PDA

View Full Version : Dikke neck



mustang16
27 juni 2006, 10:03
hey

Ik ben op zoek naar een tweede elektrische gitaar, liefst onder de de 200euro (2dehands).
Ik zoek iets met een brede neck(heb nogal grote vingers :p). De neck moet zeker breder zijn dan de neck van de gitaar die ik nu heb(een fender litle ash).
Weet er iemand een elektrische gitaar met een brede neck?

bedankt

FruscianteFan
27 juni 2006, 11:57
Wil je zeker een bredere neck, of een dikkere?

En wat voor model wil je? Als je Fenderachtige dingen wilt, is G&L misschien iets maar ik denk niet dat die echt voor < €200 te vinden zijn

G.G.
27 juni 2006, 12:12
wat voor soort gitaar denk je aan? LP model, strat model, tele model, SG model, Superstrat, PRS, ................................

Humbuckers? Singlecoils? Beiden?

G.G.
27 juni 2006, 12:15
Andere optie



(heb nogal grote vingers :p).

http://www.creadream.nl/shop/benodigdheden_zijknipgr.jpg











:)

GibsonDC
27 juni 2006, 12:25
Je kunt toch ook gewoon op smalle halzen spelen met dikke vingers.. tenminste ik heb ook wel best lange vingers.. en ik speel gewoon op smalle halzen..:)

Ganjaman
27 juni 2006, 13:09
check mn sig, die arirang neck through (2x humbucker) heeft de dikste neck die er zo'n beetje bestaat, dikker dan de dikste gibson (gewoon letterlijk een halve cirkel, niets profiel :D ) heb zelf ook grote handen, speelt echt heerlijk, maar je moet er van houden (en ik heb geld nodig)

Ritch
27 juni 2006, 16:49
check mn sig, die arirang neck through (2x humbucker) heeft de dikste neck die er zo'n beetje bestaat, dikker dan de dikste gibson (gewoon letterlijk een halve cirkel, niets profiel :D ) heb zelf ook grote handen, speelt echt heerlijk, maar je moet er van houden (en ik heb geld nodig)

[Sorryvoordespammodus]Doen, krijg je geen spijt van![/spem] Ik heb de 3e Arirang van wietse overgenomen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik (nu) meer op m'n Arirang speel dan m'n SZ :D Heel apart geluid, erg lekker. En de nek vind ik ook heerlijk. Alleen is een beetje kopzwaar, wat ik inmiddels al onschadelijk heb weten te maken door m'n gitaarband om te draaien (die is ruw, dus blijft beter op m'n kleding hangen.)

Keesz
27 juni 2006, 19:16
ik snap wat je bedoelt...ik heb ook kolenscheppen, en speel op een squier stratje....ik voel t profiel niet eens, aan gezien ik mn vingers gewoon op de toets ''trek'' met duim''

mustang16
28 juni 2006, 19:00
bedankt van reacties model maakt niet echt uit maar tele en les paul vind ik wel mooi.

bedankt

Kaïn
28 juni 2006, 19:26
Halve circel hals :|Honkbalknuppel profiel:p?? Mijn god je bent gek. Ieder z'n ding blijkt weer. Zelf heb ik ook hele grote handen (jawel) maar ik speel bij voorkeur op luciferhalsjes. Dan zit je dichter op de snaren namelijk.