met name de pedaaltjes die geen buizen bevatten.

Bij shredders zie je ook steeds vaker modeling (bv Michael Romeo), en krijg je van die extreme hi-gain geluiden, die volgens mij niet eens meer mogelijk zijn met een conventionele buizenversterker.
Mijn modernste geluid is de "Shredder's Delight"-patch die ik gemaak heb op m'n Zoom G9.2tt: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3975458
Volgens mij is dat niet te doen met buizen... met m'n 6101 lukt het iig van geen kant.
Maar een mp3tje is niet zo duidelijk... als je live hebt gespeeld over deze patch, dan begrijp je pas echt wat ik bedoel :)

FruscianteFan
5 juli 2006, 17:44
Goede raad was duur.. ik heb die avond gespeeld met mijn BOSS ME50 over 4 JBL boxen in zwaar stereo.....eigenlijk had ik nog nooit zo'n mooi gespreide sound gehad en t douwde ook best wel met die 4 x 300 watt! (dat terwijl die ME50 nog niet eens echt over amp simulaties beschikt)
Het was wel errug veel gezeul overigens....Ik heb laatst met mijn optreden op school (flinke tent want groot feest) zelfs de ME50 direct op PA laten aansluiten. Ging best goed. Hoewel het voor mij beter was geweest als ik ook nog iets van een monitor had..

Mitch
5 juli 2006, 17:59
Mijn modernste geluid is de "Shredder's Delight"-patch die ik gemaak heb op m'n Zoom G9.2tt: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3975458
Volgens mij is dat niet te doen met buizen... met m'n 6101 lukt het iig van geen kant.


Nee, da's typisch een sound waar je (uiteraard even afgezien van de delay natuurlijk) dan nog iets meer nodig hebt, goeie compressor + nog een lichte drive erbij of zo. Maar goed, trap nou niet weer in dezelfde valkuil door te denken dat als het met je 6101 niet kan, dat dan geen enkele buizenversterker het kan. ;) Met een goeie multi bak (TC of zo) kun je dit ook best bereiken. Niet dat het mijn smaak is, maar ik ken wel mensen die het zo doen.

Scali
5 juli 2006, 18:30
Nee, da's typisch een sound waar je (uiteraard even afgezien van de delay natuurlijk) dan nog iets meer nodig hebt, goeie compressor + nog een lichte drive erbij of zo.

Bewijs het maar dan.
Ik heb vele versterkers geprobeerd, en het is het allemaal net niet.
Ik hou dus vol dat het niet kan, totdat het tegendeel bewezen is.
Het zal ook geen toeval zijn dat gitaristen met een vergelijkbaar geluid (zoals bv Michael Romeo) dit ook uit een modeler halen.


Maar goed, trap nou niet weer in dezelfde valkuil door te denken dat als het met je 6101 niet kan, dat dan geen enkele buizenversterker het kan.

Ik trap niet in een valkuil, maar misschien wil je eens uitleggen welke buizenversterkers dit kunnen, en op welke punten deze van m'n 6101 verschillen, en waarom dat iets uit zou maken.
Ik zie namelijk geen reden om aan te nemen dat er buizenversterkers zijn die totaal anders reageren dan m'n 6101, aangezien de buizenversterkers die ik bespeeld heb, dat allemaal niet deden.

Dirk_Hendrik
5 juli 2006, 18:38
Even voor de duidelijkheid, ik noemde "Tubescreamers en dergelijke".
Dus niet specifiek de Ibanez Tubescreamer, maar gewoon overdrive/distortion/boost-pedaaltjes in het algemeen, en dan dus met name de pedaaltjes die geen buizen bevatten.



Ik zat idd per ongeluk te cross posten. laten we maar zeggen dat het warm is.

Ik quote je nog even Scali. Inderdaad zeg je tubescreamers en dergelijke. met dat vergelijk ga je, zeker in combi met de opmerking daarna m.i. vreselijk de mist isn. De suggestie is daarmee dat die verschillende pedalen allen hetzelfde effect teweeg zouden hebben. Niets is zo enorm als het klankscala van verschillende vervormpedalen. Om daarmee een TS op dezelfde hoop te gooien als bijvoorbeeld een MXR dist +, een Boss OD3 of een H&K tubefactor gaat nogal mis. Het zijn allemaal ditortion vs overdrive vs boostpedalen maar trekken een volledige andere klank uit de rest van je setup. Met dat "verstrakken" van je sound kom je met de benadering van een distortionpedaal een eind in de richting. Met het noemen van een klassieke overdrive als een TS ga je dat verstrakken nou net niet krijgen.

Ik heb het met het lezen van je posts al vaker gedacht en zeg het bij deze ook. Doe jezelf een lol en ga eens wat meer en vooral open minded met pedalen spelen. Ga daardoor ontdekken dat a) de klankmatige verschillen enorm zijn, b) een simpel pedaal de gemakkelijkste stap is naar het bereiken van een nieuw geluid (wat je met een multieffect niet gaat halen doordat je gelimiteerd wordt door de beperkingen van het door de ontwerpers van het apparaat bedachtte klankbeeld) en c) dat de door jou nogal eens aangehaalde problematiek van ruis en brom lang niet zo extreem is als je nu denkt.

paulusdeBKB
5 juli 2006, 18:47
Ehm, mijn voodu Valve kan ook wel zo gainerig hoor?!

paulusdeBKB
5 juli 2006, 18:49
Trouwens, die drums klinken wel ok. Ingespeeld door een echte drummert of een hele avond zittenn klikken in Cubase?

Scali
5 juli 2006, 18:55
Ik quote je nog even Scali. Inderdaad zeg je tubescreamers en dergelijke. met dat vergelijk ga je, zeker in combi met de opmerking daarna m.i. vreselijk de mist isn. De suggestie is daarmee dat die verschillende pedalen allen hetzelfde effect teweeg zouden hebben. Niets is zo enorm als het klankscala van verschillende vervormpedalen. Om daarmee een TS op dezelfde hoop te gooien als bijvoorbeeld een MXR dist +, een Boss OD3 of een H&K tubefactor gaat nogal mis. Het zijn allemaal ditortion vs overdrive vs boostpedalen maar trekken een volledige andere klank uit de rest van je setup. Met dat "verstrakken" van je sound kom je met de benadering van een distortionpedaal een eind in de richting. Met het noemen van een klassieke overdrive als een TS ga je dat verstrakken nou net niet krijgen.

Sorry hoor, maar je neemt hier aan dat het pedaal wordt gebruikt voor de overdrive, en dat is niet zo.
De TS wordt in een dergelijke setup gebruikt als booster... omdat de TS een beetje een dun en nasaal geluid heeft, ook bij heel weinig gain, krijg je dus een soort treble-booster effect. Daarom is de TS uitermate geschikt.
Satriani en Vai gebruiken een DS-1 op een soortgelijke manier. Bij een dergelijke setting maakt het ook niet zo veel uit of het een distortion of een overdrive is, de gain staat toch erg laag, waardoor dat effect maar heel beperkt is.
Ze worden vooral gebruikt als een soort toonregeling, en als booster. Hierdoor krijg je dus meer punch in je attack, en je haalt wat van de intermodulatie in het laag weg, waardoor je geluid minder modderig is.
Tot zover les 1 in het gebruik van pedalen.


Ik heb het met het lezen van je posts al vaker gedacht en zeg het bij deze ook. Doe jezelf een lol en ga eens wat meer en vooral open minded met pedalen spelen. Ga daardoor ontdekken dat a) de klankmatige verschillen enorm zijn, b) een simpel pedaal de gemakkelijkste stap is naar het bereiken van een nieuw geluid (wat je met een multieffect niet gaat halen doordat je gelimiteerd wordt door de beperkingen van het door de ontwerpers van het apparaat bedachtte klankbeeld) en c) dat de door jou nogal eens aangehaalde problematiek van ruis en brom lang niet zo extreem is als je nu denkt.

Sorry hoor, maar ik ben geen beginner. Vroeger gebruikte ik ook pedalen... en ik heb ook op m'n 6101 wat pedaaltjes geprobeerd... maar uiteindelijk ben ik het meest tevreden met de Zoom G9.2tt.
Misschien verschillen we van mening, maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit een pedaaltje gebruikt heb, of dat ik niet 'open-minded' ben.
We zullen wel gewoon een andere smaak hebben, of een andere speelstijl.
Mijn setup werkt prima voor mij, en ik heb geen behoefte om naar iets anders uit te kijken op het moment.

Scali
5 juli 2006, 19:01
Ehm, mijn voodu Valve kan ook wel zo gainerig hoor?!

