PDA

View Full Version : Probleempje met model 2



Jax
28 juni 2006, 09:16
Goedemorgen,

Ik heb laatst een charvel model 2 op de kop weten te tikken voor 60 euro, zonder trem. Nou ben ik dus naar de Plug geweest, heb een tremelo gekocht, alles geinstaleerd, bla bla. Probeer ik dus een snaar erop te zetten, blijkt dat de snaar veel te laag op de hals ligt, hij komt er geeneens vanaf! Nou ben ik ook weer niet zo'n knutselaar dat ik meteen weet waar dit aan ligt, maar het lijkt me dat de hals te hoog is (?) Iemand een idee hoe ik dit zelf kan oplossen?

fred dons
28 juni 2006, 09:19
wat voor trem heb je gekocht ?, heb de trem respectievelijk de zadels al hoger gezet ?

Jax
28 juni 2006, 10:52
Het is een relatief goedkope trem van het merk Boston, omdat ik niet zeker wist of het ging lukken of niet. En nee, ik heb de zadels nog niet verhoogd, ik denk dat ik dat maar als eerste ga proberen! En de trem verhogen, zou ik dat kunnen doen door de studs een beetje omhoog te draaien?

fred dons
28 juni 2006, 11:12
als het een floyd kopie is kun je de zadels niet verhogen die zijn fixed (je kunt er wel shimmetjes onderleggen maar dan pas je ook de radius van de trem aan)
inderdaad de posts omhoogschroeven, wel eerste de snaren los maken anders beschadig je het onderblad en de posts

Ibanez RuleZ
28 juni 2006, 11:13
dat zou idd moeten kunnen (posts omhoog). bedenk wel dat een model 2 ooit een soort van floyd kopie had (zij het van Kahler, de oude modellen, of van jackson zelf (jt6)). hier past een OFR en een Schaller floyd zonder problemen in, dus dat zou je kunnen overwegen als het met die boston niet gaat werken.

harrald

Nickname
28 juni 2006, 11:21
Foto's plz! :)

G.G.
28 juni 2006, 20:51
Als je de studs te ver omhoog moet draaien zodat ze gaan wringen in het hout, moet je misschien een beetje van de neck afschaven of de neckpocket ietsjes verder uitfresen. Naar je toe kantelen kan ook, maar is erg lelijk omdat er een duidelijk zichtbare kier ontstaat.

Jax
29 juni 2006, 09:14
Ok, bedankt voor de tips! Ik ga aan de slag!