PDA

View Full Version : schroefjes probleem



geertjan_83
28 juni 2006, 19:54
Beste Mensen,

Ik ben nu sinds een half jaartje de bezitter van PRS Tremonti. Deze gitaar bevalt erg goed, edoch heb ik er een probleem mee:

Ik speel eigenlijk altijd staand met een gitaarband. nu valt het me op dat het schroefje waarmee de bovenste gitaarband-knop (hoe noem je zoiets) steeds los komt te zitten. Waarna ik hem weer vastdraai met een schroevendraaier waarop het schroefje na verloop van tijd ook weer los komt te zitten. Bij mijn squire strat heb ik dit probleem ook gehad en daardoor is het schroefje op gegeven moment "doorgedraait" waardoor de knop niet meer op de gitaar kon en er dus een gapend gat in de gitaar zit...

Ik wil dit uiteraard voorkomen met mijn dure PRS, weet iemand hoe ik kan voorkomen dat de schroef steeds maar losdraait?

hubert
28 juni 2006, 20:06
men neme luciferhoutje en houtlijm.
daarna doe je het gaatje opvullen met houtje, lijm er tussen doen, laten drogen en schroefje er weer in draaien.

wel het houtje zo er in doen dat ie niet uitsteekt.
en het gaatje kan je maken door gewoon het schroefje er in te draaien....

gaat nooit meer los....

guitarchris
30 juni 2006, 17:28
of je zet er een langere en dikkere schroef in dat kan ook net zo makkelijk moet wel door t gaatje passen waar de band aanhangt maar daar hebben we een slijpsteen voor;)

sembo
30 juni 2006, 18:17
je kan ook een rubber ringetje tussen je schroevje en je gitaar doen. dat houd het schroevje tegen dat het nie tmeer terug kan draaien

rxsxtx
1 juli 2006, 00:42
gewoon grote schroef door heen draaien heb je dr nooit meer last van ik had t ook bij mn bas...

Les Paul
1 juli 2006, 08:09
Teruggaan naar de zaak waar je hem gekocht heb. Dan kunnen zij het oplossen

ACSlater
1 juli 2006, 10:05
Ik heb het ook bij mijn LP Custom gehad: er zat een grotere schroef in een van de gaten. Toen ik er straplocks op zette, heb ik het gat opgevuld met mahonie houtsnippertjes en er een kleinere (originele) schroef ingezet. Laat nooit meer los! houtlijm is niet een nodig dus. Gewoon goed opvullen met mahonie.

geertjan_83
6 juli 2006, 18:43
Ok, wat ik dus begrijp is het beste om de boel muurvast te zetten. Wel stom, het zou eigenlijk toch niet mogen gebeuren, zeker niet bij een gitaar van een klasse als de PRS?

Basseytje
7 juli 2006, 00:37
het kan altijd gebeuren. maakt niet uit wat voor een gitaar van welk merk dan ook. sommigen mensen hebben gewoon pech