Laat horen.
Gain is trouwens niet het enige. Het is de strakheid, de gecontroleerde vervorming (geen gezeik met mud in het laag, hoeveel gain ook), de articulatie, en het gebrek aan ruis, microfonie en ander gezeur dat gewoon met buizen niet kan.
Ja, je kunt je buizen wel helemaal dood gaan 'gaten', maar dan heb je weer niet die zingende sustain, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Mitch
5 juli 2006, 20:24
Misschien verschillen we van mening, maar dat wil niet zeggen dat ik nog nooit een pedaaltje gebruikt heb, of dat ik niet 'open-minded' ben.
We zullen wel gewoon een andere smaak hebben, of een andere speelstijl.


Ik wilde eigenlijk iets zeggen over je reactie op mijn post, maar deze is te mooi om niet te quoten. Twee hele goede zinnen.
Gebruik ze wat vaker en je krijgt niet zo snel van die loopgraven-oorlogen die door moeten gaan voor discussies, zoals die er al te veel geweest zijn. Sorry dat ik even off topic ga, maar ik bedoel dit heel serieus.

Hoe dan ook, het blijft nog steeds een beetje appels met peren vergelijken. Nou ja, Jona golds met Golden Delicious is misschien een betere beeldspraak. Met een buizenbak en een paar pedalen kun je unieke geluiden maken, met modeling ook. Andere appels.

Scali
5 juli 2006, 20:42
Met een buizenbak en een paar pedalen kun je unieke geluiden maken, met modeling ook. Andere appels.

Dat was nou juist mijn punt, maar toen werd er maar weer meteen beweerd dat je hetzelfde geluid toch met een buizenbak kunt maken.
Kom maar op dan, ik heb het nog nooit meegemaakt.
Iets roepen op een forum, dat kan iedereen, maar daar heb je niet zo veel aan. Laat maar horen, en leg maar uit hoe je het doet.
Bij mij is het simpelweg de ExtremeDistortion uit de Zoom G9.2tt, wat in feite een distortion-pedaal is dat tot in het extreme is doorgevoerd...


This distortion program is developed especially for the Zoom G series. We deliberately made use of the characteristics of digital devices and even emphasized the edge of the digital sound to get the distortion to the maximum. The “TM-01” (Tri Metal) was the pedal that had the deepest distortion sound among the stomp boxes from ZOOM but was discontinued. It had as much as three diode-clipping stages and had very high gain. The “Extreme Distortion” is programmed to get the gain even higher. It raises the signal level to the maximum at the input stage and gets the wild distortion sound at the clipping stage. In fact, you won’t change the distortion rate even if you lower the volume on your guitar! Its distortion is that deep. Contrary to the usual distortion effects whose sound gets thinner as you raise the gain, this “Extreme Distortion” won’t lose the fatness and tightness of the sound

Het is dus een 'fantasie'-pedaal, waarbij men gebruik maakt van de flexibiliteit in het digitale domein. De G9 heeft nog een aantal van deze 'fantasie'-modellen, en Line6 heeft er ook een aantal.
Sommigen zijn dus distortion-pedaaltjes tot in het extreme doorgevoerd, anderen zijn buizenversterkermodellen, tot in het extreme doorgevoerd.

Het lijkt me gewoon fysiek onmogelijk om dit in het analoge domein te doen. Het zijn echt 'nieuwe' geluiden. Maar waarschijnlijk merk je pas echt wat ik bedoel als je erover speelt. Met alleen een mp3tje vertel je niet het hele verhaal. Als je zelf speelt, merk je meer van de punch, de articulatie, het gebrek aan ruis etc... En dan zeg je misschien ook "Ja, dit is nieuw".

Volgens mij gebruikt de band Dragonforce trouwens ook een dergelijk geluid... maar zeker weten doe ik het niet, omdat ze ook nogal vaak de Whammy gebruiken, en die verbouwt je geluid sowieso op digitale wijze, ook al hang je er een buizenamp achter. De Pod 2 staat iig in het gearlijstje op de website.

armageddon
5 juli 2006, 21:06
Iets roepen op een forum, dat kan iedereen, maar daar heb je niet zo veel aan. Laat maar horen, en leg maar uit hoe je het doet.
......

en


.....je erover speelt. Met alleen een mp3tje vertel je niet het hele verhaal.


Ja, wat is het nou? :)

armageddon
5 juli 2006, 21:09
Laat horen.
Gain is trouwens niet het enige. Het is de strakheid, de gecontroleerde vervorming (geen gezeik met mud in het laag, hoeveel gain ook), de articulatie, en het gebrek aan ruis, microfonie en ander gezeur dat gewoon met buizen niet kan.
Ja, je kunt je buizen wel helemaal dood gaan 'gaten', maar dan heb je weer niet die zingende sustain, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Sorry hoor, maar buizenversterkers kunnen echt wel strak zijn, geen last van microfonie hebben en praktisch ruisloos zijn. Je moet ze nu niet helemaal op één hoop gooien. Modellers kunnen ook extreem zompig klinken en dat doen ze dan ook vaak mits je een flinke tijd tweakt en er een goeie sound uit kan halen. Ook modellers hebben de neiging om met hogere gains extreem te gaan ruisen. En ik speel nu over een powertone II die poepiestrak klinkt als je hem zo instelt en ik heb over een Pod2.0, Boss GT8 en Sansamp PSA-1 gespeeld....dus ik weet wel het e.e.a. over modellers dacht ik zo.

Scali
5 juli 2006, 21:10
Ja, wat is het nou? :)

Eerst een mp3 posten, en uitleggen wat je precies hebt opgenomen, en dan zien we wel weer, dat is het.
Anders gewoon lekker niet posten.

armageddon
5 juli 2006, 21:12
Dus je mag pas wat zeggen als je een mp3-tje post die je opgenomen hebt? Die overigens weer onderhevig zijn aan analoge/digitale effecten en preamps door de verschillende mics die gebruikt worden?

Scali
5 juli 2006, 21:12
Sorry hoor, maar buizenversterkers kunnen echt wel strak zijn, geen last van microfonie hebben en praktisch ruisloos zijn.

Dat kan, en mijn 6101 doet dat ook prima, maar het is niet zo extreem als die 'fantasie'-geluiden van moderne modelers. Dat is het punt. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik zeg niet dat buizenversterkers het niet kunnen, ik zeg alleen dat modelers het beter kunnen. Goed lezen.

Scali
5 juli 2006, 21:14
Dus je mag pas wat zeggen als je een mp3-tje post die je opgenomen hebt? Die overigens weer onderhevig zijn aan analoge/digitale effecten en preamps door de verschillende mics die gebruikt worden?

Ja, want ik heb een hekel aan mensen die roepen "Kan ik ook", zonder het daarbij behorende bewijs te leveren.
Anders krijg je van die welles-nietes spelletjes zonder eind, en daar zit niemand op te wachten.

armageddon
5 juli 2006, 21:14
Dat kan, en mijn 6101 doet dat ook prima, maar het is niet zo extreem als die 'fantasie'-geluiden van moderne modelers. Dat is het punt. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik zeg niet dat buizenversterkers het niet kunnen, ik zeg alleen dat modelers het beter kunnen. Goed lezen.

ehm..ok

Maarja, je moet het dan ook niet vergelijken. Een beetje alsof je een fantasievliegtuig in Flightsim 2004 vergelijkt met een Airbus A380.

armageddon
5 juli 2006, 21:16
Ja, want ik heb een hekel aan mensen die roepen "Kan ik ook", zonder het daarbij behorende bewijs te leveren.
Anders krijg je van die welles-nietes spelletjes zonder eind, en daar zit niemand op te wachten.

Okee...veel plezier dan met je discussie in je eentje, of eventueel met een andere ziel die tijd en zin heeft om voor een internetdiscussie allemaal samples te maken met dure apparatuur, aangezien het natuurlijk totaal ongekleurd moet zijn.

Overigens verwacht ik nu wel een flink sound-report waar je al je argumenten probeert te ondersteunen met vergelijkende soundsamples. En dan niet je samples uit Sound graag, welke overigens wel ok klinken.

Scali
5 juli 2006, 21:19
Maarja, je moet het dan ook niet vergelijken.

Waarom niet? Als buizenversterkers iets niet kunnen, moet het maar doodgezwegen worden? Wat een onzin.
Ik zou niet weten waarom je het niet mag vergelijken. Je analogie slaat nergens op, want modeling en buizenversterkers zijn beiden 'echt' in de zin dat je ermee op het podium of in de studio echt geluid uit krijgt, terwijl je met een flightsim nooit daadwerkelijk de lucht in kan.

Ik word een beetje moe van dit soort gezeik. Wees eens niet zo kinderachtig en geef gewoon toe dat modelers dingen kunnen die buizenversterkers niet kunnen, en dat die geluiden wel degelijk hun plek hebben in oa moderne metal-muziek.

