PDA

View Full Version : marshall studio 15



jubei
28 juni 2006, 00:04
mischien interesse in deze amp
maar heeft iemand ervaring hiermee?
hoe klinkt ie?en wat is het tegenwoordig waard?

Solidkick
28 juni 2006, 00:19
hoe klinkt ie?? JCM800 op zakformaat


wat is het tegenwoordig waard? wat een gek er voor geeft :D

Agent_Smith
28 juni 2006, 07:56
wat een gek er voor geeft :D

Idd, die dingen (alle 800s trouwens) gaan sky-high tegenwoordig. Overhyped IMO.
Maar die studio 15 is wel retecool hoor!

Les Paul
28 juni 2006, 08:27
Mijn Studio15 gaat NOOIT meer weg. Het is echt een geweldige amp. Super veelzijdig. Heeft een mooi clean, lekkere crunch en kan ook lekker brullen (al heb je daar wel een pedaaltje bij nodig). Uniek is de mogelijkheid om de speaker op de headphone aan te sluiten, waardoor je een ingebouwde power soak hebt.
Hij houdt het karakter van de gitaar erg goed in tact.

Ik heb hem wel leren waarderen. In het begin vond ik hem wat tegenvallen. Maar je moet hem leren gebruiken.

De prijs is inderdaad wat de gek er voor geeft. 700 euro wordt er op het moment zeker wel voor betaald. Realiseer je dat je niet vaak de kans krijgt er 1 te kopen. Laten lopen op een paar tientjes krijg je zeker spijt van.
Er zijn er maar weinig gemaakt (300 volgens de geruchten) en ze worden helemaal weinig aangeboden.

Mark_M
28 juni 2006, 14:29
@Les Paul:
Wat voor een pedaaltjes gebruik je ervoor
dan, want ik heb namelijk een Marshall Studio 15

Les Paul
28 juni 2006, 14:42
Ik gebruik verschillende pedaaltjes. En eigenlijk klinkt het altijd geweldig. Erg goed zijn de OCD, Klon Centaur, de MI Audio Blues Pro.

BTW je hebt een PM

hoofd
28 juni 2006, 14:46
Je hebt een Studio 15, en die verkoop je :o
Waarom, in hemelsnaam? Het is tot nu toe de leukste Marshall die ik heb gehoord, maar dat zijn er niet veel en ik heb een zwak voor kleine buizenamps ;)

Ik kan me nog goed de ampmeeting in Alkmaar herinneren, waar Les Paul de Studio 15 mee had, met een stuk of 15 verschillende overdrives :D
Klonk erg lekker, die Studio 15...ernaast stond de JCM800 stack van Roque, dat zag er wel erg geinig uit. Voordeel van de Studio 15 was dat we niet met z'n alle het hok uit werden geblazen als 't beestje aan 't blazen was.

Mark_M
28 juni 2006, 17:38
@Les Paul--> je hebt een PM terug

Mark_M
29 juni 2006, 12:47
En krijg je er dan ook een beetje een Lekkere Bluesrock sound uit
denk aan Gary Moore en Joe Bonamassa

Solidkick
29 juni 2006, 13:29
De lol van de Studio 15 (en andere laag wattage buizen amps) is het realiseren van eindtrap verzadiging op relatief laag volume (met de nadruk op relatief).
Een gitaar met hete PU's + de amp op 10 brengt je een heel eind in de goede richting.

Ik speel zelf op een 16 w Soldano over een 4x12.
Vol open, blaast als een tiet, uh tet.....