PDA

View Full Version : Koch Pedaltone



vulvasonic
28 juni 2006, 00:41
Geen idee wat ik hier mee wil, maar ik MOEST het even kwijt jongens.....
Ik heb onlangs op aanraden van Marc_Odijk een Koch Pedaltone gekocht. Nu weten een aantal van jullie wellicht dat ik de beschikking heb over twee AC30's, twee waanzinnig mooie, maar beperkte versterkers. Ik zocht dus iets waarmee ik in één klap was 'verzekerd' van een functionele basis set-up.

De Pedaltone is het nu geworden en ik heb 'm nu een aantal keren kunnen testen op meerdere manieren en in verschillende situaties. Gotverdegotverrrrr wat klinkt dit GOED!

Ik heb nog nooit zo'n puur geluid gehoord uit een voorversterker. Deze is veelzijdig en zeer functioneel.

Hier schrijft een blij mens! :cheerup: (met dank aan Marc, VRIND!)



Andere ervaringen, iemand?

tillens
28 juni 2006, 01:04
Ja, ik.... namelijk marc die continu blaat; KOOP DIE FUCKING PEDALTONE...;)


hhhehehe marc, luie donder op je vakantie!

SimonS
28 juni 2006, 08:25
ik heb de Pedaltone even gehad. Erg veelzijdig, veel mogelijkheden om mee te stoeien. Hij klinkt gewoon erg puur, analoog om het maar zo te noemen. Naar mijn idee had hij te veel schril hoog. Verder blijkt de Koch-sound niet voor mij te zijn, vandaar dat ik ´m weer heb verKOCHt.

Chris Winsemius
28 juni 2006, 17:48
ik heb de Pedaltone even gehad. Erg veelzijdig, veel mogelijkheden om mee te stoeien. Hij klinkt gewoon erg puur, analoog om het maar zo te noemen. Naar mijn idee had hij te veel schril hoog. Verder blijkt de Koch-sound niet voor mij te zijn, vandaar dat ik ´m weer heb verKOCHt.

Ik heb diverse keren zulke pedalen voor mensen wat warmer gemaakt door er andere buizen in te zetten.

Zeer ok ontwerp en met puike buizen nog "lekkerder".

SimonS
28 juni 2006, 18:04
Ik heb diverse keren zulke pedalen voor mensen wat warmer gemaakt door er andere buizen in te zetten.

Zeer ok ontwerp en met puike buizen nog "lekkerder".
ja ik kan me wel voorstellen dat men de pedaltone wat "warmer" gevoiced wil hebben. Heb je er ook wel eens andere buisjes in gezet? ipv 12ax7 een 12at7 of 12au7 oid? wat zijn je ervaringen daarmee? Qua gain heeft de pedaltone sowieso meer dan genoeg...

Ritch
28 juni 2006, 20:14
Andere ervaringen, iemand?

Andere positieve ervaringen, zeer zeker! Koch ruleert! Van harte met je aankoop, en ik hoop dat je er nog maar lang plezier aan zult beleven.

paulusdeBKB
28 juni 2006, 20:22
Ik heb ook een Pedaltone, en ik ben er erg blij mee!

vulvasonic
28 juni 2006, 20:43
Ja, ik.... namelijk marc die continu blaat; KOOP DIE FUCKING PEDALTONE...;)


hhhehehe marc, luie donder op je vakantie!

Maar ik heb 'm niet van Marc zelf hoor. Hij laat er wel iets aan doen. Knopje 3 vindt ie niet mooi namelijk. Maar Marc spoort niet helemaal. Ik heb reeds meerdere malen een spontaan orgasme mogen ervaren direct na het intrappen van knopje 3. Misschien moet je de G-spot even vinden, maar gotverdegotverrr......, wat lekkah!!!

