PDA

View Full Version : Muziekje (nieuw)



meul
28 juni 2006, 18:05
nieuw moppie geschreven, beetje in de stijl van mijn vorige posting.

hoop dat ik er weer iemand mee kan verblijden.

gr,
j

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Unconsciously%20Aware.mp3

timgte
28 juni 2006, 19:47
DAMN :D

Zit je ook in een band? (Vast al ter sprake gekomen ooit, maar ik hang hier nog niet zo lang rond)

gitaarhaantje
28 juni 2006, 21:04
klinkt bijzonder VET!!!!!!! Ik vind het ritmisch wel erg afwisselend, dat had van mij wel iets anders gemogen maar dit geeft ook direct aan dat je wel weet wat je doet denk ik.....!

Vanaf 3:38 dat vind ik leuker om aan te horen... maar goed dat is een kwestie van smaak....

Hoe heb je dit alles opgenomen.... en wat voor programma's gebruik je??

Laurens

Maxxas
28 juni 2006, 21:19
Klinkt weer super Meul! Net als de vorige!
Zo door gaan. Nog 6 liedjes erbij, cd's fikken en mij gratis 1 opsturen.

Leuren bij platenlabels man!

Roy K.
28 juni 2006, 22:49
Goed gedaan meul!! Klinkt retevet!! 8-)

benwave
28 juni 2006, 23:54
Je doet er een beetje lichtzinnig over ..zo van een mopje geschreven dat doe ik even.... maar ik denk dat je hier toch wel een paar dagen zoet mee ben geweest.

Ik vind ook deze weer verschrikkelijk goed ...zeer muzikaal... ook de drums mooi geprogrameert
Doe mij toch denken aan de oude genesis in kombinatie met frank zappa.
Je moet er eens een zanger alla peter gabriel bij zoeken en je hebt een top band.

en doe mij ook zòn gratis cd.

groeten Ben

Maxxas
29 juni 2006, 10:14
Ik heb "Unconsiously Aware" nu tig keer beluisterd en het is en blijft een ijzersterk nummer.
Nog een paar opmerkingen over de produktie.
Drumssounds kunnen imho nog beter. Ik vind de kick bijv. niet echt super.
Misschien kun je wat meer dynamiek in de produktie aan brengen.
De opening van het nummer is super en dan op 00:39 gaat het los en dan kan het er misschien wat meer in beuken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Hetzelfde op 01:29, daar wordt iets gas terug genomen en zou de sound wat meer "open" kunnen zijn (mss es proberen de slaggitaren weg te laten zodat je meer ruimte maakt). Op 02:47 komen de slaggitaren de blazersectie weer ondersteunen en mag het geheel mss weer iets meer power krijgen.
Wat gebruik je trouwens als bas? Misschien kun je door de bas wat anders te mixen meer dynamiek creëren.
Songwriting blijf ik me over verbazen.

meul
29 juni 2006, 11:29
Bedankt voor het reageren

@ timgte, nee geen band, home project.

@ gitaarhaantje, Vanaf 3:38???, kortom je vind vooral het einde erg prettig :-) ik gebruik adobe audition in combi met cubase voor de opnamen.

@ roy, fenks men!

@ Ben, dank je wel! uiteraard kost dit wat tijd, maar ram het er toch eigenlijk relatief snel uit, qua compositie dan, de meuk er om heen kost vaak veel tijd. ik moet je eerlijk zeggen dat wanneer ik met een zanger(es) zou gaan werken de muziek heel anders zou gaan worden, dit is toch wel instrumentaal bedacht.

