PDA

View Full Version : XXX'en (nee, geen vin diezel!)



iwamoto
27 juni 2006, 21:17
hey mensen, vandaag was ik bij feedback einhoven, en heb ik de peavy XXX uitgetest, man wat een vette scheurbak, dit was trouwens de top, hij klonk op elk kanaal precies zoals het zou moeten, de clean was trouwens heel mooi, en de ultra (dus de lead) was lekker stevig en hard, de crunch (rythm) was vooral met de gain op 12 uur lekker, al met al dus een erg vette amp :D
nu komt de vraag, ik heb op een top gespeeld, met een cabje van brunotti ofzo, maargoed, nu zag ik dat er ook een combo versie bestaat
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Peavey/PR/Triple-XXX-212-large.jpg
in het begleidende artikel
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Peavey/PR/Triple-XXX-212-Cabs.html
staan erg leuke dingen, en ik zag ook gelijk dat hier een reverb opzit, nu is de vraag, wat zou handiger zijn? ik heb nu aleen een pod xt, dus ik zou dan ook nog een cab moeten kopen, naja, roep maar raak!

robert-gitarist
27 juni 2006, 21:47
Jaja ze zijn erg geil he Iwa :D

iwamoto
27 juni 2006, 21:54
ik las trouwens ook iets over een dampening switch, wat doet dat precies?

AART
27 juni 2006, 23:31
tight(erg strak)
mid(tussenvorm, normaal)
loose(losjes

over de strakheid van de sound en bas etc.

Ik vind de Triple XxX ook een erg koele amp.
Vooral op tight en ultra :cooler:

almarvk
28 juni 2006, 08:40
Wat moet zo'n ding gaan kosten??

Bins
28 juni 2006, 09:00
Als het alleen voor thuis gebruik is zou ik voor de combo gaan, maar als ie regelmatig versleept moet worden, dan liever top + cab. Die combo is waarschijnlijk zwaar als een motherf*cker. Dan loop ik liever 2 keer.

Wel een gave amp inderdaad.

Scali
28 juni 2006, 09:02
Deze versterker vormt trouwens de basis voor de Peavey JSX (Joe Satriani signature).
Maar van wat ik begrepen heb, gebruikt hij nog steeds z'n DS-1 pedaaltje (ik zie ook iets geel/oranje liggen op z'n pedalboard bij de laatste G3-DVD). Vind ik eigenlijk wel opvallend... ik zou bij een signature-versterker alles in de versterker laten bouwen? Het schijnt dat Steve Vai ook nog steeds de DS-1 gebruikt bij z'n Carvin signature amps.

Peavey is meestal wel vriendelijk geprijsd, en over betrouwbaarheid meestal niet te klagen. Kwaliteit is soms wat minder (5150 een notoire ruisbak bv, en effectloop niet denderend).

Met een PodXT kom je trouwens niet zo heel ver, omdat ie geen externe loop heeft. Je kunt hem hooguit als preamp gebruiken. En dat is dan weer zonde van de distortion van deze versterker.
Je zou een Vox Tonelab SE, Boss GT-8 of Zoom G9.2tt kunnen nemen, die hebben wel een externe loop.
Of een rack-unit a la G-Major of iets van Lexicon.

Globetrotter
28 juni 2006, 09:12
Alleen al voor die afbeelding van die naakte vrouw linksonder zou ik hem al willen... Super! Ik ga hem ook wel eens checken. Laatst in de muziekhandel was een andere gast op die Valve King aan 't jammen, klonk ook niet slecht en hij is bijzonder betaalbaar...
Cheers,

Bart

idno
28 juni 2006, 09:34
Als het alleen voor thuis gebruik is zou ik voor de combo gaan, maar als ie regelmatig versleept moet worden, dan liever top + cab. Die combo is waarschijnlijk zwaar als een motherf*cker. Dan loop ik liever 2 keer.

