PDA

View Full Version : Fretloos



thomazzbootzz
27 juni 2006, 11:28
hallo ik ben al een tijd met de gedachte aan het spelen mijn cheapo squier strat fretloos te maken. hebben mensen hier ervaring mee? is het de moeite waard?

graag ook tips s.v.p

alvast bedankt.
Thomas

Nickname
27 juni 2006, 11:36
Ik denk niet dat het waard is... het is niet zo simpel als de frets eruit en klaar.. het beste is dan om een nieuwe hals te maken.. maar dat is ook weer zo veel werk :satisfie:

thomazzbootzz
27 juni 2006, 11:39
ik weet dat het niet zo simpel is maar ik heb een site gevonden die het stap voor stap uitlegd.

hoofd
27 juni 2006, 11:39
Yup, ervaring mee. Ik heb een cheapo Ibanezje fretloos gemaakt door met een soldeerbout de frets heet te maken, waardoor de lijm smelt, en ze met een scherp mesje oid eruit te wippen. De sleuven vul je op met wat vloeibaar hout oid, ff naschuren en klaar. Beetje olie erover en dikke flatwound snaren erop en gáán.
Op zich vrij weinig moeite, dus de moeite is het zeker wel waard. Je kan er met effecten erg leuke freaky geluiden mee maken, maar iets constructiefs heb ik er nooit mee gedaan.

onze_jef
27 juni 2006, 11:53
ik weet dat het niet zo simpel is maar ik heb een site gevonden die het stap voor stap uitlegd.

welke site is dat?

G.G.
27 juni 2006, 12:08
Op marktplaats komen regelmatig (imitatie start)halzen voorbij die niet helemaal super meer zijn. (versleten frets).

Doe eens een bod, die dingen leveren niets op omdat herfretten te duur is voor zo'n goedkope hals. Zo heb ik ooit eens een jackson hals gekocht voor 15 euro en op die manier kan je je squire weer in ere herstellen mocht je dat fretloos niets vinden.