@ max, bedankt weer voor je reaktie! drumsound, ik vind deze helemaal niet zo verkeerd? qua productie heb je zeker een punt. ik heb de opname ook nog niet beluisterd over andere speakers. ik werk ook met minimale middelen, een samson monitor setje maar hier hoort een sub woofer bij die ik weer niet heb, laag check ik op een paar speakers waar aan 1 kant de tweeter is opgeblazen, enzovoort, heb dus niet echt een betrouwbaar beeld. ik ben ook een slechte mixer, ik denk dat het mis gaat op compressie keuze en de plaats. hierdoor mis je dynamiek maar het gaat wel weer lekker zuigen. ik zoek nog naar de smaakvolle tussenweg. misschien zou ik inderdaad wat moeten gaan leuren, ik heb al wel een beetje rondgekeken maar kan het allemaal nog niet zo vinden

@ max en ben, mocht het ooit op een hoger plan komen regelen we gewoon heel snel die gratis schijf, no problemo! :-)

gr,
j

gitaarhaantje
29 juni 2006, 15:42
Bedankt voor het reageren



@ gitaarhaantje, Vanaf 3:38???, kortom je vind vooral het einde erg prettig :-) ik gebruik adobe audition in combi met cubase voor de opnamen.


gr,
j


idd het laatste stukje vind ik leuker om naar de luisteren mischien doordat daar niet ritmisch heel veel gebeurt.

Ik bedoel eigenlijk hoe neem je drums en de bass partijen op...?

Laurens

meul
29 juni 2006, 16:24
@ Githaan, wat bedoel je met het laatste stukje? 3:38 is het eind van het nummer man :-) 0 db weet je wel :-) hahaha

drums en bas programeer ik in fruity loops

@ max, ff vergeten te antwoorden, ik gebruik een lage E van een hele oude fender precsission ingespeeld door mijn broer die hang ik in fruity loops.
die fenders hebben heeeeeel veel laag. ik zet al een eq dip op ( jezus er komt hier een heel freaky beest binnen vliegen ineens, weg...af...lig...koeest....WOW...dat was close!!! ) ehh...was ik, ow ja, een eq dip op de fender in het kick gebied. denk echt compressie fout.

Maxxas
29 juni 2006, 16:43
meul you've got mail

Lacrimosa
30 juni 2006, 09:02
dude dit is echt focking lijp man. Je gitaarsound is ook echt mooi.
Alleen de drumsound vind ik niet echt wat, maar met zo'n compositie mag dat de pret niet bederven ;)!

tmcm
30 juni 2006, 09:18
dat klinkt toch wel ff anders dan wat we in de tachtiger jaren uit de fostexen en revoxen konden halen
very nice dude
gitaarspel heeft inderdaad wat Zappiaans en early Vai achtigs en dat is dan een compliment lijkt me

gitaarhaantje
30 juni 2006, 13:54
@ Githaan, wat bedoel je met het laatste stukje? 3:38 is het eind van het nummer man :-) 0 db weet je wel :-) hahaha

drums en bas programeer ik in fruity loops




oeps ik bedoel 2:34 dat vind ik leuker....:). Trouwens weet je mischien ook tutorials hoe ik een bas partij programmeer in fruity loops?

Gr laurens

meul
1 juli 2006, 11:31
hallo weer,

@ lacrimosa , txs man! je bent al de zoveelste die de drumsound niet trekt terwijl ik hem niet zo slecht vind. ik ben aan t nadenken over ezdrummer. nu paar samples gehoord en klinkt tof.

@ tmcm, dank je wel! yep klinkt heel anders maar soms ook wel wat steriel vind ik.

@ githaan, ik programmeer mijn bas in fruityloops, samen met de drums. ik gerbruik een fender bass sample die ik in fruity hang.

tmcm
1 juli 2006, 12:45
hallo weer,

@ lacrimosa , txs man! je bent al de zoveelste die de drumsound niet trekt terwijl ik hem niet zo slecht vind. ik ben aan t nadenken over ezdrummer. nu paar samples gehoord en klinkt tof.


drums is altijd het probleem. Dus namen we (ouwe lullen/eighties/Tascam 4track) thuis alles op en lieten een echte drummer later de drums opnieuw inspelen.
Voor naar 2 sporen mixen huurde we dan een studio af, dat hoeft nu ook niet meer. Nietemin nog wel eens een platencontractje zo binnengehaald :satisfie:

Reel Big Fish
1 juli 2006, 12:49
Het begin van dit "moppie" klonk veelbelovend, maar ineens dwaalt het af... dat vond ik wel jammer.

meul
1 juli 2006, 13:29
@ tmcm, yep, zo ging dat, alleen zijn deze drumpartijen best lastig in te kloppen, dus vind maar eens iemand, ook gezien het gewicht (home projectje) zullen de mensen die dit kunnen spelen niet in de rij staan.
bovendien zal de buurman ook niet echt blij met me zijn :-) ff door prutsen dus maar.