Wel een gave amp inderdaad.

als je 120 watt buizen thuis wilt gebruiken moet je wel hele aardige buren hebben :rockon:

Bins
28 juni 2006, 10:19
Mwa, hoeft niet per-se. Ik zou het zelf niet doen, maar mijn 120 buizenbak doet het ook prima op laag volume.

Bins
28 juni 2006, 10:23
Deze versterker vormt trouwens de basis voor de Peavey JSX (Joe Satriani signature).
Maar van wat ik begrepen heb, gebruikt hij nog steeds z'n DS-1 pedaaltje (ik zie ook iets geel/oranje liggen op z'n pedalboard bij de laatste G3-DVD). Vind ik eigenlijk wel opvallend... ik zou bij een signature-versterker alles in de versterker laten bouwen? Het schijnt dat Steve Vai ook nog steeds de DS-1 gebruikt bij z'n Carvin signature amps.


Even off-topic: Ik zag in een videotje over de jsx dat de amp juist aangepast is om lekker met de ds-1 te werken op een bepaald kanaal (ik weet ook niet meer precies hoe het zat), de ds-1 is dus zeker meegenomen in het design van de amp. Waarschijnlijk speelt ie al zo lang ermee dat ie dat oranje bakkie niet meer kan missen, psycholigisch gezien zeg maar. Zal eens kijken of ik dat filmpje nog ergens kan vinden.

Scali
28 juni 2006, 10:50
Even off-topic: Ik zag in een videotje over de jsx dat de amp juist aangepast is om lekker met de ds-1 te werken op een bepaald kanaal (ik weet ook niet meer precies hoe het zat), de ds-1 is dus zeker meegenomen in het design van de amp. Waarschijnlijk speelt ie al zo lang ermee dat ie dat oranje bakkie niet meer kan missen, psycholigisch gezien zeg maar. Zal eens kijken of ik dat filmpje nog ergens kan vinden.

Ja, ik snap dat hij eraan gehecht is (hij heeft hem altijd gebruikt, ook op allerlei Marshalls, waarbij sommigen best zonder die DS-1 hadden gekund, lijkt me)... maar dan nog... ze hadden toch het DS-1 circuit in de amp kunnen bouwen en op de footswitch kunnen zetten, bv?
Als ik toch een signature-amp mocht bedenken, zou ik het zo doen. Weer een pedaaltje minder dat rondslingert :)
Het schijnt dat hij hem gewoon op het clean-channel gebruikt, dus eigenlijk komt het geluid voor een groot deel van de DS-1, en niet de versterker.

SimonS
28 juni 2006, 10:56
inbouwen zou Boss niet zo leuk vinden...

hidde630
28 juni 2006, 11:07
thuis ----> combo
veel spelen -----> neem de top. er staat vaak wel een cab van een ander en hoef je alleen de top mee te slepen. (wel zware mofo's zijn het gvd)

Bram+
28 juni 2006, 11:11
Ik kan van Vai in ieder geval bevestigen dat hij een DS-1 op zijn pedalboard heeft, net als zijn signature wah en een EVH Phase 9 (vóór de preamp dus) en dan zo'n Rocktron board voor de rest. Links en rechts een ventilator..

Bram+
28 juni 2006, 11:21
thuis ----> combo
veel spelen -----> neem de top. er staat vaak wel een cab van een ander en hoef je alleen de top mee te slepen. (wel zware mofo's zijn het gvd)
In eerste instantie zou je zeggen dat je de top moet doen, thuis kun je ook een cab neerzetten en als je nú nog geen optredens doet, doe je dat later vast wel. Alleen in dit geval is de combo ongeveer even zwaar als alleen de head (respectievelijk ongeveer 24 en 23 kilo). De combo is 40 watt is en de head 120. Gewicht is dus niet echt een issue.
Voor thuis is 40 watt in ieder geval praktischer dan 120, en live kun je met 40 watt ook meer dan prima uit de voeten (bij buizen zou ik niet boven de 50 gaan uit praktische redenen, omdat je 'm anders gewoon nooit goed kan opengooien met alle nadelen vandien). Ik zou persoonlijk dus voor de combo gaan. Wel even luisteren of hij net zo lekker klinkt als de head, maar de speaker kun je toch altijd nog vervangen als het moet.

