PDA

View Full Version : Advies gevraagd



Djoownie
29 juni 2006, 10:48
Ik wil een elektrische gitaar kopen en heb op wat sites rondgeneusd...
Ik heb iets gevonden op deze:

http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=709 (http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=709)

Is dit vertrouwelijk?

Orpheo
29 juni 2006, 11:23
beginners/starterspakketten zijn 99.9% van de tijd gewoon pure junk. brandhout. lekker links laten liggen, en doorsparen voor een leukere/betere gitaar; inspireert en stimuleert je uiteindelijk veel meer dan zo'n plank hout met 6 stukkies nikkel erop.

GibsonDC
29 juni 2006, 11:35
Volgens mij is het ook 3 keer niks zeg nou zelf je kunt gewoon geen gitaar en versterker enz. kopen voor hoeveel was het 130euro?
Mij advies is ook, doorsparen en koop iets van een epiphone met een klein versterkertje ofzoiets:)

FruscianteFan
29 juni 2006, 12:00
beginners/starterspakketten zijn 99.9% van de tijd gewoon pure junk. brandhout. lekker links laten liggen, en doorsparen voor een leukere/betere gitaar; inspireert en stimuleert je uiteindelijk veel meer dan zo'n plank hout met 6 stukkies nikkel erop.Niet iedereen heeft geld voor 3 peperdure Les Pauls. Met die starterspakketten moet je gewoon veel geluk hebben. De een is ruk, de ander is best goed.

Ik zou persoonlijk wel gaan voor een Squier, Richwood of London City. Ik heb gister nog op een erg lekker Richwood gespeeld van 220 euro.

almarvk
29 juni 2006, 12:11
Idd. Met een London City strat of tele heb je een zeer goede gitaar voor dat geld! Koop er een Roland Cube of een Behring GM110 bij en je hebt een goede oefenversterker! Ben je wel duurder uit, maar goedkoop is vaak duurkoop ;)

Blen-D*?
29 juni 2006, 12:12
Ik zou persoonlijk wel gaan voor een Squier, Richwood of London City. Ik heb gister nog op een erg lekker Richwood gespeeld van 220 euro.

jah zoiets en dan een roland cube versterkertje ofzo dan zit je wel goed ;)

Rude Perception
29 juni 2006, 12:13
Als een merk MEGA is, dan heb ik er al niet veel vertrouwen meer in. Zo een naam geef je je merk alleen als het speelgoed is:satisfie: .
Maar idd, london city + roland cube versterker, of je kijkt naar richwood, squier of een ibanezje. Daar kan je allemaal niet heel slecht aan doen.

Wat ook scheelt, is dat de door mij genoemde merken hun waarde nog enigszins vasthouden. Dat starterspackje dat jij noemde niet.

RvB
29 juni 2006, 12:19
Je kunt idd beter een Richwood kopen en een Cube 15 erbij. Deze Richwood is nu spotgoedkoop (heb er zelf ook een gekocht naast mijn gibson :sssh:).

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/39327814.html%3Freturn%3DeJwliu0KgyAYRu8lqJ9%252BF itFot2JVKDo8kWF2sbufbr9O%252Bd5jhZUvK0gMgk6UNGkXcf VSJMzCIxdgP1ADx1dBq91Tujw%252BJ8gMDBfXtFuSyqHli%25 2B05XefC7wsVLzqNkxsHKs9i%252FWcT4RUK%252B1yY7%252B DVewrurNgtKs5Q9iKh2TLwDpQtJGfL8vuMrM%253D%26df%3D1

En met een cube erbij heb je een versterker die nog een aantal effecten heeft ook. Dus beter doorspren voor deze combinatie of een andere natuurlijk :)

timbo
29 juni 2006, 12:27
ik heb nog een richwood lp liggen van mijn broertje:)

TRC
29 juni 2006, 12:32
Ibanez GSA60 (250 €) is mijn startgitaar:
erg fijn ding!

Een roland cube 30 is ZEKER aan te raden!
Die kan tientallen verschillende versterkers ''imiteren'' (er zitten zeg maar al effecten op) en dat is erg fijn, helemaal voor beginners!
(Zo heb ik een peavey versterker die erg schel klinkt en dat wil ik eigenlijk niet, maar goed, daar kwam ik pas na wat maandjes spelen achter natuurlijk.)_

Orpheo
29 juni 2006, 14:36
Niet iedereen heeft geld voor 3 peperdure Les Pauls. Met die starterspakketten moet je gewoon veel geluk hebben. De een is ruk, de ander is best goed.

Ik zou persoonlijk wel gaan voor een Squier, Richwood of London City. Ik heb gister nog op een erg lekker Richwood gespeeld van 220 euro.

ik vind richwood, squier en london city ook zeker niet verkeerd hoor. washburn en ibanez ook niet. en ik zeg ook niet dat iedereen gelijk een Gibson les paul custom moet kopen als startersgitaar. ik zeg alleen dat zo'n pakket zonde van t geld is. kan je t net zo goed in de open haard gooien. mijns inziens...

FruscianteFan
29 juni 2006, 14:53
Niet per se. Ik speel nog steeds op mijn ruim 3 jaar terug aangeschafte Squier uit een starterspakket. Ik heb haar wel flink geupgrade natuurlijk en ik gebruik ook vaak een EQ, maar het is dezelfde gitaar. Zelfde body, zelfde hals, zelfde elektronica. De versterker heb ik vervangen, maar het is wel handig er twee in huis te hebben.

Verder heb je trouwens wel gelijk, sommige van die starterspakketten zijn het niet waard om 'gitaar' genoemd te worden.

Djoownie
30 juni 2006, 14:30
Owkeej dan...
Bedankt voor al jullie goede raad! :)
Ik zal komende zaterdag alle muziekwinkels in Gent bezoeken...
Hopelijk dat ik dan eentje vind...