PDA

View Full Version : Nieuwste aanwinst...



Michael AE
27 juni 2006, 20:36
Vorige week kreeg ik een PM van ons aller Wizz, dat hij wel iets heel moois in zijn winkel had en of ik er interesse in zou hebben.

Nu ben ik sinds de Meeting in Groningen van een tijdje terug al verliefd geworden op de gitaar van Robbert (Les Paul op dit forum) en sindsdien op zoek naar een exemplaar dat minstens zo goed is als die van hem.

Niet te vinden.

Ik heb werkelijk elke winkel in Nederland bezocht om te testen en te kloten, maar niets kwam in de buurt.

Van middag dus toch maar even naar Nederland Muziek gereden, alwaar een trotse Wouter mij meteen een strat in handen duwde, waar mening strat-fanaat weken lang natte dromen van krijgt. Een schitterende blauwe '56 relic, met een waanzinnige toon. Helaas heb ik al zo'n ding (die ik lekker toch nog beter vind...:p), en ik kwam toch voor iets anders, natuurlijk.

Toen de troffee. Een -voor mij op het eerste gezicht vreemd uitziende- koffer kwam te voorschijn. Wouter deed vol trots de koffer open, en het was inderdaad een plaatje. Nu ben ik niet zo onder de indruk van de looks van gitaren over het algemeen, ik vind sound veel belangrijker, maar dit zag er toch wel heel mooi uit, hoor.

Eerst even zonder amp gespeeld, en eenmaal aangesloten op een Vox AC30bm, helemaal verkocht. Het enige exemplaar dat ik ken dat minstens zo goed en misschien nog wel beter (sorry, Robbert...;)) is dan die van Les Paul. Ik wil Robbert en Wouter dan ook bedanken voor de hulp met betrekking tot het vinden van dit juweeltje.

Goed, genoeg geluld, de eerste foto staat als het goed is over een kwartier of wat op mijn webshots. (Link in de signature...)

ps. Nu vergeet ik gewoon te zeggen dat het een Historic Collection '59 Les Paul is...tsssk.

vulvasonic
27 juni 2006, 20:39
Snij de krab en kom op die plaatjes!!!!!!!!!!!! :D

Daniël_san
27 juni 2006, 20:42
MOOI! Gefeli ermee, nu iwl ik ook naar de volgende meeting :satisfie:
@vulva: http://community.webshots.com/photo/551743000/2842157960056391816EyExej#

iwamoto
27 juni 2006, 20:42
http://image44.webshots.com/44/1/57/96/2842157960056391816EyExej_ph.jpg
is toch gewoon een les paul? wat is er zo bijzonder aan vraag ik dan :D

Michael AE
27 juni 2006, 20:43
:D

Naja, wees niet te enthousiast, want mijn camera is kapot. Nu was iemand van Nederland muziek zo vriendelijk even een foto te maken, maar helaas staat mijn rotkop daar ook op. ;)

Als mijn camera het weer doet, maak ik wat foto's van de (prachtige) tigerstripe.

Michael AE
27 juni 2006, 20:44
http://image44.webshots.com/44/1/57/96/2842157960056391816EyExej_ph.jpg
is toch gewoon een les paul? wat is er zo bijzonder aan vraag ik dan :D

Haha, kom maar naar de volgende meeting, zou ik zeggen. Kun je hem horen.

vulvasonic
27 juni 2006, 20:51
Wat is er mis met je Black Beauty?

Michael AE
27 juni 2006, 20:56
Helemaal niets, maar ik kan op een of andere manier niet met die gitaar door 1 deur. Hij klinkt in de handen van anderen te gek, maar ik heb te veel een haat/liefde verhouding met die gitaar.

Ach, als niemand er voor bied wat ik er voor wil hebben, jammer dan. Hij staat me niet in de weg...;)

Les Paul
27 juni 2006, 20:59
Gefeliciteerd Michael. Je begrijpt dat het gewoon eigenbelang was van mijn kant. Nu hoop ik eindelijk van het gezeur om mijn Les Paul af te zijn :seriousf:

Ik heb jouw Les Paul niet gehoord, maar als Wouter zegt dat hij vergelijkbaar is met die van mij, dan geloof ik hem meteen. Ik heb hem wel mogen bekijken en het is absoluut 1 van de mooiste Les Pauls die ik gezien heb. De tigerstripe is werkelijk geweldig. Wouter en ik vonden allebij dat zo´n schitterende gitaar ook goed bespeeld moet worden en ik dacht dus meteen aan jou.