@ Reel Big Fish, oke dan, toch bedankt voor je reactie.

gitaarhaantje
3 juli 2006, 15:47
hallo weer,


@ githaan, ik programmeer mijn bas in fruityloops, samen met de drums. ik gerbruik een fender bass sample die ik in fruity hang.


Zou je me die sample niet kunnen sturen??? zodat ik em ook kan gebruiken in fruity loops...?????/

Gr Laurens

meul
3 juli 2006, 22:48
Zou je me die sample niet kunnen sturen??? zodat ik em ook kan gebruiken in fruity loops...?????/

Gr Laurens

ja hoor, pm me anders ff je mail adres of stuur me ff mailtje via mijn profiel

j

Sonno
4 juli 2006, 12:55
:o !WOW! :o

Heel vet dit! :rockon:

Qua drums vind ik het (zoals meerdere luisteraars) helaas ook wat minder, ff wat langer klooien met die editor (vooral met volumes) dan kom je er zééééker wel! :cooler:

meul
4 juli 2006, 15:15
:o !WOW! :o

Heel vet dit! :rockon:

Qua drums vind ik het (zoals meerdere luisteraars) helaas ook wat minder,

dank je sonno!!! eigenlijk zou het wel lekker zijn als mensen wat meer motiveren wat ze storend vinden aan de drumtrack, klinkt het te computerig, te veel hoog, laag...enz.

ben me nu aan het verdiepen in ezdrummer, veelbelovend maar klote dat er geen step sequencer bijzit zoals b.v fruity heeft. de drumscore editor van cubase vind ik niet zo fijn.

groetjes,
jan

Sonno
5 juli 2006, 15:26
Je zou kunnen kijken hoe een echte drummer het aanpakt.

- Je zou sowieso de drums wat zachter kunnen zetten...
- Nooit alle hihats hetzelfde volume geven.
- Sommige snare hits harder en zachter zetten, een drummer laat vaak z'n roffels een beetje aanzwellen. Probeer eens wat ghost-nootjes toe te voegen en hier en daar een flam (2 stokken tegelijk op de snare).

Luister anders eens naar mijn muziek, ik vind m'n eigen drumtracks altijd wel ok (mijn mening dan hè, mss vindt jij d'r geen kloot aan). Ik kan je precies uitleggen hoe ik het doe...

meul
5 juli 2006, 15:34
Je zou kunnen kijken hoe een echte drummer het aanpakt.

- Je zou sowieso de drums wat zachter kunnen zetten...
- Nooit alle hihats hetzelfde volume geven.
- Sommige snare hits harder en zachter zetten, een drummer laat vaak z'n roffels een beetje aanzwellen. Probeer eens wat ghost-nootjes toe te voegen en hier en daar een flam (2 stokken tegelijk op de snare).

Luister anders eens naar mijn muziek, ik vind m'n eigen drumtracks altijd wel ok (mijn mening dan hè, mss vindt jij d'r geen kloot aan). Ik kan je precies uitleggen hoe ik het doe...

Hey S, Luister eens naar de drums onder de solo, barst van de ghost's ik denk dat mensen vooral vallen over het gebrek aan velocity. het is ook te vlak! zelfs dfhs klinkt vlak zonder velocity aanpassingen. ik ga je binnenkort uitchecken! txs for sharing!

Harald
5 juli 2006, 17:00
Gaaf! Doet me vanaf de gitaarsolo erg aan Drowning Witch van Zappa denken, zonder daar een kopie van te zijn overigens. Zit hem meer in de soort sounds. En dat hoort wel bij mijn favoriete Zappa werk. Complimenten!