Scali
5 juli 2006, 21:20
Overigens verwacht ik nu wel een flink sound-report waar je al je argumenten probeert te ondersteunen met vergelijkende soundsamples. En dan niet je samples uit Sound graag, welke overigens wel ok klinken.

Mama, ze pesten m'n buizenversterker, help!

Word eens volwassen.

En wat is er dan mis met m'n sampes uit Sounds?
En waarom altijd dat geslijm dat het wel goed gespeeld is of goed klinkt etc?
Daar heb ik zo'n enorme hekel aan.

armageddon
5 juli 2006, 21:27
Anders moet jij eens lezen en mij niet meteen zien als iemand die jankt als z'n buizenversterker bekritiseert wordt. Ik zei zojuist dat ik een Powertone II heb én zowel een Pod, GT-8 en een Sansamp PSA-1 gebruikt heb/gebruik.
Ook ik ben fan van digitale techniek en hoop ooit een Vetta 2.0 te hebben, maar ik vind gewoon dat ze mbt extreme versterkermodellen niet te vergelijken zijn met buizenversterkers.....

Het is namelijk iets dat physisch niet kan in een buizenversterker en dus kan je het niet vergelijken.
Als je nou de Treadplate modellen gaat vergelijken met de Rectifier lijkt het me zinniger.

En over die samples uit sound.....anders leer je nogmaals lezen. Ze klinken OK, maar blijkbaar vind meneer Scali dat niet genoeg. Ik wil dan minstens (om aan jouw eis te voldoen) ze ook op jouw Marshall of andere buizenamp horen.

Oh nee....niks slechts over Scali's soundsamples...berg je.

Overigens...ben jij dezelfde Scali die gebanned is geweest op Tweakers?

Scali
5 juli 2006, 21:33
Het is namelijk iets dat physisch niet kan in een buizenversterker en dus kan je het niet vergelijken.
Als je nou de Treadplate modellen gaat vergelijken met de Rectifier lijkt het me zinniger.

Vind ik niet. Als ik een preamp ga kopen, en ik moet beslissen of ik voor modeling ga, of voor buizen, zal ik toch die vergelijking moeten maken.
Dat het niet kan in een buizenversterker is geen reden om het dan maar buiten beschouwing te laten... in tegendeel, het zijn juist de verschillen die de doorslag geven.

Ik vind trouwens de vergelijking van versterker vs model veel minder interessant... Ten eerste is het helemaal niet zo belangrijk of de modellen 1:1 zijn, zolang ze maar goed klinken en goed bruikbaar zijn. Ten tweede heb je heel veel modellen in een modeler, en maar 1 'model' in een echte versterker... dus alleen als je echt voor 1 model gaat, zou je kunnen vergelijken, maar hoef je eigenlijk sowieso niet naar modeling te kijken.
Ten derde zullen niet alle modellen even goed lijken, dus wat zegt het nou helemaal?

Kortom, ik vind jouw argumenten volstrekt onlogisch, en kan me er absoluut niet in vinden.


Oh nee....niks slechts over Scali's soundsamples...berg je.

Beter lezen, ik heb liever dat je wel wat negatiefs zegt, of gewoon helemaal niks.
Ik word een beetje moe van dat vervelende geslijm... Komt ook zo dom over... Je vindt dat ik goede opnamen maak, maar als ik dan uitleg hoe ik dat doe, ga je daartegenin. Ja, wat is het nou? Ben je jaloers en voel je je beter als je je negatief uitlaat ofzo? Het slaat echt nergens op.


Overigens...ben jij dezelfde Scali die gebanned is geweest op Tweakers?

Dat ben ik ja.
Wou je daar iets mee zeggen? Zeg het dan. Ik hou van mensen die direct zijn. Dat ben ik zelf ook. Blijkbaar houden anderen daar niet van... maar zo kom je niet door het leven natuurlijk.

armageddon
5 juli 2006, 21:38
Vind ik niet. Als ik een preamp ga kopen, en ik moet beslissen of ik voor modeling ga, of voor buizen, zal ik toch die vergelijking moeten maken.
Dat het niet kan in een buizenversterker is geen reden om het dan maar buiten beschouwing te laten... in tegendeel, het zijn juist de verschillen die de doorslag geven.

Ik vind trouwens de vergelijking van versterker vs model veel minder interessant... Ten eerste is het helemaal niet zo belangrijk of de modellen 1:1 zijn, zolang ze maar goed klinken en goed bruikbaar zijn. Ten tweede heb je heel veel modellen in een modeler, en maar 1 'model' in een echte versterker... dus alleen als je echt voor 1 model gaat, zou je kunnen vergelijken, maar hoef je eigenlijk sowieso niet naar modeling te kijken.
Ten derde zullen niet alle modellen even goed lijken, dus wat zegt het nou helemaal?


Als ik moet kiezen en ik wil iets hebben waarmee ik Muse kan imiteren ofzo, zonder een shitload aan pedalen, denk ik niet in de eerste instantie aan buizen eigenlijk. Dat jij buizen niet buiten beschouwing laat is jouw manier van denken.

Het idee dat een model bruikbaar moet zijn kan ik me wel in vinden, maar als ik een modeller koop die pretendeert dat de modellen gebaseerd zijn oop de rectifier wil ik wel dat ze toch wel in de buurt komen.

1 model in een echte versterker ben ik het niet mee eens, maar enfin. Een high-gain channel en een clean channel worden dus door 2 modellen geemuleerd op een modeller.



Kortom, ik vind jouw argumenten volstrekt onlogisch, en kan me er absoluut niet in vinden.

Van hetzelfde dan maar....



Dat ben ik ja.
Wou je daar iets mee zeggen? Zeg het dan. Ik hou van mensen die direct zijn. Dat ben ik zelf ook. Blijkbaar houden anderen daar niet van... maar zo kom je niet door het leven natuurlijk.
Rustig gast....ehm, even denken wat ik ervan wil zeggen. Ik zal direct zijn.
Ik had niet anders verwacht eigenlijk gezien je manier van discussieren dat jij dezelfde was, maar he. Dat ben ik.

Scali
5 juli 2006, 21:41
Het idee dat een model bruikbaar moet zijn kan ik me wel in vinden, maar als ik een modeller koop die pretendeert dat de modellen gebaseerd zijn oop de rectifier wil ik wel dat ze toch wel in de buurt komen.

Maar als de Rectifier niet zo goed is, maar toevallig de Engl wel dat geluid geeft wat je zocht, dan is dat toch belangrijker dan de naampjes?


1 model in een echte versterker ben ik het niet mee eens, maar enfin. Een high-gain channel en een clean channel worden dus door 2 modellen geemuleerd op een modeller.

Tsja, dat ligt er maar aan hoe het gedefinieerd is. Soms kun je schakelen tussen kanalen, soms zijn het aparte modellen... is verder ook niet zo heel relevant voor het verhaal. Je bent weer aan het muggeziften.


Van hetzelfde dan maar....

Nee, want je geeft me op een aantal punten gelijk, en bij de rest heb je geen sterke argumenten.


Rustig gast....ehm, even denken wat ik ervan wil zeggen. Ik zal direct zijn.
Ik had niet anders verwacht eigenlijk gezien je manier van discussieren dat jij dezelfde was, maar he. Dat ben ik.

Dan zul je ook inzien dat ik schijt heb aan wat mensen van me denken, en dat ik me absoluut niet ga aanpassen, om wat voor reden dan ook.
Ik ben gewoon heel direct en heel zakelijk, en kan me altijd prima uitdrukken en heb me goed genoeg verdiept in de materie om met hele sterke argumenten te komen, zodat tegenstanders vaak weinig in te brengen hebben, gefrustreerd raken, en maar beginnen te schoppen.
Moet ik me daarom aanpassen? Absoluut niet. Ik heb toch niks van die mensen nodig? Ik vind ze maar zielig en onvolwassen als ze zo reageren, en daar ga ik me niet aan aanpassen.

armageddon
5 juli 2006, 21:44
Maar als de Rectifier niet zo goed is, maar toevallig de Engl wel dat geluid geeft wat je zocht, dan is dat toch belangrijker dan de naampjes?

Maar als de echte rectifier wel is wat ik zoek, maar te duur is, dan gaat het toch wel om naampjes?



Tsja, dat ligt er maar aan hoe het gedefinieerd is. Soms kun je schakelen tussen kanalen, soms zijn het aparte modellen... is verder ook niet zo heel relevant voor het verhaal. Je bent weer aan het muggeziften.

Anders doe je eens even normaal alstublieft?



Nee, want je geeft me op een aantal punten gelijk, en bij de rest heb je geen sterke argumenten.
Jij moet in de politiek.