En of die van jouw beter klinkt, dat waag ik te betwijfelen. Maar ik heb in ieder geval wel een mooiere koffer er bij :seriousf:

Tristan
27 juni 2006, 21:25
Iedereen wordt er volgens mij vrolijker van, Robbert!
Haha, ik zie Harry ook nog staan op de foto... Naar welke amp is hij nou aan het kijken?
Gave gitaar, ik ben benieuwd hoe ze klinkt...
Moeten ze bij de Gibson Custom Shop nou werkelijk elke Les Paul Standard die ze bouwen in Heritage Cherry spuiten? Een ander kleurtje zou soms ook wel leuk zijn, maar sound is veel belangrijker natuurlijk...
Veel plezier met je nieuwe gitaar en met je ProCo Solo pedaal...
Hoe was die Vox AC30BM trouwens? (goed? duur?)

Wizz
27 juni 2006, 23:12
Hoe was die Vox AC30BM trouwens? (goed? duur?)

Tja, als ik het mag zeggen... laat ik het dan zo zeggen... als je iedere houtcel van je gitaar wil horen, is het misschien wel de bruutste amp die ik ken !
Voor gevorderden, dat wel. Je moet het helemaal zelf doen...

Wizz

Michael AE
28 juni 2006, 00:43
Mee eens, Wizz. Een vreselijk goede amp, maar niet vergevingsgezind. Stop je er zooi in, dan komt er zooi uit. Stop je er prachtige wijsjes in, WHOA!

Michael AE
28 juni 2006, 00:52
@Robbert: Ja, die koffer is raar, maar net als zoveel dingen in het leven, wordt hij met elke blik mooier.

Ik kan trouwens niet wachten om onze LP's te vergelijken. Ik heb het idee dat we beiden moeten toegeven dat ze misschien anders zijn, maar wel alletwee topklasse. Wie weet, dat we allemaal een andere smaak hebben, heeft tristan op dit forum meerdere malen bewezen. :p

Bedankt dat je zoveel vertrouwen in mijn (de laaste maanden rommelige) spel hebt, dat je bij zo'n gitaar meteen aan mij denkt. Ik vind dat een groot compliment, omdat ik weet dat je goede oren hebt! (Slijm, slijm...)

@Tristan: Ik denk dat er gewoon meer vraag is naar Heritage Cherry. Het is net als een two/three tone sunburst voor Strats en butterscotch blonde voor de Tele's; gewoon klassieke kleuren.

Volgens mij staat Har naar een flightcase te kijken, die we ook maar mee hebben genomen. God, ik voel me vandaag echt een patser, eigenlijk. :D

Tristan
28 juni 2006, 01:23
Hee ouwe patser! :D
Hoezo heb ik bewezen dat we allemaal een andere smaak hebben op dit forum, ik denk dat de smaak van ons tweeen toch aardig parallel loopt?
Sommige mensen hebben gewoon een iets lagere standaard dan wij, wij vinden alleen de dingen die echt te gek zijn goed... :seriousf: (geintje)

Lul toch niet man, ik snap wel waarom ze aan jou moesten denken... Ze konden natuurlijk moeilijk aan mij denken, want ik ben linkshandig... :D
Nee, maar serieus, jij kan echt wel spelen en je weet waar het om gaat:
Mojo en Ballen als Kokosnoten, that's the motto...

Mij lijkt dat Faded Tobacco wel erg mooi, ik ben niet zo van de Heritage Cherry...
Die '56 Relic Strat in 3 tone Sunburst vind ik eigenlijk ook niet echt mooi, liever 2 tone Sunburst dan...
Een Tele hoort wel butterscotch te zijn i.m.o. en dan met maple hals en swampash body...
Misschien ben ik wel niet zo'n Sunburst man, alhoewel ik de Vintage Sunburst van Gibson wel weer mooi vind...
Zo'n '57 Les Paul Junior zou ik ook het liefste in Vintage Sunburst nemen en ik vind mijn Vintage Sunburst ES335 ook mooier dan die Cherry Red ES335, maar uiteindelijk maakt kleur natuurlijk geen hol uit, het gaat erom hoe de gitaar klinkt...

Die Vox AC30BM lijkt me wel cool, ik vind dat die Marshall 2061x ook wel doet wat jullie omschrijven, dat is ook een echte ballenbak...

Michael AE
28 juni 2006, 02:00
Hee ouwe patser!
Hoezo heb ik bewezen dat we allemaal een andere smaak hebben op dit forum, ik denk dat de smaak van ons tweeen toch aardig parallel loopt?

:D

Nee, ik bedoel meer dat als jij je in een discussie mengt, het gelijk een vurige wordt. Jij hebt zo'n uitgesproken mening, dat mensen die je niet goed kennen dat wel eens vreemd vinden, maar ik weet dat je gewoon een bepaalde smaak hebt en niet zomaar alles tomeloos loopt af te zeiken alleen maar om het afzeiken zelf. En ja, we hebben beiden de zelfde smaak, gelukkig. Eindelijk iemand die dezelfde dingen afzeikt als ik! :p


Lul toch niet man, ik snap wel waarom ze aan jou moesten denken... Ze konden natuurlijk moeilijk aan mij denken, want ik ben linkshandig... :D
Nee, maar serieus, jij kan echt wel spelen en je weet waar het om gaat:
Mojo en Ballen als Kokosnoten, that's the motto...

