PDA

View Full Version : Decal ontwerp verzoekje



G.G.
27 juni 2006, 17:07
Hoi, ik weet niet of ie hier op de juiste plek staat maar het betreft in ieder geval een electrische gitaar.

Ik ben bezig met een zelfbouwstrat en mijn inspiratiebron is de "Number One" a.k.a "First Wife" van Stevie Ray Vaughan. Het moet een gitaar worden met een megasustain, dikke vette tone, linkshandige tremelo en een a-symetrische neck.

Nu wil ik straks een decal op de kop plaatsen die verwijst naar Stevie Ray Vaughan in de stijl van het fenderlogo:

http://www.apollonmusic.com/parts/decal/images/D_62ST.jpg

alleen ben ik zelf niet zo handig met het ontwerpen van zoiets en heb ik er de programma's niet voor.

Zou iemand iets inelkaar kunnen knutselen? Bijvoorbeeld het woord "Fender" vervangen door "Stevie".

Of een ander ontwerp dat verwijst naar de SRVman dat ik uiteindelijk op mijn strat ga plaatsen.

G.G.
27 juni 2006, 17:30
Op deze site staat een Fender Font.
http://64.233.183.104/search?q=cache:dGQ9yMu8GowJ:www.larabiefonts.com/_forum/22577552e.html%3Fit%3D9+Fender+font&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1
Dus kun je gewoon in Word of Paint in dat lettertype alles typen wat je wilt.
Of 't echt een goede is weet ik niet, ik heb 'm niet gedownload. Maar is 't proberen waard toch?

Je kan daar helaas niets downloaden, dus daar kom ik niet verder mee, maar toch bedankt.

marcelca
27 juni 2006, 17:50
ik ben even aan het kijken of ik wat voor je kan betekenen


1 momentje

Blen-D*?
27 juni 2006, 17:51
dit is volgens mij niet iets dat je zomaar uit paint kan halen hoor!

marcelca
27 juni 2006, 17:57
ik heb even snel dit er van gemaakt, eigenlijk is het onbeperkt wat je kan doen.....


het pure lettertype houden ze angstvallig verborgen maar dit lettertype komt er dicht bij en dan met een beetje gloed en een zwart randje zitten we er in de buurt


http://carom.tweakdsl.nl/stevieontwerp1.jpg

krieke
27 juni 2006, 17:57
dit is volgens mij niet iets dat je zomaar uit paint kan halen hoor!

idd best werk je met photoshop, of laat je het doen door iemand die kan werken met dit programma

waarom neem je niet de font die op de slagplaat staat bij de originele SRV fender strat?

P.S.: check nog is één keer je pm, zal je daarna met rust laten :p

Reigor
27 juni 2006, 18:00
Welk lettertype is dit dan?

marcelca
27 juni 2006, 18:01
idd best werk je met photoshop, of laat je het doen door iemand die kan werken met dit programma

waarom neem je niet de font die op de slagplaat staat bij de originele SRV fender strat?

P.S.: check nog is één keer je pm, zal je daarna met rust laten :p


idd,

paint is ook geen ontwerp of fotoprogramma maar een tekenprogramma

bovenstaande is idd in photoshop gemaakt, eigenlijk is illustrator nog beter hiervoor maar helaas ben ik daarmee niet thuis en met photoshop wel

marcelca
27 juni 2006, 18:04
Welk lettertype is dit dan?


Dit het lettertype brush script STD

zit in ieder geval standaard op mijn comp. waar windows xp en photoshop CS2 op staan


je moet wel even je letters op hoofdletters zetten anders krijg je niet die

apparte T bijvoorbeeld






edit: de andere woorden heb ik ook opnieuw ingetypt ( heb geen idee meer welk lettertype, als ik namelijk alleen het woord fender veranderde en de rest niet was de restniet erg scherp...


oplossing een grotere achtergrond zelf nemen en zelf even de woorden typen zo heb je een hogere kwaliteit

Gitaro
27 juni 2006, 18:18
Decal? Waar ga je dat laten printen? Ik weet in ieder geval bijna zeker dat je dan een EPS (of Illustrator) bestand nodig hebt. Das dus een vectorafbeelding (een JPG of ander bitmapformaat is in dat geval waardeloos). Ik kan dat wel voor je doen, maar dat wordt dan wel later in de week.

Bluesbreaker
27 juni 2006, 18:23
Decal? Waar ga je dat laten printen? Ik weet in ieder geval bijna zeker dat je dan een EPS (of Illustrator) bestand nodig hebt. Das dus een vectorafbeelding (een JPG of ander bitmapformaat is in dat geval waardeloos). Ik kan dat wel voor je doen, maar dat wordt dan wel later in de week.


Dikke onzin, repro's kunnen alle formaten van algemene programmas drukken, ook jpg....