Ik ben gewoon heel direct en heel zakelijk, en kan me altijd prima uitdrukken en heb me goed genoeg verdiept in de materie om met hele sterke argumenten te komen, zodat tegenstanders vaak weinig in te brengen hebben, gefrustreerd raken, en maar beginnen te schoppen.
Moet ik me daarom aanpassen? Absoluut niet. Ik heb toch niks van die mensen nodig? Ik vind ze maar zielig en onvolwassen als ze zo reageren, en daar ga ik me niet aan aanpassen.

Gelukkig ben je niet arrogant en met die instelling zal jij dus nooit een gezonde discussie kunnen voeren. Ik ging met jouw in discussie en gaf je op een aantal punten gelijk, aangezien het me meer duidelijk werd wat je bedoelde. Jij hebt een instelling dat jij per definitie gelijk hebt vind je. Dat schiet niet op en is inderdaad frustrerend voor mensen waar jij mee discussieert ja. Ook getuigt het van een redelijk bekrompen geest om niet open te staan voor andermans denkbeelden, aangezien ze je allemaal afdoet als onlogisch.

Scali
5 juli 2006, 21:46
Maar als de echte rectifier wel is wat ik zoek, maar te duur is, dan gaat het toch wel om naampjes?

Nee, het gaat om de versterker achter die naam.
Als Mesa morgen ineens een nieuwe versterker introduceert die "Boterham met pindakaas" heet, met hetzelfde geluid als de Rectifier, dan wijs je die toch ook niet af op z'n naam alleen?


Jij moet in de politiek.

Jij duidelijk niet.


Jij hebt een instelling dat jij per definitie gelijk hebt vind je. Dat schiet niet op en is inderdaad frustrerend voor mensen waar jij mee discussieert ja.

Nee, maar ik lul nooit zomaar wat, en kan me dus ook verdedigen als ik aangevallen word. Als er op een normale manier gediscussieerd wordt, zal ik me ook op een normale manier verdedigen... maar als je niet verder komt dan welles-nietes roepen, dan zie ik niet in waarom ik niet zou aannemen dat ik gelijk heb, je kunt immers geen argumenten leveren voor het tegendeel, terwijl ik wel argumenten kan leveren voor m'n gelijk.
Het is dus heel simpel en heel logisch. Maar daar moet je wel volwassen voor zijn, en weten waar je over praat. Twee dingen die je op gitaarnet en tweakers niet vaak tegenkomt. En dan vind ik het wel leuk om die mensen finaal de grond in te trappen eigenlijk, als ze gaan beginnen met beledigingen etc, omdat ze toch hun gelijk niet kunnen halen.


Ook getuigt het van een redelijk bekrompen geest om niet open te staan voor andermans denkbeelden, aangezien ze je allemaal afdoet als onlogisch.

Ik doe ze af als onlogisch als er geen logische argumenten voor te vinden zijn (en ik leg ook uit waarom, zo ben ik dan ook wel weer).
Ik sta open voor alle denkbeelden als je logische argumenten kunt aandragen, dat garandeer ik je.
Probeer het eens.

armageddon
5 juli 2006, 21:48
Nee, het gaat om de versterker achter die naam.
Als Mesa morgen ineens een nieuwe versterker introduceert die "Boterham met pindakaas" heet, met hetzelfde geluid als de Rectifier, dan wijs je die toch ook niet af op z'n naam alleen?

Nee, want dan lees ik me in en dan kom ik erachter dat het dezelfde is als de rectifier. En dan wacht ik bijvoorbeeld op de PodXT2 met een model genaamd "Boterham met jam" die pretendeert gebaseerd te zijn op de "Boterham met pindakaas" of kijk in hoeverre ie overeenkomt met Treadplate.



Jij duidelijk niet.
Godzijdank niet.

Metoshade
5 juli 2006, 21:53
Ik heb gisteren op een pod xt live gespeeld , maar ik was eens aan het kijken zou ik dan best een pa versterker en speakers kopen of gewoon een solidstate eindeversterker met een gitaarcab?

Ik was ook aan het denken voor zoom g9.2tt , ik zie dat daar meer goede reviews over zijn ...

wat vinden jullie is dat de beste budget oplossing?

Multieffects + solidstate eindtrap +gitaarcab

ik zie altijd die reacties over tube amps vs modeling ,,, ik weet nu het verschil wel maar zo slecht is modeling dan toch niet?

Hier gaat het allemaal over, he?

De andere gitarist bij mij in de band speelt tijdens erg kleine optredens en oefensessies wel eens met een VOX Tonelab via een actieve LEM (vloer)monitor. Dit geeft een prima bruikbaar podiumgeluid en een zeer gelukkige geluidsman. Omdat de monitor op de vloer ligt, krijgt hij vaak ook een stevige bas response wat zich vertaalt naar het "ballen" gevoel. Op het podium is het niet zo vet als een stevige buizenbak, maar wel een stuk draagbaarder en voordeliger (volgens bij de bedoeling van modeling) en het klinkt over de monitor meer dan prima. Ook in de zaal is het geluid erg goed. Ik heb een zwak voor buizen, dus ik zal daar voorlopig nog wel mee in de weer zijn, maar die VOX staat op het op het podium met de juiste randapparatuur prima zijn mannetje.

Een stuk van de vette ervaring van een buizenbak met een stel dikke speakers is denk ik dat je echt een groot geluid hebt. Bij een modeler kan dat natuurlijk ook, met een stevige eindtrap en een lekker (gitaar)cabinet. Ik zou kiezen voor een buizen eindtrap met een lekkere 2x12 of 4x12, anders een Tech21 versterker, maar dat is allemaal niet zo budget en ook niet zo draagbaar...



Nog even een kleine vraag aan Scali:
Het lijkt erop dat je veel kennis in huis hebt en bent gezegend met een sterke eigen mening. In je enthousiastme lijk je soms ietwat "eigenwijs" en "uit de hoogte" over te komen, wat natuurlijk niet je bedoeling kan zijn. Soms lijk je het Forum als een soort Uber Meester te onderwijzen, met enig recht omdat we allemaal natuurlijk zoveel mogelijk kennis en ervaring op willen nemen. Ik vraag me alleen af of je meer begrip en waardering zou oogsten als je iets genuanceerder zou posten, niet inperken aan inhoud of enthousiastme, enkel presentatie. Het zou het lezen van je posts voor mij in ieder geval tot een iets vrolijkere ervaring maken. Aan de andere kant: wtf maakt het uit hoe ik het ervaar...

Maargoed, de vraag is dus: Waarom post je op de manier waarop je post met alle reacties en gevolgen van dien, terwijl je misschien op een andere manier meer "waardering" zou krijgen?

SimonS
5 juli 2006, 21:54
Jij moet in de politiek.
dat is níet iets om trots op te zijn...

armageddon
5 juli 2006, 21:55
Hier gaat het allemaal over, he?
Nog even een kleine vraag aan Scali:
Het lijkt erop dat je veel kennis in huis hebt en bent gezegend met een sterke eigen mening. In je enthousiastme lijk je soms ietwat "eigenwijs" en "uit de hoogte" over te komen, wat natuurlijk niet je bedoeling kan zijn. Soms lijk je het Forum als een soort Uber Meester te onderwijzen, met enig recht omdat we allemaal natuurlijk zoveel mogelijk kennis en ervaring op willen nemen. Ik vraag me alleen af of je meer begrip en waardering zou oogsten als je iets genuanceerder zou posten, niet inperken aan inhoud of enthousiastme, enkel presentatie. Het zou het lezen van je posts voor mij in ieder geval tot een iets vrolijkere ervaring maken. Aan de andere kant: wtf maakt het uit hoe ik het ervaar...

Maargoed, de vraag is dus: Waarom post je op de manier waarop je post met alle reacties en gevolgen van dien, terwijl je misschien op een andere manier meer "waardering" zou krijgen?

Ja inderdaad, daar ben ik het mee eens. Kijk, ik vind je soundsamples echt wel goed klinken, terwijl ik niet eens van die stijl hou, maar om te discussieren komt er één of andere evil-scali bovendrijven die volgens mij totaal niet gelijk is aan degene die met veel gevoel een stuk met z'n Zoom probeert op te nemen. Het is ook onmogelijk om een compliment te geven mbt tot je samples bijvoorbeeld aangezien je meteen aan het briezen ben met dingen als "Ja? Wat is er dan mis mee?".

