PDA

View Full Version : Gitaren in Tsjechie



rocker_71
27 juni 2006, 10:44
Ola,

Het is misschien vergezocht, maar daar hebben we het forum voor toch?
Ik ga over een paar weken op vakantie naar Tsjechie.
Omdat het leven daar een
stuk goedkoper is, vroeg ik mij af of de gitaren daar ook goedkoper zijn dan in Nederland. Weet iemand daar iets van? Ben op zoek naar een goede Stratocaster.
En heeft iemand misschien een goed adresje in Praag?

Otto

Blen-D*?
27 juni 2006, 10:47
hmm...het eten daar ben ik al een aantal keer flink ziek van geworden dus laat staan de gitaren....... :p

ik zou het van de gitaren echt niet weten. als ze daar goed zijn moet je ff zegge dan koop ik in plaats van eten daar een gitaar ;)

nielsduursma
27 juni 2006, 10:49
ik heb daar niks aan gitaarwinkels of wat dan ook gezien. (en ik ben dus niet alleen in het toeristische gedeelte geweest). maar ik zou het niet weten. tsjechie wordt wel steeds duurder, dus verwacht niet een fender custom shop of wat dan ook voor 700 euro te vangen.

bert k
27 juni 2006, 10:54
Ze maken daar mooie akoestische gitaren. Furch is Tsjechies en staat goed bekend. Elektrisch dacht ik niet dat ze onder de Duitse prijzen zaten.

Mauser
27 juni 2006, 11:16
Tsjechië weet ik niet, maar in Polen zijn gitaren bijvoorbeeld niet veel goedkoper ondanks dat alles daar veel goedkoper is, dat zou Met Tsjechië ook zo kunnen zijn.

savecracker85
27 juni 2006, 11:36
een vriend van mij heeft een aantal jaar geleden in Tsjechie een japanse fender jazzbass gekocht voor, ik meen, de helft van wat hij hier zou kosten.

Maar geen idee wat het adres is..

Jeanken
27 juni 2006, 11:46
Kben in Tsjechië geweest een jaar of 2-3 geleden, akoestische gekocht omdat ik geen gitaar meehad en vrij veel winkeltjes gedaan.
Sommige spullen waren echt goedkoop, maar merken blijven merken, je gaat bv een American Standard Strat daar niet veel goedkoper hebben dan hier, misschien zelfs duurder omdat ze in verhouding met andere shit zoveel duurder zijn en dus minder groot ingekocht worden.
Zoek iets van daar en je zal een goeie koop doen, maar wegens de (waarschijnlijk) onbekendheid hier zal je het eventueel niet zo snel kwijtraken.
Praag sucks by the way, waar je buiten Praag een halve liter pils (kleinste maatje ;) ) voor 12 oude Belgische franken ofte een goeie 30ct had betaal je in Praag meer dan je hier op café geeft.
En dan is het nog steeds crap pils (waar jullie Nederlanders toch niets van proeven :sssh: ).

vasnd
27 juni 2006, 12:13
ten eerste bier !!!!


maar gitaarwinkels ben ik daar een paar jaar geleden eigenlijk niet tegengekomen

nickbongers
27 juni 2006, 13:20
pilzen, ga daar maar heen :)

maare zoals al gezegd... merken zijn er even duur of duurder, maar tsjechische kwaliteit vind je er wel goedkoper. (in al die landen zo).

ow en als je dus in praag wat gaat drinken.. loop dan 2 straten verder dan dat mooie toeristische pleintje.. scheelt je veel geld, en dan is het bier wel weer opeens spotgoedkoop.

Anti
27 juni 2006, 13:23
ben zelf 2x in tsjechië geweest en merken zijn jammer genoeg inderdaad even duur als hier.

Lucluc
27 juni 2006, 13:34
En dan is het nog steeds crap pils (waar jullie Nederlanders toch niets van proeven :sssh: ).

Wat mij betreft komt de lekkerste pils uit Tsjechië. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Ik ben in het centrum van Praag in twee muziekwinkels wezen kijken en het aanbod is een beetje het zelfde als in Nederland. Stond nog een echte ouwe ac30 te koop ook! Misschien heb je geluk met iets tweedehands.