LaurentB
5 juli 2006, 19:48
nieuw moppie geschreven, beetje in de stijl van mijn vorige posting.

hoop dat ik er weer iemand mee kan verblijden.

gr,
j

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Unconsciously%20Aware.mp3

Ja, inderdaad Zappa/Vai-achtig, erg knap in elkaar gezet qua compositie en mooi ingespeeld! Ik doe het je niet na.

Laurent

koella
5 juli 2006, 21:15
Op de eerste plaats doet het me goed dat er zoveel zappa kenners op dit forum zitten. Dat heb ik me nooit gerealiseerd.

Helemaal te gek Meul. Met deze muziek zul je geen hitje scoren, maar ik vind het eenzame klasse, zoals ik je al eerder gezegd heb.

Filmmuziek is dat geen optie ?

benwave
6 juli 2006, 07:24
Ik heb het al gezegt ik vind de drums wel goed.
De opmerking zo als een echte drummer het zou doen... tja vind maar eens een amateur drummer die dit kan spelen.

Ik zou mezelf niet teveel storen aan dat commentaar over de drums.
Het gaat om het hele muziekstuk en daarin zijn de drums en alle andere instrumenten gewoon goed.
Ook de gitaar partij is geweldig.

Lekker zo door gaan en jezelf niet gek laten maken.

groeten Ben

erwin_ve
6 juli 2006, 11:40
Hoi Jan! Heel tof stukje muziek!

Ik waande me eerst in een soort van sci-fi film en daarna in een actie game. ik denk dat je muziek met name daarin wel markt heeft. Stuur het eens op naar wat game-ontwikkelaars, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.(no-offense:) )Het is een hele goede compositie , veel afwisseling, ik heb mij geen moment verveeld. Ik vond het een kruising tussen Satriani/ Holdsworth toen ik naar de solo luisterde.
Wat de drums betreft: op de zachte stukken kunnnen alle hi-hat dingen zachter.
Ietsje meer bas zou ook niet misstaan, al klinkt het dan misschien weer wat te kunstmatig. Met een echte bas kun je dan een mooi vet laag creëren, die de hele compositie misschien iets vetter maakt.
Heb je van de drumpartij ook een midi partij oid?

Groet, Erwin

meul
6 juli 2006, 23:31
Hola,

@ Harald, dank je wel man! grappig deat zoveel mensen de zappa vergelijking maken want eigenlijk heb ik behalve respect voor de man niet te veel met de muziek. maar het blijft een vergelijk waar je niet over moet mopperen, txs!

@ LaurentB, dank je wel!

@ Koella, bedankt voor je backup, tof!

@ Ben, he ben, tulek ga ik door! ik vind de drum sound ook niet zo heel erg slecht, maar ik moet wel bekennen dat nu ik stiekem bezig ben met testen van Ezdrummer ik ook meer de vlakheid ga horen van drumtracks zonder velocity en/of timing aanpassingen. voornamelijk in fills is het verschil groot. tof dat je nog ff reageert!

@ Erwin, ik begrijp de game link wel een beetje, alleen is het daar niet metal genoeg voor denk ik. ik heb de bas inderdaad wat ondersteunend gebruikt om het midi karakter een beetje te verbloemen. ik weet niet of ik de drumtrack in midi heb, ik save de partijen in fruity loops, en roep ze daar ook weer op als ik wil aanpassen. ik meen te hebben gezien dat je naar midi kan exporteren maar weet niet zeker. Ik heb intussen ook gemerkt dat het erg scheelt over welke boxen je afluisterd. op poppy boxen klinkt het was hisserig. door de bekkens en hihat maar over een klassieke box is het mid juist weer wollig waardoor het hoog neutraliseerd, het is en blijft erg lastig om iets te maken dat overal goed klinkt. met de Holdswoth vergelijking vlij je mij erg maar ik doe hier wel meteen ff een hele dikke pas op de plaats :-)

groetjes,
jan