Punkrockerke
28 juni 2006, 11:37
...ik heb op een top gespeeld, met een cabje van brunotti ofzo...
Ik denk dat je Brunetti bedoelt. Brunotti is een Nederlands custom golf-, kite- en windsurfboard merk ;)

hidde630
28 juni 2006, 12:46
In eerste instantie zou je zeggen dat je de top moet doen, thuis kun je ook een cab neerzetten en als je nú nog geen optredens doet, doe je dat later vast wel. Alleen in dit geval is de combo ongeveer even zwaar als alleen de head (respectievelijk ongeveer 24 en 23 kilo). De combo is 40 watt is en de head 120. Gewicht is dus niet echt een issue.
Voor thuis is 40 watt in ieder geval praktischer dan 120, en live kun je met 40 watt ook meer dan prima uit de voeten (bij buizen zou ik niet boven de 50 gaan uit praktische redenen, omdat je 'm anders gewoon nooit goed kan opengooien met alle nadelen vandien). Ik zou persoonlijk dus voor de combo gaan. Wel even luisteren of hij net zo lekker klinkt als de head, maar de speaker kun je toch altijd nog vervangen als het moet.

Juist met het oog op thuisspelen en het jammergenoeg niet kunnen opengooien van je amp, zou ik voor de combo gaan indd. Live combo gebruiken kan ook wel, maar als je niet uitversterkt wordt (dat gebeurd op sommige plekken nog wel eens) dan trekt zo'n combo het toch net ff iets minder...

dus...als je veel live speelt, ik zou de top nemen. Is het voornamelijk voor thuis...neem dan de combo. Ben je plan in de toekomst veel te gaan spelen live maar doe je dat nog niet. zou ik persoonlijk alsnog de top nemen. Thuis kan je er ook een cab opzetten. Je kan hem dan wel niet lekker opengooien, maar het is nog wel te doen.
Ach...zoals je ziet heeft het beide zijn voor- en nadelen.

Wat buiten kijf staat is dat het supergeile amps zijn!

Bram+
28 juni 2006, 13:18
Als je niet uitversterkt wordt, is dat meestal in de 'iets kleinere gelegenheden, en 40 watt buizen is daar an sich écht wel genoeg voor. Die wil je, als het publiek en bandleden niet al te luidruchtig zijn, echt niet helemaal opendraaien in dit geval.

Scali
28 juni 2006, 13:30
Bij de meeste combo's kun je ook gewoon een cab aansluiten.
Een 50w stack gaat al heel hard, niet zo heel veel verschil met een 100w, ik denk dat deze 40w combo over een goede 4x12 (of 2) niet veel scheelt.

hidde630
28 juni 2006, 13:37
Als je niet uitversterkt wordt, is dat meestal in de 'iets kleinere gelegenheden, en 40 watt buizen is daar an sich écht wel genoeg voor. Die wil je, als het publiek en bandleden niet al te luidruchtig zijn, echt niet helemaal opendraaien in dit geval.

ja maar ik speel punkrock...alles moet hard! :)

Bram+
28 juni 2006, 13:39
Punkrock met meer dan 40 watt buizen voluit?

Bins
28 juni 2006, 13:51
Maakt in de praktijk heel weinig uit.. Ik heb ook een hele tijd met een 50wat bak gespeeld, wel hard, maar zeker niet voluit. Ik speel met een 120watt amp op hetzelfde volume als met die 50watter. Van Parkpop tot jeugdsoos, nooit gehad dat die 50watt niet "hard genoeg" kon.

hidde630
28 juni 2006, 14:20
meestal red een 50watter het ook wel, ik heb namelijk ook een 50watt top, maar zu nu en dan zou ik wel willen dat ie net wat meer power had.

Bins
28 juni 2006, 14:46
Wat voor amp heb je dan? Ik heb mijn mesa echt nog nooit op 10 gehad.