@SimonS: Waarom denk je dat ik het post? :D

Scali
5 juli 2006, 21:57
Nog even een kleine vraag aan Scali:
Het lijkt erop dat je veel kennis in huis hebt en bent gezegend met een sterke eigen mening. In je enthousiastme lijk je soms ietwat "eigenwijs" en "uit de hoogte" over te komen, wat natuurlijk niet je bedoeling kan zijn. Soms lijk je het Forum als een soort Uber Meester te onderwijzen, met enig recht omdat we allemaal natuurlijk zoveel mogelijk kennis en ervaring op willen nemen. Ik vraag me alleen af of je meer begrip en waardering zou oogsten als je iets genuanceerder zou posten, niet inperken aan inhoud of enthousiastme, enkel presentatie. Het zou het lezen van je posts voor mij in ieder geval tot een iets vrolijkere ervaring maken. Aan de andere kant: wtf maakt het uit hoe ik het ervaar...

Forumposts zijn net als muziek: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
In beide gevallen verspil ik daar ook weinig energie aan, en doe ik het gewoon op mijn manier, en wie dat niet leuk vindt, heeft mij daar absoluut niet mee, hooguit zichzelf.
Ze zouden ook eens naar zichzelf moeten kijken, en misschien eens nadenken of ze niet al te overdreven reageren.

Scali
5 juli 2006, 21:57
dat is níet iets om trots op te zijn...

Aan de andere kant is dit wel HET moment om te beginnen.

armageddon
5 juli 2006, 21:58
Forumposts zijn net als muziek: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
In beide gevallen verspil ik daar ook weinig energie aan, en doe ik het gewoon op mijn manier, en wie dat niet leuk vindt, heeft mij daar absoluut niet mee, hooguit zichzelf.
Ze zouden ook eens naar zichzelf moeten kijken, en misschien eens nadenken of ze niet al te overdreven reageren.

Scali jongen! Je bent onverbeterlijk en ergens in een heel diep kamertje in mijn hart waardeer ik het wel :D

Metoshade
5 juli 2006, 21:58
Dan zul je ook inzien dat ik schijt heb aan wat mensen van me denken, en dat ik me absoluut niet ga aanpassen, om wat voor reden dan ook.
Ik ben gewoon heel direct en heel zakelijk, en kan me altijd prima uitdrukken en heb me goed genoeg verdiept in de materie om met hele sterke argumenten te komen, zodat tegenstanders vaak weinig in te brengen hebben, gefrustreerd raken, en maar beginnen te schoppen.
Moet ik me daarom aanpassen? Absoluut niet. Ik heb toch niks van die mensen nodig? Ik vind ze maar zielig en onvolwassen als ze zo reageren, en daar ga ik me niet aan aanpassen.


Ok, dat zou je als een antwoord op mijn vraag kunnen zien... Op zich wel jammer, aangezien er denk ik niet al te veel mensen zijn die hier heen kunnen prikken. Er dus veel zijn die weinig of niets zullen oppikken/leren van alle kennis die je bezit, en dat is, lijkt me, de reden om hier te posten, of...?

Scali
5 juli 2006, 22:01
Scali jongen! Je bent onverbeterlijk en ergens in een heel diep kamertje in mijn hart waardeer ik het wel :D

Het is net als mijn muziek... Je went er wel aan, ook al is het je stijl niet.
Onverbeterlijk is inderdaad het woord... Zoals ik al zei, voel ik er absoluut niets voor om me aan te gaan passen. Als ik bij ieder woordje 10 keer moet nadenken of ik daar niet iemand mee tegen de borst stuit, voordat ik het typ, dan komen we nooit ergens.

mayniac
5 juli 2006, 22:03
In beide gevallen verspil ik daar ook weinig energie aan, en doe ik het gewoon op mijn manier

Misschien een tip om dat wel eens te doen, als is het maar een heel klein beetje. Het is namelijk wel héél toevallig dat alle discussies waar jij je in mengt uiteindelijk uitlopen op een ordinaire scheldpartij. Het moet dan ook wel heel toevallig zijn als jij daar ook niet een klein beetje schuldig aan bent.
Ik moet dan in ieder geval altijd denken aan deze mooie uitspraak:


Arguing on the internet is like the Paralympics: even if you win, you're still retarded

Ik zou daarom willen zeggen, probeer eens wat te relativeren en neem niet alles zo serieus, alsof het een aanval op je persoon is...

Scali
5 juli 2006, 22:04
Ok, dat zou je als een antwoord op mijn vraag kunnen zien... Op zich wel jammer, aangezien er denk ik niet al te veel mensen zijn die hier heen kunnen prikken. Er dus veel zijn die weinig of niets zullen oppikken/leren van alle kennis die je bezit, en dat is, lijkt me, de reden om hier te posten, of...?

Dat zou kunnen, ik weet niet hoe de verhoudingen liggen.
Maar zoals ik al zei, daar hebben ze dan zichzelf mee.
Zoals ik bij armageddon net al aangaf... als je mijn opnamen best okee vindt, waarom zou je dan met mij in discussie gaan als ik probeer uit te leggen hoe ik dat soort geluiden opneem?
Omdat de manier waarop ik uitleg je niet bevalt? Daar veranderen de opnamen niet van, dus is het slim?

armageddon
5 juli 2006, 22:04
Als ik bij ieder woordje 10 keer moet nadenken of ik daar niet iemand mee tegen de borst stuit, voordat ik het typ, dan komen we nooit ergens.

Daarin verschillen we dan en ik denk jij met een groot deel van de gebruikers verschilt. Kijk, ik ga ook niet over elke zin super nadenken, maar ik probeer wel iets minder bot uit de hoek te komen dan jij. Jouw zinnen staan bol van de onbedoelde arrogantie en neerbuigendheid. Als jij dat handig vind moet je misschien even een disclaimer in je sig zetten met wat ik zojuist gequote heb ;)

Oh, en die stijl ga ik niet aan wennen hoor van muziek, ik luister eigenlijk alleen naar de tone en je spel, maar voor de muziek doe ik dat liever niet hoewel het vast bij bepaalde mensen enorm in de smaak valt.

Scali
5 juli 2006, 22:05
Misschien een tip om dat wel eens te doen, als is het maar een heel klein beetje. Het is namelijk wel héél toevallig dat alle discussies waar jij je in mengt uiteindelijk uitlopen op een ordinaire scheldpartij. Ik moet dan altijd denken aan deze uitspraak:

Het zijn ook meestal dezelfden, en ik ben nooit degene die begint met een scheldpartij of neerbuigend doen etc...
Ik probeer altijd mijn argumenten goed gestructureerd en logisch onder woorden te brengen. Misschien op een wat zakelijke manier, maar zo gaat dat bij mij.

Metoshade
5 juli 2006, 22:06
Forumposts zijn net als muziek: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
In beide gevallen verspil ik daar ook weinig energie aan, en doe ik het gewoon op mijn manier, en wie dat niet leuk vindt, heeft mij daar absoluut niet mee, hooguit zichzelf.
Ze zouden ook eens naar zichzelf moeten kijken, en misschien eens nadenken of ze niet al te overdreven reageren.

In dat laatste heb je gelijk. Ik lees regelmatig op dit forum en je hebt een eigen stijl vast posten. Die stijl kan anderen niet zijn ontgaan. Het is dan misschien handig om je posts met enige nuancering te lezen. Aan de andere kant zou het misschien ook handig zijn als jij hetzelfde zou doen bij posts van anderen. Het maakt het allemaal wat leuker om te lezen en kunnen er meer mensen delen in alle kennis die in topics als deze wordt gestuwd.

armageddon
5 juli 2006, 22:09
Het zijn ook meestal dezelfden, en ik ben nooit degene die begint met een scheldpartij of neerbuigend doen etc...
Ik probeer altijd mijn argumenten goed gestructureerd en logisch onder woorden te brengen. Misschien op een wat zakelijke manier, maar zo gaat dat bij mij.

Nee?



Mama, ze pesten m'n buizenversterker, help!




Ja, wat is het nou? Ben je jaloers en voel je je beter als je je negatief uitlaat ofzo?




Nee, want je geeft me op een aantal punten gelijk, en bij de rest heb je geen sterke argumenten.




en kan me altijd prima uitdrukken en heb me goed genoeg verdiept in de materie om met hele sterke argumenten te komen, zodat tegenstanders vaak weinig in te brengen hebben, gefrustreerd raken, en maar beginnen te schoppen




Jij duidelijk niet.

Okee...twijfelgevalletje



Ik sta open voor alle denkbeelden als je logische argumenten kunt aandragen, dat garandeer ik je. Probeer het eens.

Jij vind alles onlogisch dus dan is het wat moeilijk.

Scali
5 juli 2006, 22:10
Daarin verschillen we dan en ik denk jij met een groot deel van de gebruikers verschilt.

Dat klopt. Ik denk vooral logisch na, en laat emoties eigenlijk achterwege.
Zo zit ik in elkaar, en daar verander ik niks aan.


Kijk, ik ga ook niet over elke zin super nadenken, maar ik probeer wel iets minder bot uit de hoek te komen dan jij. Jouw zinnen staan bol van de onbedoelde arrogantie en neerbuigendheid.

