PDA

View Full Version : Eindelijk gerechtigheid... (TS content)



Dirk_Hendrik
27 juni 2006, 18:48
Een week of twee geleden zat ik ebay te browsen om daar een groene TS7 tegen te komen. Na een eerste "fuck off" leek het ding toch wel heel "echt" over te komen.... Klamme kleefhandjes dus.
http://www.ibanez.co.jp/world/product_news/pages/2006/tone_lok/images/products.gif


meer info?
http://www.ibanez.co.jp/world/product_news/pages/2006/tone_lok/index.html

Gelukking zijn tonelock's meestal aardig geprijst en was de frietbek prijs redelijk. Een aardige verkoper uit Castricum was echter nog redelijker geprijsd (en had z'n MP prijs voor de 2 pedalen samen net naar beneden gegooid naar het bedrag dat ik wou gaan bieden). Zonet kwam de postbode dus langs.

Het leuke is dat er een klein drukwerkje bij zit met de "geschiedenis" als totaaloverzicht van de verschillende TS-en, gevat in een timeline en, jawel, eindelijk staat daar ook netjes de altijd vergeten MetalScreamer MSL bij. Te vaak werd tenslotte beweerd dat er in de masterseries geen Tubescreamer zou zitten.
http://dirk-hendrik.com/images/msl.jpg

Het is de vraag of de MSL prijzen nu ook omhoog gaan..... :D

zoon van Piet
27 juni 2006, 19:04
ik hoop van niet, want die zoek ik al een tijd...


Iemand? ruilen tegen een Distortion Charger? of zo'n fokking Boss Super Overdrive?

Dirk_Hendrik
27 juni 2006, 19:11
Distortion charger? Prima, wat mij betreft een deal. Rest via PM?

En dan moet ik eens bruut gaan graven in de doos met "dubbele" pedalen.....

robert-gitarist
27 juni 2006, 20:30
Haha die zoek ik ook nog :D z'n metalcharger.Welke pedalen heb je zo nog meer dubbel D_H?

Die Ibanez TS-7 limited edition ben ik wel eens benieuwd na hoe die klinken

Dirk_Hendrik
27 juni 2006, 20:49
Hetzelfde als een tubescreamer (maar wel fijn. Ik ben net gestopt met scheuren). Alléén het kleurtje is anders en dat heeft op mij meteen het effect van GAS aanvallen....
Ik vind de DE7 overigens meer dan de moeite waard als fijne delay.

Metalcharger... BartL had er 1 te koop.... die een stuk breder inzetbaar is dan een gewone... ik heb em zelf onder handen genomen. ;)


Welke pedalen heb je zo nog meer dubbel D_H?


Coron Jet Flanger & Filter Matrix (3-voud) Ibanez DDL, Pearl FG-01, Ibanez DCL.

Negative K3 fan
27 juni 2006, 21:12
ik zou zowaar een gat in de lucht springen als ik zou weten wat voor heugelijk feit zich precies heeft moeten voltrekken vandaag?

Vonk
27 juni 2006, 21:33
Voor zover ik het heb begrepen heeft DH dus een groene en roze ibanez gekocht, waarbij een kaartje zat dat beweerde dat de MSL een tubescreamer was. Deze ontdekking zou een kettingreactie teweeg kunnen brengen in het land omdat iedereen nu een MSL wil hebben "want dat is toch maar een modderfokking TUBESCREAMER!!!11!!!!1"

Ik begrijp ook niet waarom Zoon van Piet zijn sd-1 wil ruilen tegen een msl. Een paar componentjes verwisselen en je hebt je tubescreamer...

zoon van Piet
27 juni 2006, 21:58
Ik begrijp ook niet waarom Zoon van Piet zijn sd-1 wil ruilen tegen een msl. Een paar componentjes verwisselen en je hebt je tubescreamer...