Nog immer zeer in mijn nopjes. :D

marc_o
28 juni 2006, 20:46
Jajaja Mario, ik wist wel dat je er blij van zou worden! hehehehehe

Ik heb 'm nu zelf vanaf dat ie uitkwam, een jaar of 5 denk ik. Het is een vroege versie die er iets anders uitziet, maar voor de rest vrijwel hetzelfde is, op een extra schakelaar na op de achterzijde, al weet ik niet uit mijn hoofd wat die doet, zal eens moeten kijken als ik in de studio ben.

Ik repeteer ermee en neem ermee op. Echt erg goed. Wellicht ga ik er ook gewoon mee optreden, hup de tafel in en spelen maar. Gaat erg goed.
Binnenkort gaat ie terug naar Koch voor een pimpjob die ze per hoge uitzondering een keer willen uitvoeren, met dank aan een andere bekende Koch-bespeler ;)
Hij wordt puur 3 kanaals met extra gain en voilume op het boost-kanaal. De 3e knop (die extra buizentoevoeging gaat er dan uit, want die gebruik ik niet)

the feable
28 juni 2006, 20:51
Ik zou dus graag een Hotbox willen, maarja die is vee duurder en minder veelzijdig dus raadt iedereen mij de Pedaltone aan. Lijkt me erg cool pedaal maar... Klinkt ie niet te agressief, te modern, te veel tophoog en laag?
Ik wil juist die Vintage sound uit mijn moderne versterker als ik daar een koch voor ga zetten kom ik denk ik nog niet waar ik wezen wil.

marc_o
28 juni 2006, 20:55
Daar kun je alleen maar achterkomen door 'm eens te proberen natuurlijk. De toonregeling werkt erg goed en nauwkeurig en het kost me geen moeite en een modern of een meer vintage geluid uit te toveren..

bas bus
1 augustus 2006, 18:06
ik ben op zoek naar goede bouwschema's van originele hendrix effecten, zoals de fuzz face, octavia etc. iemand een tip?
verder zoek ik een voeding voor een London City dea 100

groet
Bas Bus
AMSTERDAMS MUZIKANTEN VERVOER

Helter Skelter
1 augustus 2006, 18:09
ik ben op zoek naar goede bouwschema's van originele hendrix effecten, zoals de fuzz face, octavia etc. iemand een tip?
verder zoek ik een voeding voor een London City dea 100

groet
Bas Bus
AMSTERDAMS MUZIKANTEN VERVOER


:???:

verkeerd draadje Bas?

Negative K3 fan
1 augustus 2006, 18:21
nog even een vraagje, in welk kanaal van de ac30 plug je hem??

vulvasonic
1 augustus 2006, 19:11
nog even een vraagje, in welk kanaal van de ac30 plug je hem??

De Pedaltone?
Die stop ik in de Return van de effectsloop. De Vox schakel je daar natuurlijk wel voor het belangrijkste deel mee uit. Maar wie geeft er een neuk als het geluid goed is? :D

Negative K3 fan
1 augustus 2006, 21:51
maar jouw 'echte' ac30 heeft geen fx loop en dus ook geen return.....

marc_o
1 augustus 2006, 22:05
Lennert, er zitten verschillende uitgangen op de Pedaltone. Zo kun je kiezen voor een uitgang die er speciaal is voor de return van je loop, maar ook eentje voor recording en 1 voor power-amp en eentje voor de gitaarinput van je versterker....voor ieder wat wils dus...nadeel van de gitaarinput is natuurlijk dat je na de Koch dan weer door een EQ en pre-amp van je versterker moet, maar voila......het kan dus wel.

Negative K3 fan
1 augustus 2006, 22:56
ja nee ik was meer benieuwd of hij hem in het brilliant of het normale kanaal van de ac30 stopte vandaar dat ik het vroeg!

vulvasonic
2 augustus 2006, 21:33
ja nee ik was meer benieuwd of hij hem in het brilliant of het normale kanaal van de ac30 stopte vandaar dat ik het vroeg!

Ach soooooo.
Maar ik heb 2 AC30'jes. Een ouwe en een nieuwe (CC). De Pedaltone gaat over de nieuwe, via de return dus. :)