Volgens mij is het gewoon een logisch gevolg van het feit dat ik met redelijk goede argumenten kom, en deze gestructureerd en logisch neerzet.
Vaak is er dan geen speld tussen te krijgen, en tsja, dat is nou eenmaal een hele goede eigenschap bij mijn dagelijkse werk.


Oh, en die stijl ga ik niet aan wennen hoor van muziek, ik luister eigenlijk alleen naar de tone en je spel, maar voor de muziek doe ik dat liever niet hoewel het vast bij bepaalde mensen enorm in de smaak valt.

Ik heb niet maar 1 stijl hoor (behalve als die stijl 'instrumentaal' is, want ik kan niet zingen, dus laat ik de gitaar die rol vertolken).
Ik doe van alles... funk, blues, jazz, rock, oosters...

Scali
5 juli 2006, 22:13
Nee?

Nee, ik begin niet. Het zijn reacties op posts van jou waar je al een aantal keren vervelend hebt gedaan of gewoon onzin-argumenten hebt aangedragen.


Jij vind alles onlogisch dus dan is het wat moeilijk.

Nee hoor, maar als iets logisch is, dan moet je dat ook aannemelijk kunnen maken, en daarin heb je tot dusverre gefaald, want ik veeg alle argumenten redelijk makkelijk van tafel met tegenvoorbeelden.

armageddon
5 juli 2006, 22:15
Dat klopt. Ik denk vooral logisch na, en laat emoties eigenlijk achterwege.
Nee, maar enfin. Dat probeer ik ook



Ik heb niet maar 1 stijl hoor (behalve als die stijl 'instrumentaal' is, want ik kan niet zingen, dus laat ik de gitaar die rol vertolken).
Ik doe van alles... funk, blues, jazz, rock, oosters...
Je laatste x aantal nummers toch niet? Allemaal beetje Satriani stijl etc?




Volgens mij is het gewoon een logisch gevolg van het feit dat ik met redelijk goede argumenten kom, en deze gestructureerd en logisch neerzet.
Vaak is er dan geen speld tussen te krijgen, en tsja, dat is nou eenmaal een hele goede eigenschap bij mijn dagelijkse werk.

Nee, ik begin niet. Het zijn reacties op posts van jou waar je al een aantal keren vervelend hebt gedaan of gewoon onzin-argumenten hebt aangedragen.



Nee hoor, maar als iets logisch is, dan moet je dat ook aannemelijk kunnen maken, en daarin heb je tot dusverre gefaald, want ik veeg alle argumenten redelijk makkelijk van tafel met tegenvoorbeelden.

Okee...doe je het nou expres? Want dit is echt té zot voor woorden. Volgens mij is het gewoon één grote practical joke van je om zoveel mogelijk mensen op te naaien.
Ik haak af en ga met een grote glimlach van plezier voetbal kijken :D

Wat voor werk overigens doe je? Advocaat ofzo? ;)

Metoshade
5 juli 2006, 22:16
Dat zou kunnen, ik weet niet hoe de verhoudingen liggen.
Maar zoals ik al zei, daar hebben ze dan zichzelf mee.
Zoals ik bij armageddon net al aangaf... als je mijn opnamen best okee vindt, waarom zou je dan met mij in discussie gaan als ik probeer uit te leggen hoe ik dat soort geluiden opneem?
Omdat de manier waarop ik uitleg je niet bevalt? Daar veranderen de opnamen niet van, dus is het slim?

Hieruit is te merken dat je idd een slimme kerel (of dame, want dat kan ook nog natuurlijk) bent. Het vaak denk ik ook dat mede posters nog niet helemaal up-to-speed zijn met er wordt gezegd/bedoeld. Er ontstaan dan soms onbedoelde misverstanden door te snel lezen van posts of uit gaan van het slechtere in de medemens. Ik ben er van overtuigd dat je post met de beste bedoelingen. Het lijkt me niet de bedoeling om "altijd heftige discussies met scheldpartijen" te creeeren, zoals sommige mede posters vrezen.

Ik denk dat het goed is als iedereen goed leest wat er wordt gezegd, er is veel te leren. Daarbij kun je het ook vragen wanneer je een opmerking van een mede-poster niet helemaal goed kunt plaatsen.

Wormaap
5 juli 2006, 22:16
Even vanaf de zijlijn: Waar het m.i. vooral in zit is dat Scali wel héél zeker is van zijn gelijk.
Hoe vaak of ik nu al heb gelezen dat je van jezelf vindt dat je sterke argumenten hebt en dat wat de anderen zeggen kul is... Komt toch echt wel hautain over.

Om dan toch nog wat zinnigs toe te voegen aan de discussie: Ervanuitgaande dat Scali op z'n soundclick z'n best heeft gedaan om ons te overtuigen van hoe goed zijn modeler kan klinken, blijf ik zelf toch maar bij m'n ouderwetse buizenbakken. Vooral de high-gain rythm-geluiden vind ik namelijk lichtelijk tot zwaar zuigen :X

Scali
5 juli 2006, 22:19
Je laatste x aantal nummers toch niet? Allemaal beetje Satriani stijl etc?

Laatste 2 of 3 misschien.
Ook nog wat blues-achtige dingetjes gedaan (oa de bluescontest) recentelijk...
En mijn 'epos' What's Your Name, Hero?, dat ik eigenlijk meer weg vind hebben van Pink Floyd oid... er zit wel een hi-gain solo in, maar da's maar een klein stukje, laat je daar alsjeblieft niet door afleiden, want ik heb geprobeerd om er veel meer moois in te stoppen :)

Scali
5 juli 2006, 22:23
Het vaak denk ik ook dat mede posters nog niet helemaal up-to-speed zijn met er wordt gezegd/bedoeld.

Dat zou kunnen want ik heb een hele lage signaal/ruisverhouding. Er staat dus meestal erg veel informatie in maar een klein stukje. Dat moet je dan wel even helemaal lezen en begrijpen, voordat je erop reageert.


Het lijkt me niet de bedoeling om "altijd heftige discussies met scheldpartijen" te creeeren, zoals sommige mede posters vrezen.

Natuurlijk niet, maar ik ga het ook niet uit de weg als mensen er nadrukkelijk om vragen.


Ik denk dat het goed is als iedereen goed leest wat er wordt gezegd, er is veel te leren. Daarbij kun je het ook vragen wanneer je een opmerking van een mede-poster niet helemaal goed kunt plaatsen.

Maar natuurlijk ken je bepaalde mensen na een tijdje wel, en is je geduld ook gewoon op.

Metoshade
5 juli 2006, 22:24
Jammer dat het zonet toch weer verviel in een tamelijk ordinair moddergooien...

Het is ook niet aan mij om andere posters tot informatieve posts te bewegen, dan moet ik dat ook maar niet proberen!

Succes met de discussies heren, ik hoop dat de topicstarter(s) er niet te veel last van zullen hebben/krijgen.

Scali
5 juli 2006, 22:27
Even vanaf de zijlijn: Waar het m.i. vooral in zit is dat Scali wel héél zeker is van zijn gelijk.
Hoe vaak of ik nu al heb gelezen dat je van jezelf vindt dat je sterke argumenten hebt en dat wat de anderen zeggen kul is... Komt toch echt wel hautain over.

Hautain of niet, zolang anderen niet met goede argumenten komen, is het kul, wat mij betreft. Kom eerst maar eens met goede argumenten, dan zien we wel weer.


Om dan toch nog wat zinnigs toe te voegen aan de discussie: Ervanuitgaande dat Scali op z'n soundclick z'n best heeft gedaan om ons te overtuigen van hoe goed zijn modeler kan klinken, blijf ik zelf toch maar bij m'n ouderwetse buizenbakken. Vooral de high-gain rythm-geluiden vind ik namelijk lichtelijk tot zwaar zuigen :X

Da's een foute aanname, want ten eerste heb ik m'n modeler pas sinds kort, en zijn de meeste opnamen zonder modeling opgenomen... En ten tweede heb ik redelijk wat dingetjes meteen opgenomen de avond dat ik het ding in huis had, zodat mensen hem tenminste konden horen, aangezien ie nog niet in de winkels lag... Zijn dus vooral presets en dingetjes die ik snel even ingesteld had.

Verder vind ik alle geluiden fantastisch, en het feit dat ik van jou nog nooit een opname heb gehoord, is voor mij genoeg om aan te nemen dat je en nergens naar klinkt, en totaal niet gitaar kunt spelen. Je mening is mij dan ook absoluut niets waard. Hautain genoeg voor je? :)

Mitch
5 juli 2006, 22:28
Hé, weer een partijtje Quote begonnen ? Wanneer wordt nou duidelijk dat het hier een forum is en geen wedstrijd ?