Tja, zou kunnen. maar dan heb je nog steeds zo'n lelijk geel pedaal waar Boss op staat. Bovendien heb ik al een hele berg Ts-en.

maar dus nog geen MSL.. dus ik wil wel ruilen

Mitch
28 juni 2006, 10:33
Voor NK3 (Vonk snapt 't al, ahum): de MSL Metal Screamer was een raar beestje, in die zin dat 't gewoon een Tubescreamer was, maar dat paste destijds niet zo lekker in de marketing. Oftewel: noem het metal en het verkoopt beter :D
In de jaren daarna, toen de TS weer populairder werd, was dus de grap dat voor een TS9 flink geschoven werd en dat de Metal Screamer altijd over het hoofd gezien werd. Voor de liefhebbers van Ibanez-history is het dan wel leuk dat Ibanez nu zelf het eigen product recht doet door deze op te nemen in de tijdlijn.

Overigens is de MSL ook de enige Iba TS die ik ooit gehad heb, maar zul je mij alleen nog maar zien met D_H gemodde SML :rockon:

imlikeajungle
28 juni 2006, 14:44
Is die roze DE7 een ouwe? Die nieuwe zijn toch zilver, nee?

Verder extreem amusant topic :-)

Mitch
28 juni 2006, 14:53
Nee, bij wijze van 'eer aan onszelf' heeft Ibanez deze twee 7-serie pedalen de kleuren gegeven van de 9-serie. Dus de DE7 het knal roze/paars van de AD9 en de TS7 het gifgroene van de TS9.
Prachtig hè ?

http://smilies.vidahost.com/cwm/3dlil/puke.gif


Ik hoop dat Ibanez gauw eens met een serieuze nieuwe serie komt. Beetje degelijker, liefst wel behoud van de delay en phase modulator en een betere chorus, dat zijn ze wel aan hun stand verplicht.

Dirk_Hendrik
28 juni 2006, 15:00
. Beetje degelijker,
Explain? Die 7 serie is m.i. één van de meest doorontwikkelde series (vanuit mechanisch oogpunt) die ik ooit in effectenland ben tegengekomen.

Mitch
28 juni 2006, 15:07
De footswitch problemen uit het begin van de serie en sowieso de knopjes. Het idee om ze in te laten klikken is briljant, maar ze voelen wel heel erg flimsy aan. En vooral de geluidskwaliteit van een aantal producten (PH7, CF7)

imlikeajungle
29 juni 2006, 09:52
Dus m.a.w., de DE7 in het roze en die in het zilver zijn dezelfde qua interieur :)
Ik lees altijd zo'n tegenstrijdige dingen over die reeks...

zoon van Piet
29 juni 2006, 10:32
Ik hoop dat Ibanez gauw eens met een serieuze nieuwe serie komt. Beetje degelijker, liefst wel behoud van de delay en phase modulator en een betere chorus, dat zijn ze wel aan hun stand verplicht.

Betere Chorus? Ibanez?
wat te denken van CS-505, Cs9, BC9,CSL,BCL of SC10, om maar wat te noemen?

Dirk_Hendrik
29 juni 2006, 11:21
Neeeheee,

Een betere chorus in de huidige lijn (afgezien van de RI CS9 dus).

Mitch
29 juni 2006, 11:38
Betere Chorus? Ibanez?
wat te denken van CS-505, Cs9, BC9,CSL,BCL of SC10, om maar wat te noemen?

Het gaat om nieuwe productie inderdaad. Met de staat van dienst zoals je die opnoemt zijn ze het aan zichzelf verplicht om met iets beters te komen dan de CF7. Ja, OK, de CS9 RI, maar da's niet een 'nieuwe serie'.
Overigens vergeetje in je opsomming de RC99 en daar moet je je heel diep voor schamen :D

zoon van Piet
29 juni 2006, 12:14
Ja, zondermeer. Maar ik ben, denk, speel en verzamel nu eenmaal vintage en dat ding valt niet in die categorie...