SimonS
28 juni 2006, 14:50
een mesa 50watter op 10 :nervous: oh dear oh dear...

hidde630
28 juni 2006, 16:55
Wat voor amp heb je dan? Ik heb mijn mesa echt nog nooit op 10 gehad.

als jij het weet...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76323

access
28 juni 2006, 20:04
misschien een beetje off topic maar hoe klink zo'n xxx in vergelijking met een triple rectifier? Volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat ie daarop gebaseerd is namelijk.

Scali
28 juni 2006, 20:21
Als je even naar de Peavey-site surft, vind je wat video's en soundclips van de XXX.

NB: Dit wordt ten strengste afgeraden aan mensen die lijden aan G.A.S.

MarkS
28 juni 2006, 20:35
Wat moet zo'n ding gaan kosten??
Zowel top als combo gaan voor 999 euro.

AART
28 juni 2006, 21:15
een mesa 50watter op 10 :nervous: oh dear oh dear...


Damn, idd, mijn mesa op 10 wil ik neit meemaken(alhoewel, met wireless en een meter of 20 afstand... :satisfie:

robert-gitarist
28 juni 2006, 21:16
Zowel top als combo gaan voor 999 euro.

Combo ook? :stop: hmm ik wil er een halen maar zit sterk te twijfelen tussen combo en top :stop:

Scali: Die gas aanval van de tripleX had ik al haha..en Iwa heeft die gas aanval van mij gehad want vertelde hem over die TripleX..Nog even en het word een Gasvirus :D

MarkS
28 juni 2006, 21:18
Combo ook? :stop:
Yep.
123456890

robert-gitarist
28 juni 2006, 21:20
Yep.
123456890

Damn het word nog moeilijk ook..Nja die combo zal wel een vermogen wegen vrees ik..eens kijken op de site wat voor speaker erin zitten..

Jimwoud
28 juni 2006, 21:22
Waar kan je ze krijgen voor 999 euro dan?? Ik dacht dat Guitarbargains.com de goedkoopste was met 1200 euro ofzo

Misschien ga ik er ook wel een halen, vind hem ook heel vet klinken.

Ik zou lekker de top nemen als ik jou was, veel flexibeler en een losse top ziet er gewoon gaver uit.

MarkS
28 juni 2006, 21:25
Waar kan je ze krijgen voor 999 euro dan?? Ik dacht dat Guitarbargains.com de goedkoopste was met 1200 euro ofzo

Misschien ga ik er ook wel een halen, vind hem ook heel vet klinken.

Ik zou lekker de top nemen als ik jou was, veel flexibeler en een losse top ziet er gewoon gaver uit.

Google is your Friend.
De top staat voor 999 bij Feedback (opruiming), de combo bij Dirk Witte voor 995 (occ).

robert-gitarist
28 juni 2006, 21:30
Ik zou lekker de top nemen als ik jou was, veel flexibeler en een losse top ziet er gewoon gaver uit.

Of het er gaver uitziet ja of nee,het gaat erom of het voor mij makkelijk met oog op vervoer+slepen...Ik heb nu een Randall Combo en een Randall top met Marshall kast en moet zeggen dat ik meer met de combo speel.Komt overgens ook omdat ik mijn Marshall kast niet lekker vind klinken(en waarschijnlijk ook weg ga doen..voor een andere kast)..

punkrockacademyfightsong
29 juni 2006, 01:26
misschien een beetje off topic maar hoe klink zo'n xxx in vergelijking met een triple rectifier? Volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat ie daarop gebaseerd is namelijk.

naar mijn mening klinkt de XXX een stuk harmoischer dan de triple rectifier. En ik heb 't idee dat de XXX ook wat veelzijdiger is qua geluid. Op 't crunch kanaal kun je em verdacht veel als een JCM800 laten klinken, dat lukt met een mesa bijvoorbeeld niet.

hidde630
29 juni 2006, 09:38
Nicoooooooo!