PDA

View Full Version : Plectrums



the feable
28 juni 2006, 09:55
Ik weet niet echt in welk topic dit thuis hoort maar goed ik post um hier!

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die plectrums via dunlop bestellen. Elke keer als ik bij feedback kom dan hebbenz e de dikte niet die ik wil, word ik gedwongen om van de gladde waardeloze plectrums te kopen in een dikte die ik niet optimaal vind, om vervolgens twee weken later terug te moeten om het zelfde probleem nog een keer tegen te komen.

Bij dunlop kun je volgens mij gewoon 200 plectrums bestellen voor $40 ofzo.
Iemand die dat hier doet? Of wordt het te duur door verzend- en invoerkosten? Leek mij wel handig je besteld gewoon 200 van die dingen en je bent voorlopig van het gezeik af!

FruscianteFan
28 juni 2006, 10:02
Jawel, maar dan blijkt ineens na 40 plectra dat je een andere dikte of een ander model wil. En dan zit je met 160 plectra.

Ik heb ze wel eens via zo'n duitse webshop besteld, 48 stuks. Zat wel 8 euro verzendkosten bij, maar ik had in totaal voor 150 euro aan spullen besteld.

Blen-D*?
28 juni 2006, 10:13
ik heb ze ook wel is bestelt maar dan kon per 50 plectrums...
maar die zaak die is failliet das wel jammer want ik bestelde er ook altijd me snaren. :dontgeti:

Hector_Tsolodimos
28 juni 2006, 10:57
idd. gelijk 200 plectrums bestellen moet je alleen doen als je ZEKER weer dat dit gewoon JOU plectrum is, als je pas een jara of 3 speelt (ik 1.5) dan zul je zien dat je wel vaker verwisselt, en vooral: voor sommige nummers heb je andere plectra nodig, funk: wat zachter (nylon bijv.)
solo's: wat harder, medium ofzo (plastich, maar kan ook van steen)
'neutraal' nummer: een gewonen medium plactrum of de 0.81 (ofzo?) van Dunlop, nylon

ik zou iig geen 200 bestellen.. probeer eerder zoals aangegeven 50 ofzo.
Succes.

Mienmachine
28 juni 2006, 12:01
Ik wil er wel 50 per soort van de standaard grijze, 0.73 en 0.88.

Maar volgens mij verkoop Dirk de Witte ze ook per grootverpakking.

Tho
28 juni 2006, 13:09
200 tegelijk zou ik inderdaad niet doen. Ga gewoon naar een andere zaak en haal er een paar ;) Ik speel zelf voornamelijk metal en dat doe ik met de Dunlop Jazz III. Ook voor m'n Alvarez gebruik ze, die zijn echt super!

Malle Eppie
28 juni 2006, 13:39
Je kan natuurlijk ook ff vragen of ze voor jou een bepaalde plectrum willen bestellen. Denk dat de winkliers ze ook per 25 of 50 bestellen.
Ik speel al jaren met de Dunlop Tortex .88 mm (de groene)

http://www.jimdunlop.com/newsite/htdocs/files/1144625724_TORTEX_STANDARD_418_group.jpg

FruscianteFan
28 juni 2006, 14:50
ik speel op blauw, geel en oranje, ook al gebruik ik de oranje de laatste tijd wel minder.

Blen-D*?
28 juni 2006, 14:59
ik speel ook altijd op dunlop ik heb er een paar van 1.5 een paar van 1.0 en nog een ander maatje maar dat weet ik niet uit mijn hoofd en ik heb ook nog een paar stuby's ook van dunlop

Kaïn
28 juni 2006, 15:59
Wat mij betreft is de gator grip series van dunlop het fijnste. Lekker ruw, die vallen niet zo snel uit je handen.
Waarom mensen metal spelen met een jazz III snap ik nog steeds niet. Kleine rotdingen :p

Damage Inc.
28 juni 2006, 16:31
Ik heb nog nooit bij Dunlop ofzo besteld, soms koop ik wel gewoon bij de winkel een stuk of 10 plectrums om even mee vooruit te kunnen.

Maar je moet inderdaad wel eerst weten welke plectrum je wil.
Ik weet op dit moment nog niet echt zeker of de plectrum die ik nu gebruik goed voor me is.
Ik bedoel, misschien zou een andere dikte NOG beter spelen maar ik weet het niet, want je wet het jammer genoeg ook meestal niet na 1 keer ermee spelen.

