PDA

View Full Version : rory gallagher live in montreux



patricia
27 juni 2006, 23:11
ik heb net de dvd van rory gallagher live in montreux gekocht.
wat een waanzinnige gitarist was rory.
ik ben dan een vai-fan,maar ik heb rory altijd de beste blues gitarist gevonden.
ik heb dan ook al zijn platen en video materiaal.
zijn er nog meer rory fans?

groetjes,
patricia

Globetrotter
27 juni 2006, 23:52
Rory Galagher rockt inderdaad een flink pak... Hij heet me ook altijd zeer goed bevallen. Ik heb die DVD nog niet, maar zal hem zeker eens vastnemen de volgende keer ik in de Fnac kom!
Cheers,

Bart

Harry
28 juni 2006, 08:55
uiteraard zijn er meer Rory-fans hier. Ik denk dat RG voor veel van mijn mede-ouwelullen hier ooit dagelijkse kost was.

Richwoodje
28 juni 2006, 08:58
Gallagher is inderdaad geweldig, ik moet die dvd ook maar effe aanschaffen

Set Wenker
28 juni 2006, 10:57
Ik heb de Dvd van Rory tijdens Rockpallast. Ik vind daarop zijn acoustische werk zeer goed, maar zijn elektrische spel vind ik over het algemeen een beetje rommelig. Is deze DVD een beetje representatief?

Helter Skelter
28 juni 2006, 11:33
Yep! Rory-fan meldt zich :cooler:

en als het goed is en als ik het kan vinden sta ik zaterdag aan z'n graf...

fotootjes volgen uiteraard :)

patricia
28 juni 2006, 22:42
yeah,ik had niet anders verwacht helter.
set wenker: het is een dvd-compilatie,dus....rory door de jaren heen.
zelf een van zij laatste concert in 1994.
daar is overigens duidelijk te zien dat rory ziek is.

hgrondel
28 juni 2006, 22:59
ik ben ook liefhebber van rory gallagher, toevallig net pistol slapper blues aan t spelen. toevallig ook lang haar en een fender-strat :D

ik ben nog maar 20 jaar dus heb hem helaas nooit live gezien, maar wel de tribute-band: "laundromat" dat vond ik wel leuk, ze konden rory bijna perfect naspelen.

en de britse tribute-band: "sinnerboy" komt ook naar nederland deze zomer dacht ik.

hebben jullie nog aanraders kwa cd's en dvd's? ik heb zelf 'tatoo'd lady' , 'top priority' op cd en 'irish tour '74' op dvd, en verder nog 'irish tour '74' en 'europe tour '72' op de pc. ik zag die dvd van montreaux wel liggen in de platenwinkel maar die kostte iets van 60 euro, vond ik n beetje duur, is die dat geld wel waard?

patricia
28 juni 2006, 23:16
lets go to work is ook een aanrader.

60 euro?waaroo?
ik heb er bij de free recordshop 16,95 voor betaald.

hgrondel
28 juni 2006, 23:32
lets go to work is ook een aanrader.

60 euro?waaroo?
ik heb er bij de free recordshop 16,95 voor betaald.


ik heb t even opgezocht, ik was in de war met deze:
http://www.musicstore.nl/product_info?cPath=3020_U5&products_id=854150

complete rockpalast

1959SLP
29 juni 2006, 07:10
uiteraard zijn er meer Rory-fans hier. Ik denk dat RG voor veel van mijn mede-ouwelullen hier ooit dagelijkse kost was.

Ooit?? Zeg maar gerust nog steeds ;) Rory`s muziek verveelt nooit. 6x live gezien en alle keren de beuk er in.

BeeJee
30 juni 2006, 13:27
Ik hem hem ook. Heerlijke DVD!

nopster
1 juli 2006, 10:03
Door Rory ben ik zelf gitaar gaan spelen. Ik heb nogal een redelijke Rory-obsessie. Ik het zowat alle video-materiaal die voor handen is. + 30 uren. :cooler:

Ravanelli
2 juli 2006, 16:53
Mijn obsessie gaat ook behoorlijk ver, mijn gitaar ziet er dan ook niet meer uit. Het was echt een Geweldige performer en songwriter ! Bijvoorbeeld The Loop en Alexis...... Echt twee juweeltjes !

nopster
2 juli 2006, 22:11
The Loop, dat samenspel met Feltham. :o
Heb je toevallig een foto van je gitaar? Die wil ik wel eens zien.

Ravanelli
9 juli 2006, 12:32
Niet echt van de gitaar specifiek, wel van een livefoto:

http://www.theclashofthecoverbands.com/foto/large/foto_4779.jpg

Ik heb het Sunburst kleurtje niet overgenomen, maar gewoon zwarte lak gebruikt. Zo is hij toch iets identieker. Het blanke hout een tint geven ging mooi met beits........

nopster
9 juli 2006, 17:32
Het is goed gelukt, het ziet er authentiek uit. Mooi gedaan!

Richwoodje
12 juli 2006, 16:30
waar hebben jullie hem vandaan? ik ben al een redelijk aantal muziekwinkels afgegaan, maar heb hem helaas nog niet kunnen vinden

Ravanelli
12 juli 2006, 19:16
@ Nopster: Dankje ! Ik moet hier en daar nog wat kleine onderdelen vervangen voor wat authentiekere, maar over het algemeen ben ik erg tevreden.

@ Richwoodje: bol.com --> Keuze uit verschillende Dvd's en edities........

Richwoodje
14 juli 2006, 14:23
@ Richwoodje: bol.com --> Keuze uit verschillende Dvd's en edities........

via bol.com gekocht, hij is net binnengekomen, en tot nu toe kan ik (weinig verrassend) niet anders concluderen dan dat het een heerlijke dubbeldvd is :D