Han S
5 juli 2006, 22:29
Ook even vanaf de zijlijn: er is niemand op deze planeet die altijd gelijk heeft, ook Scali.

Maar op een gegeven moment gaat het er niet meer om wat je doet of zegt, maar hoe je het doet. En het is jammer dat de manier waarop van Scali niet door iedereen wordt begrepen. Het heeft al meerdere malen tot problemen geleid en in principe vind ik persoonlijk een heftige discussie wel lekker, zolang die inhoudelijk wordt gevoerd. Ik zie op andere forums nog veel heftigere discussies als hier en dat gaat bijna altijd goed omdat men sterk modereert en de forumleden zich aan de spelregels houden.

On topic nu: het is mijn mening dat buizenversterkers dingen kunnen die digitaal nog niet kunnen. En modelers doen dingen die je met een buizenamp niet voor elkaar krijgt.

Ik heb opgenomen met MiniMoogs, met Taurus baspedalen, met Korg MS20 analoge synths en ik heb een Yamaha AN1X, een digitaal equivalent van de oude analoge synths.

Het komt close maar het is niet hetzelfde geluid.

Prettige discussie verder.

Wormaap
5 juli 2006, 22:37
Verder vind ik alle geluiden fantastisch, en het feit dat ik van jou nog nooit een opname heb gehoord, is voor mij genoeg om aan te nemen dat je en nergens naar klinkt, en totaal niet gitaar kunt spelen. Je mening is mij dan ook absoluut niets waard. Hautain genoeg voor je? :)

Niet alleen hautain, maar ook nog ondoordacht en ongeïnformeerd, aangezien ik 2 dagen geleden nog een drietal korte sampletjes heb gepost ;)
Nu staat daar geen technisch hoogwaardig gitaarspel op, maar wel een sound waar (naar mijn mening uiteraard) de rythm-sounds die ik van jouw Zoom heb gehoord nieteens aan kunnen ruiken (ik ga ervanuit dat op je SC de nummers met 'Zoom G9.2tt' in de naam met dat ding zijn opgenomen, of maak ik nu alweer valse aannames?

paulusdeBKB
5 juli 2006, 23:10
Scali jongen! Je bent onverbeterlijk en ergens in een heel diep kamertje in mijn hart waardeer ik het wel :D

Is dat het kamertje waar je ook je zweepje en je stapeltje gay porn hebt opgeborgen? :hippie:

Scali
5 juli 2006, 23:13
Niet alleen hautain, maar ook nog ondoordacht en ongeïnformeerd, aangezien ik 2 dagen geleden nog een drietal korte sampletjes heb gepost ;)

Het heeft geen blijvende indruk achtergelaten, kennelijk.


Nu staat daar geen technisch hoogwaardig gitaarspel op, maar wel een sound waar (naar mijn mening uiteraard) de rythm-sounds die ik van jouw Zoom heb gehoord nieteens aan kunnen ruiken (ik ga ervanuit dat op je SC de nummers met 'Zoom G9.2tt' in de naam met dat ding zijn opgenomen, of maak ik nu alweer valse aannames?

Als je dat oprecht vindt, heb ik medelijden met je. Niet alleen kun je niet gitaarspelen, maar je hebt ook nog geen idee van wat wel goed klinkt, en wat niet.
Zo niet, dan vind ik het weer bijzonder sneu dat je je geroepen voelde om zo'n zielig schop-postje te maken.

paulusdeBKB
5 juli 2006, 23:20
Zo Scali, Armageddon, Wormaap et. al. nu is het wel genoeg! Zit ik me verdomme door ellenlange pagina's geneuzel en gequote te worstelen om te kijken of er nog iets zinnigs of leuks wordt gezegd: NADA!

Kunnen ze in dit forum niet een subsectie 'gelijk krijgen' aanmaken waar dit soort discussies naar worden verbannen?

Tijs12, die volgens mij allang zijn plan heeft getrokken, vraagt niet om dit soort info. Voor wie het niet meer weet: hij was de topicstarter.

Wie heeft er gelijk ? W.T.F maakt het uit!!!!

(en Scali, als mijn personeel zo bot zou zijn als jij dan had ik ze er meteen uitgeflikkerd)

Wormaap
5 juli 2006, 23:24
Het heeft geen blijvende indruk achtergelaten, kennelijk.



Als je dat oprecht vindt, heb ik medelijden met je. Niet alleen kun je niet gitaarspelen, maar je hebt ook nog geen idee van wat wel goed klinkt, en wat niet.
Zo niet, dan vind ik het weer bijzonder sneu dat je je geroepen voelde om zo'n zielig schop-postje te maken.

En nu ga je toch echt te ver.
Je kan je nog zo lang blijven verschuilen achter 'ja maar ik ben direct' maar ik ga hier gewoon verder helemaal niet meer op in.
Persoonlijk worden doe je maar tegen iemand anders, ik heb de post trouwens ook gerapporteerd.

armageddon
5 juli 2006, 23:30
@Meneer de kabouter:
Sorry, je hebt gelijk. Gelukkig is dit pas de eerste keer dat ik me liet meeslepen in zo'n topic hier op Gitaarnet (toch? Laat dit aub de eerste keer zijn...).

Dan nog een tip aan de TS:
Ik heb zelf een keer mijn Sansamp PSA-1 en mijn Pod2.0 over de eindtrap van mijn Engl Thunder 50 gegooid (buizencombootje). Dit klonk 100x lekkerder dan over de hifi. Let wel....de hifi thuis is er dus niet helemaal state-of-the-art, wel 2 flinke 150watt Jamo (of hoe heet het) speakers. Ik heb ook over een Tech21 Trademark (geloof dat is zo heet) head gespeeld op zowel een Line6 als een Tech21 4x12 en deze klonk ook fantastisch (transistor...Tech21 is géén modelling overigens...ik betrap mezelf ook wel eens op die fout).
Over speciale onderdelen als tweeters weet ik nagenoeg niks :D

Han S
5 juli 2006, 23:38
Jongens, daar gaan we weer, Scali heeft net een ban achter de rug om dit soort geneuzel. En kennelijk heeft het niets geholpen want het gaat gewoon op dezelfde manier verder.

Ik denk dat de mod van dit forum er niet is, dus ik ga me er mee bemoeien als mod.

Scali, of je gelijk hebt of niet doet er nu even niet toe, maar het is de manier waarop je telkens weer mensen tegemoed treedt die wij als mods niet pikken, we hebben daar in het besloten modforum regelmatig discussie over.

Iedereen heeft het recht om hier te zeggen wat hij wil, ook al is het de grootst mogelijke onzin, maar we verwachten dat de forumleden op een redelijke en sociale manier met elkaar omgaan en dat doe jij niet.

Je beledigt mensen door de manier waarop je ze behandelt, of je nou wel of geen punt hebt, de manier waarop jij je manifesteert is ontoelaatbaar.

Je hebt redelijk veel kennis, waarvan velen hier kunnen leren, ik zeg dit niet om te slijmen, ik meen het, maar je sociale vaardigheden zijn below zero.

Op mij persoonlijk kom je over als iemand die in niet geringe mate aan zelfverheerlijking doet.

Stop daarmee, ga gewoon doen en we kunnen verder, als je volhardt in je manier van discussieëren en geen water bij de wijn wenst te doen, voorspel ik je dat het goed fout gaat.

Scali
5 juli 2006, 23:44
Jongens, daar gaan we weer, Scali heeft net een ban achter de rug om dit soort geneuzel. En kennelijk heeft het niets geholpen want het gaat gewoon op dezelfde manier verder.

Zoals ik al zei, ik ga me voor niemand aanpassen.
Verder heb ik aan de mod aangegeven dat ik niet gediend ben van zomaar een ban om niets, zonder enige uitleg, en als er een probleem is, dat daar over gepraat kan worden, maar de reactie bleef uit.
Dat geeft mij de indruk dat moderators helemaal niet geinteresseerd zijn in een harmonieus samenzijn, maar mij graag met het eerste het beste excuus een ban willen aansmeren.
Direct als ik ben, vind ik dan ook dat je dat vooral moet doen, en er verder geen doekjes om moet winden.


Je hebt redelijk veel kennis, waarvan velen hier kunnen leren, ik zeg dit niet om te slijmen, ik meen het, maar je sociale vaardigheden zijn below zero.

Het blijft ook wel gitaarnet.nl, en geen socialevaardigeheden.nl, of moet ik zeggen kleuterklas.nl?


Op mij persoonlijk kom je over als iemand die in niet geringe mate aan zelfverheerlijking doet.

Los van het feit of je gelijk hebt of niet... Daar wringt de schoen, nietwaar?
Jij neemt daar aanstoot aan, en krijgt het gevoel dat je mij een 'lesje moet leren'... en zo zijn er nog een paar.


