PDA

View Full Version : Aaaarch, gitaar van de muur gepleurd!!!!!



Kjiratsiekoedel
20 november 2002, 00:13
Doe ik de deur van mijn kamer open, wordt hij tegengehouden door een op de grond liggende gitaar. Deze was met muurbeugel en al van de muur af komen zetten.

"Gelukkig" was het mijn strat en niet mijn western of klassieke, deze zouden denk ik zijn geplet onder hun eigen gewicht in combinatie met een klankkast (fragielere constructie). Maar gelukkig heeft mijn strat geen schade, maar het was wel schrikken.

vulvasonic
20 november 2002, 00:25
Kijk, DAT is nou Fender!
Had je daar een gibson hangen, had je toch wat minder geluk gehad...
;}

jpb
20 november 2002, 07:41
Je bent in goed gezelschap; Pete Townsend liet zijn gitaar ook wel eens vallen......

Noctiis
20 november 2002, 08:43
minder man! wel goed dat Fender toch wel stevig is :smile:
hey maar wat voor ophangmechaniek heb je gebruikt dan, dat ie zo naar beneden kwam lazeren? klinkt verontrustend, ik heb mn gitaren ook zo aan de muur hangen... zit nu in stress op mn werk haha

Kjiratsiekoedel
20 november 2002, 08:50
Ik heb beugels van het merk: K&M
Ik heb er nu nog 3 hangen. DIt zijn wel goede beugels, maar dan moet mijn vader ze wel goed vastmaken. Deze beugel heeft te korte schroeven, die andere hebben schroeven van minstens 1 cm langer. En deze beugel had ook te kleine pluggen.

Kortom, hij was niet goed opgehangen.

Moonchild
20 november 2002, 15:04
Op 2002-11-20 07:41, schreef jpb:
Je bent in goed gezelschap; Pete Townsend liet zijn gitaar ook wel eens vallen......


hehe :grin:

Ic3gl0vE
20 november 2002, 19:35
ik heb beugels van het merk: Grolsch

oh wait.. that's something else :smile:

michielv
21 november 2002, 09:18
Doet me een beetje denken aan de beugel voor mijn racefiets in de schuur. Daar zitten veel te korte schroeven bij. Ik gelijk twee keer zo lange schroeven gepakt en dat werkt prima :smile:

Phizer
21 november 2002, 18:58
heb je alsnog mazzel mee gehad, voor hetzelfde geld was er iets gebroken, of lakschade...

Kjiratsiekoedel
22 november 2002, 07:15
Gelukkig heb ik vloerbedekking en een houten (enigzins, niet veel, maar toch) meeverende vloer.

Anders Destium
24 november 2002, 12:04
Ik heb zo'n zelfde geintje eens gehad terwijl ik aan het spelen was, versleten gitaarband + ontbreken van straplocks + vlak voor een kast staan leidde tot het afbreken van een potmeter en een aantal grijze haren :sad: Wist ik wel weer gelijk waarom ik op mijn andere gitaar wél straplocks had....

Als ik weer gitaren aan de muur ga hangen ben ik van plan een ingenieus borgingssysteem toe te passen, dat moet ik alleen nog even zelf ontwikkelen :wink:

Ic3gl0vE
25 november 2002, 17:56
ik heb ook interesse voor jouw systeem :smile:

sash
25 november 2002, 19:24
Kijk en daarom heb ik nou een rek waar al m'n gitaren in staan, kunnen ze ook niet vallen :smile:

MetalliCat
25 november 2002, 19:55
Hehe ik zet ze ook liever in een standaard...als ik ze aan de muu rhang zou ik continu nerveus zijn, en steeds kijken of mijn gitaar nog wel aan de muur hangt.

Ibanez
25 november 2002, 21:26
Idd, ik zet ze ook gewoon veilig op de muur. Een vriend van mij heeft ze wel aan de muur hangen maar vind het leuk als zijn fender strat valt want dan heeft hij slijtplekken :grin:

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:53
Op 2002-11-25 19:24, schreef sash:
Kijk en daarom heb ik nou een rek waar al m'n gitaren in staan, kunnen ze ook niet vallen

ja ik wilde zo'n rockstand 5 kopen maar daar past m'n Rhoads niet in

Kjiratsiekoedel
26 november 2002, 15:27
Ik heb niet zoveel ruimte op de grond. Wel aan de muur.