Hectische Hector
27 juni 2006, 14:01
Wat mij betreft komt de lekkerste pils uit Tsjechië. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

dat zegt hij net, hollanders proeven het verschil niet. :p

in praag lopen wel de mooiste meisjes van de wereld rond, dus als je geen gitaar vindt, kun je nog altijd proberen om op zo'n model wat te tokkelen ;)

Lucluc
27 juni 2006, 14:04
in praag lopen wel de mooiste meisjes van de wereld rond, dus als je geen gitaar vindt, kun je nog altijd proberen om op zo'n model wat te tokkelen ;)

Ik heb me inderdaad verbaasd over de hoeveelheid tijgervelletjes en andere hoerige kleertjes. Maar ja, smaken verschillen dus.

thomazzbootzz
27 juni 2006, 14:18
ik wilde een twaalfsnarige akoestische kopen die daar voor 20€ stond.

de actie was alleen zo hoog dat barré akkoorden onmogelijk waren

Jay75
27 juni 2006, 14:44
Ik heb me inderdaad verbaasd over de hoeveelheid tijgervelletjes en andere hoerige kleertjes. Maar ja, smaken verschillen dus.


Zo, mijn twijfels over mijn vakantie bestemming is bij deze weg!

Hell YEAH!

Hectische Hector
27 juni 2006, 14:56
Ik heb me inderdaad verbaasd over de hoeveelheid tijgervelletjes en andere hoerige kleertjes. Maar ja, smaken verschillen dus.

Toch beter dan al die BrEeZaHsletjes in nederland he ;)

Jorikjet
27 juni 2006, 15:06
de vrouwen, het bier en het eten is er lekker!!!

Rick trodat
27 juni 2006, 15:16
Breeeeeeeeeeezahhh, goed voor de tandjes!!

Maar ff serieus, je gaat daar toch geen gitaar kopen. In de marlboro zit al gras laat staan wat er in een strat zit. Nee maar ik had hem daar niet gekocht, tenzij die €1000,- goedkoper had geweest.

Swan
27 juni 2006, 15:17
ik ga ook naar tjechie :cooler:

bert k
27 juni 2006, 16:05
On topic blijven graag, anders gaat hij naar Off topic...:)

dejohan
27 juni 2006, 16:31
Mijn ouders hebben jaren geleden eens een spotgoedkope akkoestische western gitaar meegebracht. Echt rommel. Het ding had geen stalen stelschroef, waardoor de hals door de stalen snaren meteen begonnen te buigen. Enkele jaren erna is de hals trouwens gebroken bij het vallen. Maarja, was m'n eerste akkoestische dus ik was er indertijd wel blij mee.

(sorry maar toch ff off topic over pils: ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is Tsjechië de bakermat van de pils).

fhensen
27 juni 2006, 16:42
Ik heb 2 jaar in Praag gewoond. Gitaren zijn net zo duur en misschien nog wel zelfs duurder dan in Nederland. Verder is elektronica ook gewoon duurder (TV's, CD player, DVD etc...) Alleen eten en drinken is goedkoper (en echt goedkoper)

Furch is een uitstekende acoustische gitaar trouwens.

Tupelo
27 juni 2006, 17:12
Tjechische archtop gehad van het merk Tonica.
Was een 3/4-tje.
Had e.e.a. aan extra afstelling nodig, maar de basis was goed.
Gestoken top & back.
Ik ben op internet weleens wat Tjechische bouwers tegen gekomen & die waren wel aanzienlijk goedkoper dan de NL.
Ergens logisch natuurlijk..

Anti
29 juni 2006, 16:00
(sorry maar toch ff off topic over pils: ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is Tsjechië de bakermat van de pils).
idd ja en het kost bijna nix, zeker als je de traditionele bierkelders opzoekt, krijg je er nog (kruiden)jenever bij ;)

nielsduursma
29 juni 2006, 16:08
toen ik laatst met school in tsjechie was (geen saaie vakantie, gewoon vieren dat we (bijna) allemaal geslaagd waren:D ) waren we in kutna hora in DE holland bar terecht gekomen. allemaal nederlands bier, oranje muren, van die "oudt nederlandsche" spulletjes. echt geweldig. :D

MarkS
29 juni 2006, 19:08
Ik heb me inderdaad verbaasd over de hoeveelheid tijgervelletjes en andere hoerige kleertjes. Maar ja, smaken verschillen dus.
Waarvan de helft bijna uit Roemenie afkomstig is.
On-topic: ben ook es in Praag in een muziekzaak geweest. Prijzen idd vergelijkbaar met hier. Ze zijn ook niet gek daar. En een grote kans dat je als buitenlander een iets ander prijsje te horen krijgt dan een "local".

Kaïn
29 juni 2006, 19:18
Het is er geen ene flikker goedkoper als je een merkgitaar wilt kopen daar helaas. Vorig jaar was ik daar ook, ging met het zelfde idee naar ene muziekwinkel maar helaas. En goede hulp vinden is lastig aangezien de meeste Tsjechen niet goed Engels spreken. Voor de rest is het er super :)