G.G.
27 juni 2006, 18:25
Even allebij onderelkaar:



http://www.apollonmusic.com/parts/decal/images/D_62ST.jpg






http://carom.tweakdsl.nl/stevieontwerp1.jpg

Marcela, bedankt voor de snelle reactie, maar dat is niet helemaal wat ik in gedachte had. Ik mis de hoofdletter en de letters staan wat ver uit elkaar. Maar in iedergeval bedankt voor je bijdrage.

marcelca
27 juni 2006, 18:26
succes verder in ieder geval met je zoektocht

niets te danken




.

Gitaro
27 juni 2006, 18:38
Ze kunnen het inderdaad printen, maar het zal er niet mooier op worden :seriousf:. Vector > pixel.

schizo910
27 juni 2006, 18:43
Dikke onzin, repro's kunnen alle formaten van algemene programmas drukken, ook jpg....

Niet helemaal waar... Een jpg kan idd gewoon gedrukt worden maar vector bestanden (als illustrator files) zullen altijd scherper zijn.EN als je echt het logo in het zwart en goud wilt laten drukken, dan wordt er gebruik gemaakt van een PMS kleur en die moet je kleurgescheiden aanleveren in illustrator voor het beste resultaat...

In geval van printen zou ik indien mogelijk ook altijd kiezen voor een vector bestand. Vector is gewoon altijd scherper en zonder kwaliteitsverlies oneindig te verschalen.

een simpele stelregel:
Illustraties en logo's: illustrator.
Foto's en retouche: Photoshop

Bluesbreaker
27 juni 2006, 18:55
Ze kunnen het inderdaad printen, maar het zal er niet mooier op worden :seriousf:. Vector > pixel.

Als je gewoon in voldoende DPI aanlevert maakt vector > pixel gewoon niet meer zoveel uit.


Hier mijn versie:

http://www.mellevandijk.nl/decal.gif


Als je hem wilt gebruiken kun je t vector bestand ook van me krijgen hoor :)

Gitaro
27 juni 2006, 19:17
Erg netjes gemaakt! Maar ik zou die overlappende lijntjes van de letters er uithalen, dat het één geheel wordt, net als bij die 2 e's van fender, zeg maar. Bij wat voor DPI wordt raster van goede kwaliteit? Iets van 300?

G.G.
27 juni 2006, 19:23
Als je gewoon in voldoende DPI aanlevert maakt vector > pixel gewoon niet meer zoveel uit.


Hier mijn versie:

http://www.mellevandijk.nl/decal.gif


Als je hem wilt gebruiken kun je t vector bestand ook van me krijgen hoor :)

Dat is hem, helemaal fantastisch, dat wordt hem (ondanks dat de letter "e" niet klopt vind ik hem erg mooi).

Ik heb geen programma om hem mee te bekijken/bewerken, maar dat heeft de drukker wel.

Is het veel moeite als ik vraag of je de lengte kan inkorten tot 9,5 cm vanaf de "S" van Stevie tot en met de "r" van stratocaster?

Zou je dat vectorbestand kunnen mailen naar joris_jk@hotmail.com

Zou super zijn.

Bluesbreaker
27 juni 2006, 19:24
Erg netjes gemaakt! Maar ik zou die overlappende lijntjes van de letters er uithalen, dat het één geheel wordt, net als bij die 2 e's van fender, zeg maar. Bij wat voor DPI wordt raster van goede kwaliteit? Iets van 300?

Even mn pizza opeten, dan zal k kijken of ik die lijntjes tussen de letters weg kan halen.

Op school wordt ons inderdaad geleerd altijd in 300 dpi aan te leveren.

H.Manback
27 juni 2006, 19:32
Niets zeggen hoor, ik heb deze truuk op dit forum gelezen van schizo:sssh:

In plaats van een gewone stroke om de letters te doen kan je beter de layer met tekst kopieren (in het layer venstertje slepen op new layer, dan heeft ie de exact zelfde positie). Daarna de onderste layer een stroke geven, en de bovenste alleen fill.

Bluesbreaker
27 juni 2006, 20:06
Bedankt voor de tip, t is gelukt!

Fumi SG
27 juni 2006, 20:18
Bedankt voor de tip, t is gelukt!

Posten dan!!:roll: :D

G.G.
27 juni 2006, 20:36
Posten dan!!:roll: :DJa graag



(+10 teken)

Bluesbreaker
27 juni 2006, 20:56
http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/decal2.gif

Reigor
27 juni 2006, 21:08
Hijs goed gelukt!

G.G.
27 juni 2006, 21:21
http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/decal2.gif

Geweldig, kan je die naar me mailen op joris_jk@hotmail.com ?

Alvest bedankt

Bluesbreaker
27 juni 2006, 21:26
Heb k om 8 uur al gestuurd, heb je hem niet ontvangen?

G.G.
27 juni 2006, 21:28
Sorry Bluesbreaker, ik had hem al in mijn mail van je, bedankt.

