PDA

View Full Version : Okiedokie



speedjo
27 juni 2006, 23:52
:satisfie: Ik doe ook een poging.
Vanaf mijn 12e speelt de gitaar met mij. Dat begon met bandjes en songs als Back home van de Earring en Only Lies van Greenfield en Cook. Daarna ook bij de Marine in veel bandjes gezet. Meestal echter was het slaggitaar (akkoordjes) en zingen tegelijk. Een jaar of 15 geleden echter ben ik gestopt met zingen. Ongeveer 2 jaar geleden serieus begonnen met gitaar spelen. In de muziek van een cabaretgroepje gezeten en van een collega veel geleerd. Vanaf oktober vorig jaar speel ik in een band (Bent oftewel Ben Effe Niet Thuus) Ik had al een electronica achtergrond maar ook op het gebied van geluid heel veel geleerd. Inmiddels heb ik nog 6 gitaren maar ik speel bij de optredens alleen nog maar op de le paul, strat en de aucoustische Ibanes.
Ik heb ik er het halve jaar ongeveer 75 nummers ingestampt. Maar blijf bezig om gevarieerde nieuwe nummers toe te voegen.
Mijn favoriete band is Golden Earring waar ik al vanaf mij 12e jaar naar optredens ga. Blues en Rock blijven mijn favoriete stijlen. Stevie Ray Vaughan en George Kooymans natuurlijk. Ik ben nu behoorlijk aan het rondkijken naar stijlen, verschillende versterkers (ik heb een Marshall gr50cd als monitor en de rest gaat via een PA). We hebben een eigen (professionele) geluidsman.
Ik heb op een gegeven moment alle oude muziek (zooi) overboord gegooid en probeer nu alles van Anouk tot Guns & Roses en Nederpop tot Earring.
Dus wat mij betreft heb ik nog veel vragen voor het forum, maar ik zal ze maar gespreidt posten.
Wat mij in de laatste 2 jaar heeft verbaasd is dat ik ontzettend veel heb geleerd van veel mensen. Het zijn soms simpele dingen die de basis zijn van iets wat een veel groter effect heeft.
Ik ben net begonnen met het leren van enkele solo basissen.
Dus ik hoop hier heel veel te leren. :satisfie:
Kijk ook maar eens op mijn site via speedjo - muziek - uitrusting.
:rockon:

rocker_71
28 juni 2006, 12:50
Dat is een mooie uitgebreide introductie!
Welkom and have fun...