Thanks, dude. En ballen heeft deze gitaar zekersteweten! Vooral op die 800 is het ECHT niet normaal meer. Gewoon ziekelijk. Ik denk dat deze gitaar de CS Tele's en '56-ers van de troon blaast, eerlijk waar.


Mij lijkt dat Faded Tobacco wel erg mooi, ik ben niet zo van de Heritage Cherry...
Die '56 Relic Strat in 3 tone Sunburst vind ik eigenlijk ook niet echt mooi, liever 2 tone Sunburst dan...
Een Tele hoort wel butterscotch te zijn i.m.o. en dan met maple hals en swampash body...
Misschien ben ik wel niet zo'n Sunburst man, alhoewel ik de Vintage Sunburst van Gibson wel weer mooi vind...
Zo'n '57 Les Paul Junior zou ik ook het liefste in Vintage Sunburst nemen en ik vind mijn Vintage Sunburst ES335 ook mooier dan die Cherry Red ES335, maar uiteindelijk maakt kleur natuurlijk geen hol uit, het gaat erom hoe de gitaar klinkt...

Dude, als er 1 ding is waar wij in verschillen, dan is het wel dat ik eigenlijk alle kleuren mooi vind, als de gitaar maar goed genoeg is. Ik heb liever een goede lelijke gitaar dan een slechte die er mooi uit ziet. :D


Die Vox AC30BM lijkt me wel cool, ik vind dat die Marshall 2061x ook wel doet wat jullie omschrijven, dat is ook een echte ballenbak...

Ik ben verdomme nog vergeten die 2061x te testen vandaag. Ik heb hem wel al eens gehoord, natuurlijk, maar niet uitvoerig zelf kunnen testen. Ik vond hem wel lekker licht, trouwens. Zag er ook wel cool uit in die kleine behuizing.

Tristan
28 juni 2006, 02:17
Ja dat is zoiets als "You've got to put your mouth where the word is" of zoiets... Ik ben nou eenmaal een gestoorde freak als het om muziek gaat en sound vind ik helemaal belangrijk, dus ik reageer vaak vrij heftig... Tsja, weinig ballen in het echte leven, weinig ballen in je gitaarspel denk ik dan maar... (kijk maar naar Jack en dan naar ons tweeen)... :D

Damn, ik ga het gewoon echt niet geloven als jouw R9 meer ballen heeft dan een Fender CS NoCaster... Misschien moet ik dan toch maar zo'n '57 Junior halen... (er is altijd baas boven baas natuurlijk :p)

Haha, ik had het vandaag nog over een soortgelijke kwestie met mijn moeder... Zij zei zoiets als dat ze liever een gitarist met ballen en een kutsound hoorde, dan een gitarist zonder ballen maar met een goed geluid, maar dat ze eigenlijk vond dat elke gitarist altijd van allebei wat zou moeten hebben, ballen en een goede sound...
Ik kan je vertellen dat ik het ook op het vlak van kleur met je eens ben... De mooiste en best spelende gitaar, is de gitaar die het beste klinkt... Alleen vind ik het wel stom dat ze bij de Gibson CS je niet eens de keuze geven, omdat ze alleen maar van die Heritage Cherry Les Pauls uitpoepen, dan krijg je natuurlijk van die opmerkingen als van "dat is toch gewoon een Les Paul?"...

Dat ding zou je eens moeten testen en dan op een fatsoenlijke kast (met Greenbacks ofzo), want die kast die erbij zit werkt niet echt met die amp i.m.o... Met een Strat is het nog wel te doen hoor en dan hoor je nog steeds wel de kwaliteit van de amp... Met een Gibson en die speakerkast is het echter geen doen i.m.o...
Hebben ze die 2061x dan nu ook staan bij Nederland Muziek?

EDIT: Het moet natuurlijk zijn "You've got to put your money where your mouth is", maar "You've got to put your mouth where the word is" is ook wel grappig... Het is wel obvious, maar ook wel grappig... :D

Les Paul
28 juni 2006, 08:20
@Robbert: Ja, die koffer is raar, maar net als zoveel dingen in het leven, wordt hij met elke blik mooier.

Ik kan trouwens niet wachten om onze LP's te vergelijken. Ik heb het idee dat we beiden moeten toegeven dat ze misschien anders zijn, maar wel alletwee topklasse. Wie weet, dat we allemaal een andere smaak hebben, heeft tristan op dit forum meerdere malen bewezen. :p

Bedankt dat je zoveel vertrouwen in mijn (de laaste maanden rommelige) spel hebt, dat je bij zo'n gitaar meteen aan mij denkt. Ik vind dat een groot compliment, omdat ik weet dat je goede oren hebt! (Slijm, slijm...)


