PDA

View Full Version : Tribute to Robert Johnson...met zang



gertdm
29 juni 2006, 10:53
Hier een oudere opname ( 1999) van een cd in eigen beheer indertijd...een nummer n Robert Johnson stijl, gespeeld op een Lowden F32C...ik sla wat op hol tegen t einde mar dat mag de pret niet drukken :)

http://www.gertdemeijer.nl/Tribute to R Johnson.mp3

meul
29 juni 2006, 10:56
tof gert! ik vind alleen de reverb zonde. misschien dat het helemaal droog NOG meer sfeer krijgt?

gertdm
29 juni 2006, 11:01
tof gert! ik vind alleen de reverb zonde. misschien dat het helemaal droog NOG meer sfeer krijgt?


Daar heb je gelijk in....het waren natuurlijk maar simpele opnamen en later bij de mix is daar een beetje reverb overheen gezet. Dat zou ik nu ook niet meer zo doen.

Toch heb ik aan de akoestiese stukken op dit album (die zonder zang) wel mijn deal met Acoustic Music Records overgehouden.

hendrix2
29 juni 2006, 12:00
woow, klinkt heel erg goed. Deze komt in mijn playlist!
tegenwoordig wordt hier veel muziek van hoog niveau gepost. (eerst jij, dan picker, nu weer jij...) ik maal er in ieder geval niet om!!!!!

chris c
29 juni 2006, 12:58
Knap ! Iets heel anders dan de moderne fingerstyle van de andere stukken. hoewel, ik heb al vaker gedacht dat er een link bestond tussen beide stijlen, namelijk de muziek van John Fahey ... niet toevallig iemand waar je soms naar verwijst in je titels.

gertdm
29 juni 2006, 14:00
Knap ! Iets heel anders dan de moderne fingerstyle van de andere stukken. hoewel, ik heb al vaker gedacht dat er een link bestond tussen beide stijlen, namelijk de muziek van John Fahey ... niet toevallig iemand waar je soms naar verwijst in je titels.


dat klopt Chris :) Los van alle ontwikkelingen in fingerstyle, vooral in de USA met veel elektriese gitaristen die akoesties gaan...met als gevolg veel nieuwe technieken en dynamiek, blijft Fahey wat mij betreft een goeroe.
De man was in staat om (net als Hedges en eigenlijk ook wel Tommy Emmanuel) een x-factor in de muziek te leggen....bij Hedges en Fahey toch vooral hun spirituele kant, bij Emmanuel zijn muzikaal overstijgende kant....

Voor Fahey en Hedges tellen de roots in de country-blues en folk...ze zijn gaan voortborduren op oude paden en hebben daar nieuwe vormen in gevonden...

De link in mijn muziek is zeker ook naar hun roots maar ook hun muziek...met een eigen saus, dat wel, want ik speel (de) eigenlijk ook nooit covers.

Robert Johnson is moeilijk te spelen....ik ken maar weinig mensen die hem kunnen 'nadoen'... Rory Block kan het erg goed.
Zijn techniek is een combi van percussie-achtige aanslag en fingerstyle.....
geniaal soms....

daarom ook nog een soundfile in Fahey's stijl...nou ja eigenlijk mijn stijl maar met een aantal kenmerken van Fahey erin verwerkt.....zie topic

EC
29 juni 2006, 18:53
Cewl.

erg goed,


wil ik ook leren :D

grtz