Hector_Tsolodimos
27 juni 2006, 23:46
die dingen kun je ook kant-en-klaar kopen, waar ook al weer? martkplaats zag ik ze eerst..

bert k
28 juni 2006, 00:08
Ja, maar dan staat er Fender, en geen Stevie...:D

G.G.
28 juni 2006, 06:29
Ja, maar dan staat er Fender, en geen Stevie...:D

Precies, en ik vind die Fender decals wel grappig als het om een echte replica zou gaan maar mijn strat wordt geen echte replica van die van SRV, hij is er alleen min of meer op gebaseerd. Het wordt een strat met de Number One en Red samen als inspiratiebron, een een beetje van mezelf.

schizo910
28 juni 2006, 12:02
Even mn pizza opeten, dan zal k kijken of ik die lijntjes tussen de letters weg kan halen.

Op school wordt ons inderdaad geleerd altijd in 300 dpi aan te leveren.


Klopt, drukwerk altijd aanleveren op 300 dpi.
Wordt er echter gepritn op een jetplotter, dan liever zelfs op 600 dpi. Sommige printers kunnen dan zelfs printen op 1200 dpi, maar dan nog is 600 meer dan genoeg. De bestanden van grootformaat posters op 1200 dpi kun je nauwelijks op een CD-R branden.. :seriousf:

Dweezman
28 juni 2006, 13:01
Schizo: ff n illustrator vraagje: Ik heb t logo van mn band in Flash gemaakt, daarbij ook strokes gebruikt. Mijn probleem is: als scale, blijft de stroke niet in verhouding. Stroke kan max. 10 pnt breed zijn, meen ik.

Zolang ik het logo in de juiste (originele tekengrootte) houdt, kloppen de verhouding strokes - andere onderdelen prima.

Ik exporteer vanuit Flash een EPS, die ik open in Illustrator. Behoudt Illiustrator wél de goede verhoudingen bij scalen?

thanks.

H.Manback
28 juni 2006, 14:05
Volgens mij is er in illustrator ergens een optie scale strokes (of effects), ff kijken...

Edit: Als je transform->scale doet kan je de optie scale strokes & effects aanvinken. Met even snel testen lijkt het er op dat als je dat 1 keer doet, het ook werkt bij gewoon scalen met de selection tool.

Dweezman
28 juni 2006, 14:15
great!

dit forum is van alle markten thuis. thank you!

schizo910
28 juni 2006, 14:24
Schizo: ff n illustrator vraagje: Ik heb t logo van mn band in Flash gemaakt, daarbij ook strokes gebruikt. Mijn probleem is: als scale, blijft de stroke niet in verhouding. Stroke kan max. 10 pnt breed zijn, meen ik.

Zolang ik het logo in de juiste (originele tekengrootte) houdt, kloppen de verhouding strokes - andere onderdelen prima.

Ik exporteer vanuit Flash een EPS, die ik open in Illustrator. Behoudt Illiustrator wél de goede verhoudingen bij scalen?

thanks.


Even dubbelklikken op het schalen symbooltje in de toolbar en dan kun je lijnen schalen aanvinken.

http://img72.imageshack.us/img72/7774/illsutrator0rz.jpg (http://imageshack.us)

H.Manback
28 juni 2006, 14:43
Oehhh doe maar weer stoer met je nederlandse versie ;)

Maare, weer wat geleerd, ik wist niet dat dat je ook kon dubbelklikken daarop. Scheelt weer een ritje door het menu.

schizo910
28 juni 2006, 14:43
Dat is hem, helemaal fantastisch, dat wordt hem (ondanks dat de letter "e" niet klopt vind ik hem erg mooi).


Dat oude spaghetti logo van Fender met die rare "E's" is ook niet gemaakt met een lettertype. Dat is ouderwets handwerk. De twee E's zijn ook verschillend. Later gebruikte ze idd een Brush Script variant.

schizo910
28 juni 2006, 14:44
Oehhh doe maar weer stoer met je nederlandse versie ;)

Maare, weer wat geleerd, ik wist niet dat dat je ook kon dubbelklikken daarop. Scheelt weer een ritje door het menu.



Da's niet stoer, da's gewoon gemakzucht :p

G.G.
28 juni 2006, 21:07
Heb net van Bluesbreaker een nieuwe versie in mijn mail gehad waarbij de verhoudingen tussen Stevie, stratocaster en with syncronised tremelo exact zoals de fender decal zijn. Helemaal geweldig. Ik weet niet hoe ik hem hier moet posten vanuit pdf, maar waarschijnlijk doet Bluesbreaker dat nog wel ff als ie zin heeft.

Bb. bedankt!!!

Bluesbreaker
28 juni 2006, 21:40
Heb net van Bluesbreaker een nieuwe versie in mijn mail gehad waarbij de verhoudingen tussen Stevie, stratocaster en with syncronised tremelo exact zoals de fender decal zijn. Helemaal geweldig. Ik weet niet hoe ik hem hier moet posten vanuit pdf, maar waarschijnlijk doet Bluesbreaker dat nog wel ff als ie zin heeft.

Bb. bedankt!!!

No problem G.G.!

http://www.mellevandijk.nl/stevie2.gif

schizo910
28 juni 2006, 21:51
heel cool... ben erg benieuwd naar het eind resultaat...