Verder hang de beugel weer aan de muur, nu met goede schroeven+pluggen.

Slijtplekken vind ik op zich wel leuk, maar ze moeten dan 'door de tand des tijds ontstaan'. Niet door hem expres op de grond te gooien, of te bewerken met een bijtel.

Harry
26 november 2002, 15:54
Op 2002-11-26 15:27, schreef Kjiratsiekoedel:
Ik heb niet zoveel ruimte op de grond. Wel aan de muur.

Verder hang de beugel weer aan de muur, nu met goede schroeven+pluggen.

Slijtplekken vind ik op zich wel leuk, maar ze moeten dan 'door de tand des tijds ontstaan'. Niet door hem expres op de grond te gooien, of te bewerken met een bijtel.


ik heb 'ns een (min of meer bekende)gitarist/zanger gezien die ze duidelijk met schuurpapier had bijgewerkt om een versleten uiterlijk te creeeren, echt jammer zoiets...

Mac-F
27 november 2002, 19:14
Goh, dat klinkt bekend.
Een jaartje geleden...
Ik was weer eens met twee dingen tegelijk bezig en één daarvan was het ophangen van mijn Gibson U2. Hoewel ik er volledig van overtuigd was dat hij veilig en wel in zijn haak hing, bewees de klap achter mij (toen ik weer wegliep) het tegendeel.
Dat deed pijn! Er zat sindsdien een scheur van ongeveer 10 cm tussen het fretboard en de hals. Nou hangt er dus alleen nog een goedkope basgitaar aan de muur, een gitaar staat in mijn standaard en de rest zit in de koffers.
Moraal van het verhaal? Ik ben een sukkel.
En verder? Als het echt nodig is om je gitaar op te hangen, maak die haak dan niet op 2 meter hoogte vast. Eén meter is hoog genoeg.

Rene B.
7 december 2002, 14:16
Potverdorie. Een standaard is ook niet alles. Gisteren bij het gordijnen dicht doen is mijn Gibson Les Paul Studio voorover gevallen. Dikke scheur in de hals net onder de stemmechanieken. Wat nu? We weet of dit te repareren valt?
Klotezooi! Help!

Kjiratsiekoedel
7 december 2002, 14:37
Brneg hem naar een goeie gitaarbouwer

Anders Destium
7 december 2002, 19:06
Sucks dude :sad:

Ik zou er ook mee naar een bouwer gaan, die kan het als het goed is er zo mooi mogelijk weer laten uitzien.

In het vervolg: Sommige standaards zijn stabieler dan andere, als je gitaar altijd op het randje staat of teveel rechtop is het helaas wachten op dit soort ongein.

flearulez
7 december 2002, 19:19
Doe je kostbare axe gewoon in een koffer.
je hoeft ze echt niet te showen aan je maatjes door ze aan de muur te hangen, daar heb je optredens voor!

rePUNKtative
8 december 2002, 18:47
precies, kheb al mn gitaren in hun koffer of de hoes liggen :smile:

Rene B.
11 december 2002, 20:48
Jullie hebben gelijk. Helaas moet er altijd wat flink mis gaan voor ik verstandig wordt. Wie komt er uit de buurt van Zwolle en weet een goede gitaarbouwer?

basswasp
11 december 2002, 22:33
'k heb ze gewoon in een standaard staan... nog nooit wat mee gebeurd en telkens in en uit zo'n grote koffer halen is ook niet echt handig...

Ash ketchum
12 december 2002, 10:34
Wie hang z'n gitaar nou ook aan de muur, het is geen decoratie maar een instrument.
Je koopt toch ook geen porsche en zet h'm in een vitrine in je huiskamer?
Koffers heersen wat betreft gitaaropslag.