Toen ik net begon hadden we thuis gewoon wat plectrums liggen.
Volgens mij waren dat die Dunlop nylon plectrums ofzo, die hele zachte dunne met profiel erop.
Die vond ik fijn voor de grip en omdat ze zo makkelijk zowat DOOR de snaren heen trokken :P .
Maar toen ik hammer-ons met de plectrum begon te leren bleek het toch al gauw dat ze TE zacht waren en dus helemaal naar de ***** gingen.

Zoals veel mensen denk ik wel doen, is kijken wat hun idolen gebruiken.
Dus ik probeerde ook een keer die groene .88 van Tortex (in mijn geval zag ik dat van MetallicA), dat vond ik al te dik, te veel weerstand.
Toen stapte ik maar eerst over op die oranje Tortex (.60 denk ik) en toen nog die gele Tortex (.73) en daarna lukte .88 wel eindelijk.
En die voelde meteen zo stabiel, daar ben ik dan tot nu toe nog bij gebleven.

Maar je moet dan ook gewoon niet te veel bestellen, zoals eerder gezegd gewoon iets van 50 ofzo, kan je denk ik lang genoeg mee vooruit.
Persoonlijk koop ik gewoon niet vandie grote hoeveelheden omdat het zoveel kost.
Wat raar is omdat het anders hetzelfde of misschien nog meer kost EN je kan er dan ook nog langer mee vooruit.
Maar ik denk dat ik gewoon niet tegen veel geld uitgeven kan, muwhahaha...

GreetingZ
- Damage Inc.

ixque
28 juni 2006, 16:51
Ik snap niet wat mensen met zoveel plectrums moeten. Ik speel nu 2 jaar, en heb met ongeveer 5 verschillende plectrums gespeeld, waarvan 2 inmiddels wel kwijt zijn ^^

Tho
28 juni 2006, 16:53
Wat mij betreft is de gator grip series van dunlop het fijnste. Lekker ruw, die vallen niet zo snel uit je handen.
Waarom mensen metal spelen met een jazz III snap ik nog steeds niet. Kleine rotdingen :p

hahaha, tsja een vriend van mij speelde daarom en sindsdien ben ik er bij blijven hangen. Ze hebben zo weinig 'weerstand' omdat ze wat dikker zijn. Vind ik wel lekker spelen

Damage Inc.
28 juni 2006, 17:22
Ik snap niet wat mensen met zoveel plectrums moeten. Ik speel nu 2 jaar, en heb met ongeveer 5 verschillende plectrums gespeeld, waarvan 2 inmiddels wel kwijt zijn ^^

Ligt er denk ik maar net aan wat je speelt.
Ik speel dan vooral heavy-metal zoals MetallicA, en al die aanslagen slijt wel wat plectrums in een kortere tijd ja :P .
Vooral de manier waarop ik persoonlijk speel...
Als jij ook snellere of zwaardere muziek speelt dan kom je er nog wel achter denk ik.
Ik speel nu ongeveer 5-6 jaar en verbruikte in het begin veel minder plectrums en ook snaren.
Ja, óf je speelt gewoon altijd rustiger, dat kan hè.
En natuurlijk ligt het eraan hoeveel je speelt.

- Damage Inc.

schizo910
28 juni 2006, 19:01
Ik snap niet wat mensen met zoveel plectrums moeten. Ik speel nu 2 jaar, en heb met ongeveer 5 verschillende plectrums gespeeld, waarvan 2 inmiddels wel kwijt zijn ^^


Ik gebruike er gemiddeld één per week... Ik speel graag met verse, zonder afgesleten randjes. En ik sla nogal hard aan. Ik beuk het geluid werkelijk uit m'n gitaar...

Kaïn
28 juni 2006, 19:28
Ik gebruike er gemiddeld één per week... Ik speel graag met verse, zonder afgesleten randjes. En ik sla nogal hard aan. Ik beuk het geluid werkelijk uit m'n gitaar...

Arm gitaartje :p

Vickman
28 juni 2006, 21:32
Heeft iemand van jullie ervaring met Brain plectrums? Ik heb ze jaren geleden eens gekocht, maar sindsdien kan ik ze nergens meer vinden. De grip op deze plectrums is echt veel beter dan de meeste dunlop plectrums.

ziggie
28 juni 2006, 21:55
Hier kan je ze ook bestellen.

Levert ook goedkope snaren van vrijwel alle merken. Meestal is het zo dat je ze de volgende dag al in huis hebt. Ik heb goede ervaringen met die winkel.


http://www.lordofthestrings.com/lots/mcsmambo.p?M5NextUrl=RAPRD&art_id=50000012&ab_agid=2010