Ik denk dat het verschil in de nuances zal zitten. Gitaren van dit nivo kennen volgens mij weinig verschil in kwaliteit. Smaakverschil zal het niet zijn. Ik weet zeker dat ik jouw Les Paul ook erg goed zal vinden, net zoals jij die van mij ook weet te waarderen.

Vertrouwen in jouw spel? Man, ik zal nooit in de buurt komen van jouw spel, zelfs als je wat mindere dagen hebt. Ik kan alleen maar jaloers op je zijn ;)

Wizz
28 juni 2006, 15:36
Bedankt dat je zoveel vertrouwen in mijn (de laaste maanden rommelige) spel hebt, dat je bij zo'n gitaar meteen aan mij denkt. Ik vind dat een groot compliment, omdat ik weet dat je goede oren hebt! (Slijm, slijm...)

Als we dan toch gaan slijmen : Ik vind het hartstikke leuk dat één van de in ieder opzicht beste LP's die ik de afgelopen jaren in mijn klauwtjes heb gehad in zeer goede handen is gekomen.
We hebben voor in de topkam, om hem beter te smeren, trouwens wit grafiet van GHS in huis. Superspul, en je topje blijft mooi wit. Was ik gister vergeten aan te dinken, in de opwinding die zich ook van mij meester maakte bij het horen van zoveel power...

Wizz

Michael AE
28 juni 2006, 16:15
Bedankt, Wouter! Ik kom zeker binnenkort nog even bij je langs, koop ik gelijk even van dat spul. Ik ben ook blij dat jij zulke goede gitaren er uit weet te pikken, scheelt mij in elk geval een hele hoop zoekwerk.

Net weer even de buurt wakker gemaakt met mijn JCM800 en de LP, en ik denk dat dit toch wel DE combinatie is. Meer ballen dan de KNVB.

Anders Destium
28 juni 2006, 16:30
Gefeliciteerd ermee, dat moet echt een gigantische tonemachine zijn als ik het zo hoor!

Michael AE
28 juni 2006, 16:37
Bedankt, Erik. Een toonmonster is het zeker. Ik denk dat ik er in totaal toch zo'n slordige 14 in mijn handen heb gehad de afgelopen tijd en alhoewel ik er geen 1 echt slecht vond, was ik niet zo snel onder de indruk als van deze. Wouter had geen woord gelogen, in ieder geval. Deze gitaar klinkt ECHT absurd goed.

Anders Destium
28 juni 2006, 16:44
Cool dat Wizz zo aan zijn vaste klanten denkt, komt hem en jullie natuurlijk niet slecht uit :)

jorrit
28 juni 2006, 16:55
gefelciteerd man, vette gitaar...

maar voor de rest... t kwijl druipt uit mn beeldschem door dat geslijm van jullie...

Michael AE
28 juni 2006, 17:08
Haha, ik wist dat iemand dat zou gaan zeggen! Was natuurlijk ook wel een beetje de opzet, normaliter ben ik niet zo'n slijmbal, hoor.

d'oh
28 juni 2006, 17:10
hij is gaaf, maar ik ben niet overtuigd door het fototje, ik wil echt bewijs hebben dat dat de uber les paul is.
ik heb zo'n ding nog niet in handen gehad, dus ik wil proof zien (en eigenlijk ook horen):D

Michael AE
28 juni 2006, 17:11
Cool dat Wizz zo aan zijn vaste klanten denkt, komt hem en jullie natuurlijk niet slecht uit :)

Ja, da's inderdaad vet, alhoewel Robbert natuurlijk ook hier mee te maken heeft. Toch is het geen slecht idee om Wouter even te bellen als je ergens naar op zoek bent, want hij zoekt echt goede exemplaren uit. Hij heeft bijvoorbeeld een ontzettend goede esquire staan, die er niet uit ziet, maar fantastisch klinkt. Voor de liefhebber...

schizo910
28 juni 2006, 17:19
Gefeliciteerd! vette plank, al herkende ik je bijna niet zonder muts :)

Michael AE
28 juni 2006, 17:23
Haha, bedankt man, volgende keer zal ik mijn muts weer opzetten!

Michael AE
28 juni 2006, 17:26
hij is gaaf, maar ik ben niet overtuigd door het fototje, ik wil echt bewijs hebben dat dat de uber les paul is.
ik heb zo'n ding nog niet in handen gehad, dus ik wil proof zien (en eigenlijk ook horen):D

Kom maar een keer langs, dan kun je het met eigen oren horen!

vulvasonic
28 juni 2006, 20:36
Haha, bedankt man, volgende keer zal ik mijn muts weer opzetten!

Ik zou mijn eigen vrouw nog niet eens herkennen zonder muts... :o