Stop daarmee, ga gewoon doen en we kunnen verder, als je volhardt in je manier van discussieëren en geen water bij de wijn wenst te doen, voorspel ik je dat het goed fout gaat.

Dan gaat het toch lekker fout? Gitaarnet.nl is niet het monopolie van de gitaarforums op internet.
Als er naar mij niet op een normale, respectvolle manier gecommuniceerd kan worden over wat het vermeende probleem nou precies is, en hoe er een oplossing gevonden kan worden, stoor ik me eigenlijk nergens aan.

Han S
5 juli 2006, 23:55
Scali, ik vraag je vriendelijk maar met klem om je houding aan te passen, dat is beter voor jou en beter voor het forum. Wij zijn er niet op uit om iemand zonder reden te bannen en geloof me, ik zie een ban als een nederlaag. Een discussie in goede banen krijgen is de overwinning.

De manier waarop je met name Wormaap behandelt kan gewoon niet, het is jammer dat je dat zelf niet inziet.

Dus ik vraag je nogmaals vriendelijk om je aan te passen aan de wensen van het merendeel van de forumleden. Gewoon een beetje compromissen sluiten, dat moet iedereen op z'n tijd.

paulusdeBKB
5 juli 2006, 23:55
@Scali: damn!

en @Han S: eens met je post, maar je sig vind ik niet kunnen voor een mod.

Han S
5 juli 2006, 23:59
@Scali: damn!

en @Han S: eens met je post, maar je sig vind ik niet kunnen voor een mod.

Ik vind die sig wel heel erg leuk en Scali maakte die opmerking naar mij persoonlijk, dus heb ik me hem toegeëigend. Maar ik beloof je dat het tijdelijk is. :D

Scali
6 juli 2006, 00:00
Scali, ik vraag je vriendelijk maar met klem om je houding aan te passen, dat is beter voor jou en beter voor het forum. Wij zijn er niet op uit om iemand zonder reden te bannen en geloof me, ik zie een ban als een nederlaag. Een discussie in goede banen krijgen is de overwinning.

Maar een aantal dagen geleden vond je "Rot op" een dusdanig zware belediging dat ik wel even 4 dagen geband moest worden.
Consequent en geloofwaardig zijn is ook een vak.
Hadden we het net niet over in de politiek gaan?


De manier waarop je met name Wormaap behandelt kan gewoon niet, het is jammer dat je dat zelf niet inziet.

Of zie jij niet in dat ik hem in de zeik neem?

Scali
6 juli 2006, 00:02
en @Han S: eens met je post, maar je sig vind ik niet kunnen voor een mod.

Van mij mag ie... Hij mag het dan wel grappig vinden, maar ik meen ieder woord dat daar staat. En hoe meer mensen het lezen, hoe beter. Misschien gaat er dan ergens een lampje branden dat de zaken hier op het forum toch niet helemaal lopen zoals het moet.

Han S
6 juli 2006, 00:04
Maar een aantal dagen geleden vond je "Rot op" een dusdanig zware belediging dat ik wel even 4 dagen geband moest worden.
Consequent en geloofwaardig zijn is ook een vak.
Hadden we het net niet over in de politiek gaan?



Of zie jij niet in dat ik hem in de zeik neem?

Voor alle duidelijkheid, je was gebanned door de mod van dit subforum en niet door mij. En het kwam niet door de term 'rot op'.

En Wormaap ziet dat in de zeik nemen kennelijk heel anders, anders had hij het niet gerapporteerd.

Han S
6 juli 2006, 00:06
Van mij mag ie... Hij mag het dan wel grappig vinden, maar ik meen ieder woord dat daar staat. En hoe meer mensen het lezen, hoe beter. Misschien gaat er dan ergens een lampje branden dat de zaken hier op het forum toch niet helemaal lopen zoals het moet.

Zie je nou, het is gewoon een prima sig, het is Scali ten voeten uit, in optima forma.

mayniac
6 juli 2006, 00:07
@Scali:

http://rix0r.nl/imagemacros/5d2e72322578dcbc0c6b798676b7fe41[1].jpg

Scali
6 juli 2006, 00:08
Voor alle duidelijkheid, je was gebanned door de mod van dit subforum en niet door mij. En het kwam niet door de term 'rot op'.

Dat was anders letterlijk de uitleg die ik van de mod kreeg. En jij staat daar kennelijk volkomen achter.


En Wormaap ziet dat in de zeik nemen kennelijk heel anders, anders had hij het niet gerapporteerd.

Tsja, ik schat mensen ook wel eens verkeerd in... Voor iemand die gitaarspeelt zoals hij, had ik wel een beetje gevoel voor humor verwacht :)

Metoshade
6 juli 2006, 00:08
Dit is toch wel vrij bijzonder allemaal... :(

paulusdeBKB
6 juli 2006, 00:10
Ik ben behoorlijk eigenwijs, maar dit slaat alles! Scali, kom op man, wees eens de wijste en hou er over op! :mad:

DarknessAwaits
6 juli 2006, 00:12
Ik denk dat geconcludeerd mag worden dat Scali gewoon een geheel andere realiteitsbesef heeft dan de rest hier...

Dat je overtuigd ben van je gelijk; ok
Dat je er alles aan doet om anderen te overtuigen van je gelijk; ok

Dat je dan nadat het (in 89% van de gevallen) is mislukt, nog niet doorhebt dat het niet eens komt door de mening die je hebt maar nog meer door de manier waarop je mensen die mening brengt...

bah

Scali
6 juli 2006, 00:12
Ik ben behoorlijk eigenwijs, maar dit slaat alles! Scali, kom op man, wees eens de wijste en hou er over op! :mad:

Ik vind het anders een kwalijke aangelegenheid dat er voor enkelen kennelijk andere forumregels gelden dan voor de rest.

paulusdeBKB
6 juli 2006, 00:14
De forumregels gelden voor iedereen even hard, en als je op een onredelijke manier aangevallen wordt dan kan je zo'n post ook rapporteren.

En als dat niet helpt: volgens mij kun je bepaalde gebruikers negeren met een knopje.

Scali
6 juli 2006, 00:15
De forumregels gelden voor iedereen even hard, en als je op een onredelijke manier aangevallen wordt dan kan je zo'n post ook rapporteren.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, maar dat heeft nog nooit enig effect gehad. Dat is ook een deel van het probleem uiteraard.

Han S
6 juli 2006, 00:16
We zijn goed bezig, of ik wel of niet achter een ban sta staat hier niet ter discussie, maar ik heb een paar posts terug gezegd dat ik persoonlijk een ban zie als een nederlaag en ik zal het pas doen als er geen andere wegen meer zijn.

En als je Wormaap (een gewaardeerd forumlid) verkeerd hebt ingeschat en daardoor hebt beledigd, heb dan ook de ballen om je verontschuldiging aan te bieden, dat lijkt moeilijk, maar is eigenlijk erg makkelijk en je krijgt er respect voor.

Scali
6 juli 2006, 00:22
We zijn goed bezig, of ik wel of niet achter een ban sta staat hier niet ter discussie, maar ik heb een paar posts terug gezegd dat ik persoonlijk een ban zie als een nederlaag en ik zal het pas doen als er geen andere wegen meer zijn.

Dan moet je me toch eens uitleggen hoe het komt dat tot tweemaal toe geband werd in een discussie waar jij deel aan had (en waarschijnlijk achter de schermen de ban hebt geregisseerd met de andere mods), en dat ik in beide gevallen geen uitleg over de ban heb gekregen... laat staan dat ik werd aangesproken op m'n gedrag (en waar twee kijven, hebben twee schuld. Zeker wanneer jij betrokken bent), of dat er naar een oplossing gezocht werd.
Dat lijken me toch wegen die je zou kunnen betreden voor een ban, of iig terwijl iemand gebanned is... Maar de eerste keer hoorde ik helemaal niks.. de tweede keer kreeg ik een vage reactie van een mod toen ik daar om vroeg, en toen ik daar verder op inging, kreeg ik geen antwoord meer.

Kortom, je kunt hier wel dit soort nobele dingen roepen, maar breng het maar eens in praktijk. Dat heb je tot dusverre niet gedaan. Wat je wel hebt gedaan, is zelf betrokken zijn bij meerdere discussies, en zelf minstens net zo hard meegedaan met beledigen, uitlokken etc, en uiteindelijk een ban, maar verder nergens over spreken, en gewoon weer verder gaan waar je gebleven was.... Goed bezig!

LordRiffenstein
6 juli 2006, 00:27
Ok jongens, voorlopig einde discussie. Sommige mensen weten niet van ophouden en moeten daar dan maar de gevolgen van dragen.