PDA

View Full Version : Emg 81/81



Elixir
27 juni 2006, 09:49
Hallo iedereen,

Ik kan van iemand 2x een EMG 81 overkopen, maar daarbij zit geen batteryclip, potmeters etc... dus enkel de pickups zelf en dat quick connect dingetje.

is 120 euro dan teveel of niet?
en kan ik de overige onderdelen gewoon bij de gitaarwinkel halen?

Groeten,
Max

jw009
27 juni 2006, 10:36
Voor dat geld heb je ze meestal wel met alle hardware, maar dat kost nou ook weer niet zoveel dat je het ervoor hoeft te laten. Als je een goed schema hebt hoe je alles moet aansluiten dan kan je best de componenten los kopen.

Elixir
27 juni 2006, 10:38
Schema is geen probleem, dat staat gewoon op emginc.com maar kun je die componenten gewoon bij een beetje gitaarwinkel kopen? of moet ik die via internet ergens bestellen?

vasnd
27 juni 2006, 12:09
lijkt me wel dat je ze kan bestellen en grote winkels zullen vast wel iets hebben liggen. zo erg speciaal zijn die dingen nu ook weer niet, alleen een beetje anders dan de dingen voor passieve elementen. dat kabeltje/connectortje kan wel moeilijker zijn om te vinden

gerrekat
27 juni 2006, 12:41
voor EMG`s betaal je snel teveel....

nee serieus lijkt me een redelijke prijs, maar ook niet goedkoop.

Ganjaman
27 juni 2006, 13:10
let er wel op dat je er een stereo output bijkoopt en niet gewoon op je mono output aansluit (anders is je batterij erg snel leeg als ie 't al doet)

vasnd
27 juni 2006, 14:40
let er wel op dat je er een stereo output bijkoopt en niet gewoon op je mono output aansluit (anders is je batterij erg snel leeg als ie 't al doet)

dan doet ie het, maar idd niet erg lang

pimmedoris
27 juni 2006, 20:14
Mwa 120 euro voor alleen de elementen vind ik niet echt goedkoop... Ook niet superduur hoor, maar zoals gezegd voor die prijs heb je ze meestal helemaal compleet.

Ik heb voor mijn 85/81 set 115 euro betaald geloof ik. Daar moest ik echter nog wel 1 potmeter bijkopen, want eentje was kapot. Ik ben toen gewoon naar de elektronica zaak gegaan en die kostte 2 euro ofzo...

Die quick-connect dingetjes zitten er wel bij he? Ik hoorde laatst van iemand op een ander forum dat je die dus niet los kan bestellen...

Dus bij jou:
4(?) potmeters
batterijclip
bedrading
Stereo-jack.

Kan nooit heel duur zijn...

BTW. @ JW009: Die Warmoth Ken Lawrence is wel echt vet zeg! Lijkt net echt op die van Hetfield! 8-)

hendrix2
27 juni 2006, 22:21
ik heb mijn twee 81 met alles erop en eraan nieuw gekocht, en laten installeren, en het was geloof ik 180 euro. Ik vind 120 euro dan eigenlijk wel veel, aangezien niet alles er nog bij zit...

Elixir
28 juni 2006, 09:19
zou 100 een betere prijs zijn voor die set? of nog minder?

pimmedoris
29 juni 2006, 11:02
100 euro lijkt me op zich wel een prima deal