PDA

View Full Version : Advies gevraagd over Samick



tanteleen
19 november 2002, 22:05
Hallo,

Kan iemand mij hier iets meer vertellen over de volgende gitaar:

Samick akoestische gitaar type LW-015.
Voorzien van een pickup element.

Is het een goeie gitaar voor een beginneling? Hoe is het geluid?
Wat houdt precies een pickup element in?
Wat zou volgens jullie een redelijke prijs kunnen zijn voor deze gitaar (tweedehands)? (50-100-150 euro...?)

Alle advies is welkom.

Heleen

christian
19 november 2002, 22:29
misschien heb je hier iets aan het is wel in het engels en geven hun mening over die samick LW-015 zonder element http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Samick/LW-015-01.html met element LW-015E http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Samick/LW-015E-01.html

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: christian op 2002-11-19 22:31 ]</font>

tanteleen
19 november 2002, 22:36
Bedankt voor de link. Klinkt toch niet onaardig voor een beginnersgitaar.
Ik weet alleen niet precies wat ik me bij dat pickup-element moet voorstellen. Heeft dat veel invloed op het geluid?
Wat voor snaren zet je op deze gitaar?
Groeten,

Heleen

christian
19 november 2002, 22:53
kan je eerst wat zeggen of je al eerder gitaar hebt gespeeld en wat voor muziek stijl je graag speelt het is namelijk dan een stuk makkelijker om je vragen te beantwoorden dan hoef ik namelijk geen dingen te zeggen die je misschien al weet

tanteleen
19 november 2002, 23:01
Ik heb wel eerder gitaar gespeeld, al is dat wel wat jaren geleden. Heb zowel met nylon als stalen snaren gespeeld. Voornamelijk als begeleiding bij liederen (kampvuurtje, gitaartje, misschien, ken je het wel....) Speel de eenvoudige akkoorden en tokkel wat, maar niet op een erg hoog niveau dus. Wil de draad (snaar?) weer oppakken. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de klank van stalen snaren.
Weet je zo genoeg?

christian
20 november 2002, 16:44
Ja ik weet meer dan genoeg van je. Een pickip-element is gewoon een ingebouwde element in je gitaar dus dat betekent dat je je gitaar kan laten versterken maar dan moet je wel eerst een acoustische versterker hebben. Ik denk dat een gitaar met element niet veel de kwaliteit van gitaar beïnvloed en bij de vraag wat voor snaren heb ik dan nodig? je hebt geen speciale snaren ofzo nodig om versterkt te kunnen spelen maar de snaren die op die samick zitten zijn lijkt mij goed genoeg om mee te spelen

tanteleen
20 november 2002, 22:09
Hallo Christian,

Bedankt voor je uitleg. Als ik het goed begrijp heb ik ws. niet veel aan die pickup maar heb ik er ook geen last van. Uit andere berichten uit het forum haal ik dat een acoustische versterker zowieso niet echt veel zin heeft.
Mag ik je nog een raad vragen? Wat vind jij van een prijs van 65 euro? Is dat een redelijke prijs (als hij natuurlijk in goeie staat is, wat ik wel aanneem).
En wat de snaren betreft, wat is dan de algemeen gangbare soort snaar die erop zit?

christian
20 november 2002, 22:55
65 euro voor die samick met element in nieuw staat is echt een hele goeie aankoop lijkt mij. Ik denk wel dat hij in de winkel minstens 150 euro kost. Maar ik begrijp niet zo goed die vraag over die snaren je hebt stalen snaren en je hebt nylon snaren op die samick zitten stalensnaren dat is standaard op zulke gitaren je hebt slechte snaren en je hebt goeie snaren ik kan niet voor jou bepalen of je het goeie snaren vind of niet

tanteleen
21 november 2002, 00:13
Ik vroeg me dus af wat goeie stalen snaren zijn voor deze gitaar. Ik weet niet precies wat daar de verschillen in zijn maar ik begrijp dat dat heel persoonlijk is. Ik heb me er nooit echt zo in verdiept maar de praktijk zal het dan wel leren. In ieder geval bedankt voor je adviezen!

jeroenw
21 november 2002, 10:45
Mijn ervaring met Samick is wel redelijk, vaak zijn de elementen en snaren van zeer slechte kwaliteit.

Ik heb zelf een 2e hands Strat model, waar nu een EMG actief element in zit, en Ernie ball snaren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

goed genoeg voor lekker scheuren

Die acoustische is goed, maar voor de prijs wat je er voor betaald, het is geen Gibson.

Zet er wel even goede snaren op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jeroenw op 2002-11-21 10:49 ]</font>

Ic3gl0vE
1 december 2002, 17:36
je komt er vanzelf achter wat goede snaren zijn. gewoon de goedkoopste nemen en als die niet bevallen vervang je ze door wat duurdere. Als je dan een keer tevreden bent heb je in ieder geval de goedkoopste snaren voor jouw tevredenheid :smile:

suzanne
1 december 2002, 18:10
ik heb al 1,5 jaar een akoestische samick met stalen snaren. hij bevalt goed, het is een niet zo standaard uitziende gitaar, en volgens mijn gitaar leraar een zeer goed geluid. de snaren die erop zitten zijn vaak wel snel versleten, ik heb er nu pas nieuwe op van ongeveer 8euro per pakje en hij klinkt weer prima!

tanteleen
1 december 2002, 20:15
Ik heb inmiddels de Samick gekocht. Hij ziet er mooi uit en ik ben ook heel tevreden over het geluid. Bedankt voor jullie adviezen.

BLOK182
4 december 2002, 17:50
Ik heb een Samick LC-15, volgens mij dezelfde als die van jou maar dan zonder pick-up. Ben er best tevreden over, ding ontstemt nooit en is praktisch onsterfelijk.
De sound vind ik wel een beetje so/so, ga nog eens een keertje kijken voor een betere met een piezo erin.