PDA

View Full Version : affinity strat, wat moet ik daar van denken?



no 1 hops
28 juni 2006, 11:11
heb door een handeltje een affinity vintage white strat met serienr cy99094735 in handen gekregen.
ben geen wit fan maar al spelende ' growes it on you'.
heb totaal geen idee wat dit soort dingen waard zijn en waar je ze indeelt, goedkoop/goed of goedkoop/ waardeloos enz.

hij heeft een gebruiksplekje hier en daar en 1 tuner is niet origineel.

Nickname
28 juni 2006, 11:14
Die kosten niet veel in de winkel.. is het instapmodelletje van squier volgens mij. Wel leuke gitaartjes hoor maar voor de rest niks bijzonders :satisfie:

gitarist17
28 juni 2006, 11:23
ik heb er ook een, al weet ik niet wat je met vintage bedoelt. Heb die van mij nu 2 jaar en volgens veel mensen heb ik een goed spelende gitaar gekocht. Heb dus misschien wel geluk gehad met deze strat, volgens sommige zit er namelijk wel rommel tussen, maar ik weet niet wat jouw squier doet wat dat betreft.

erik

no 1 hops
28 juni 2006, 12:35
vintage white is een soort niet helder witte kleur, lijkt dus veroudert.
de slagplaat is echt wit net als de pickup covers
vind hem ook lekker spelen, goede hals en klinkt ook goed.
dus als dit een cheapo is dan wel 1 van de betere.

vester86
28 juni 2006, 15:18
prima beginnersgitaren, die affinity's, heb paar keer op een affinity tele gespeeld en afgezien dat het mijn smaak niet was speelde het prima

Hector_Tsolodimos
28 juni 2006, 19:13
heb door een handeltje een affinity vintage white strat met serienr cy99094735 in handen gekregen.
ben geen wit fan maar al spelende ' growes it on you'.
heb totaal geen idee wat dit soort dingen waard zijn en waar je ze indeelt, goedkoop/goed of goedkoop/ waardeloos enz.

hij heeft een gebruiksplekje hier en daar en 1 tuner is niet origineel.

goedkoop/goed

no 1 hops
28 juni 2006, 20:41
wat mag je voor waarde aan deze gitaar hangen.
zag net op speurders of marktplaats dezelfde met noisless pickups voor 175 euro.
nieuw staan die dingen voor ik meen tussen de 200 a 250 euro.
(maar vintage white is niet meer leverbaar)

grayfink
28 juni 2006, 21:10
120€?

10 tekens

robert-gitarist
28 juni 2006, 21:14
Ik heb er laatst een gekocht..een witte Affinity.Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een erg fijn gitaartje vind..zelfs de stemmechanieken vallen me 100% mee en het geluid vind ik ook erg lekker!Test hem eens uit(z'n beetje iedere muziekwinkel heeft wel een Squier staan).
Ik ben er heel erg blij mee en zeker voor het geld waar ik hem voor gekocht heb :D

(ik had hem gekocht voor de prijs van 60 euro 2de hands :D :sssh: )

Anders Destium
28 juni 2006, 23:10
Mijn eerste elektrische gitaar was een affinity strat bij een startersset, ik heb het er als beginner 10 maanden op uitgehouden. Niet veel waard, al heb ik hem voor 600 gulden ingeruild op dat moment (ik weet nog steeds niet wat die verkoper bezielde, dat was evenveel als de hele startersset kostte :hippie: )

DarknessAwaits
29 juni 2006, 00:00
Mijn eerste elektrische gitaar was een affinity strat bij een startersset, ik heb het er als beginner 10 maanden op uitgehouden. Niet veel waard, al heb ik hem voor 600 gulden ingeruild op dat moment (ik weet nog steeds niet wat die verkoper bezielde, dat was evenveel als de hele startersset kostte :hippie: )

Ingeruild op een van je huidige PRS'en zeker? Dan kan ik me d'r nog wel iets bij voorstellen ;p.

Anders Destium
29 juni 2006, 08:07
Ingeruild op een 2ehands Ibanez in een winkel :)

no 1 hops
29 juni 2006, 09:14
winkels en inruil, je snapt er soms niets van.
ook de momenten dat je vraagt wat je moet betalen als je niks inruilt en wat dat soms al niet scheelt.
ik denk dat de winst marges knap hoog zijn vooral op het duurder goed.
weet niet of dit voor gitaren geldt, maar in een winkel waar ik vroeger werkte ging de inkoop drie maal over de kop en dan de btw.

Anders Destium
29 juni 2006, 09:18
Het was zo dat de Ibanez die ik toen kocht voor 700 gulden er stond. Naast de Squier hoefde ik maar 100 gulden bij te betalen. Het zou natuurlijk goed kunnen zijn dat ze voor de Ibanez minder terug verwachtten dan die 700. Aan de andere kant was hij een jaar oud, in nieuwstaat en had hij nieuw tegen de 2000 gulden gekost. Tot nog toe is dat mijn beste "deal" geweest, volgens mij alleen het gevolg van onwetendheid bij die winkel. Ik wist pas jaren later welke gitaar ik precies had gekocht, een RX750 (die maar 1 jaar zijn gemaakt) :)

BLOK182
29 juni 2006, 12:18
Squier Affinity, moet je net een beetje mazzel mee hebben! Maar als je een goed exemplaar hebt, dat lekker is afgesteld, zijn het prettige gitaren imho! Vaak worden ze in de (grotere) winkels rechtstreeks vanaf de pallet aan de muur gehangen, spelen ze zodoende erg matig en lijken het ondingen, maar als het ding goed is afgesteld zijn ze ineens helemaal niet meer zo matig. Bij de lokale gitaarboer hier hangt een Affinity in 2-tone sunburst, maple nek, en gerelict, erg gave plank!

aart steekelenburg
30 juni 2006, 11:12
winkels en inruil, je snapt er soms niets van.
ook de momenten dat je vraagt wat je moet betalen als je niks inruilt en wat dat soms al niet scheelt.
ik denk dat de winst marges knap hoog zijn vooral op het duurder goed.
weet niet of dit voor gitaren geldt, maar in een winkel waar ik vroeger werkte ging de inkoop drie maal over de kop en dan de btw.

geloof me maar.. dat valt echt heel erg tegen.

no 1 hops
1 juli 2006, 13:02
geloof me maar.. dat valt echt heel erg tegen.dat denk ik ook wel, maar je vraagt je wel eens af, ga naar de gamma om wat hout en schroeven en je komt arm terug.
haal een gitaar, die dan wel grotendeels gemechaniseerd word gemaakt compleet met versterker voor om en nabij de 100 euro.
daar verdient de winkel dus nog wat aan, evt de importeur, dan kun je je haast niet voorstellen wat zo'n setje eigenlijk maar kost.
of zie ik dat verkeerd