PDA

View Full Version : Dimarzio humbuckers in Flying V



jaymz74
19 november 2002, 18:16
Ik zou graag m'n geluid van m'n Flying V wat opvoeren. Ik had daarom gedacht om een Dimarzio humbucker erin te plaatsen. Is er veel verschil met de originele humbuckers van Gibson qua geluid? is het de moeite? Welke humbucker zou je aanraden om een vet 70tees hard rock geluid te krijgen.

THNX for the HELP

Negative K3 fan
19 november 2002, 18:21
Wat voor fl;ying V heb je?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-11-19 18:22 ]</font>

Swan
19 november 2002, 18:34
hadden ze in de 70eeeeees al hardrock dan

jaymz74
19 november 2002, 20:34
Mijn Gibson Flying V is van begin de jaren 90, gewone standaard V, geen speciaaltjes.

En om te antwoorden op de vraag of er al Hardrock bestond in de 70tees:
remember AC/DC; Black Sabbath; Focus; Led Zep; Blue Cheer; Hawkwind etc....
Hardrock was born in the 70tees!!!!

skabouter
19 november 2002, 21:22
jah, maar het is toch wel iets minder "hard"rock dan de bands van 10 jaar later. iig de nummers van 10 jaar later.

Stitch
19 november 2002, 21:31
geen id eigenlijk...haha nutteloze reply weer...

blimb
19 november 2002, 21:36
ik heb inmijn Gibson V uit 81 de originele dirty fingers zitten en die rocken echt onwijs.

Negative K3 fan
19 november 2002, 21:59
Als je een beetje dat oude vettee gibson geluid zoekt zou ik voor Seymour duncans 59 of custom gaan, of dimarzio seth lovers of pafs. Maar volgens mij zijn dee standaard gibson elementen niet zo heel erg slecht, tenzij je gewoon echt een ander geluid wil raad ik je aan gewoon deze te houden.

Ic3gl0vE
19 november 2002, 22:10
nooit gehoord van jailbreak '74?

AC/DC !!! :grin:

skabouter
19 november 2002, 22:33
gaat inderdaad over steeds minder, deze topic........

the sure thing
19 november 2002, 22:38
... om dan maar even het niveau op te krikken: Gibson elementen zijn op zich niet slecht. BIj elementkeuze zou ik toch voor Seymour Duncan gaan: de Seth Lovers heb ik ooit in mijn LP gezet en was een goede basis voor het 70ties rock-geluid. Gibson verkoopt ook zelf "opgevoerde" elementen.

skabouter
19 november 2002, 22:43
je zou zeggen dat elementen die standaart op de Flying V van gibson zitten toch wel heeeel redelijk zijn........

waarom zou je nieuwe nemen ?

Anders Destium
20 november 2002, 19:22
Flying V's zijn natuurlijk ook niet in de eerste plaats gemaakt voor Jazz, dus je huidige elementen zullen al een configuratie in de goede richting hebben :wink:

Als je een Dimarzio erin zet voor die stijl denk ik aan een Paf pro, de vraag is dan alleen of zo'n nieuwe het echt waard is (maar dat is met alle nieuwe elementen als er al goede pu's op je gitaar zitten)

Fenisi
20 november 2002, 19:53
Jah die dirty fingers zijn lekker hè heb ik ook in mijn LP zitte :grin:

habberdoedas
20 november 2002, 21:14
Ik zou zeggen probeer eens die elementen die in een gibson Les Paul classic zitten dat zijn elementen met een ceramische magneet. Hoe ze precies heten ??? Maar kijk even op de gibson side daar staat het vermeld bij de Gibson Les Paul Classic. Deze elementen scheuren echt als een waanzinnige (vind ik)
Voorts zou je ook de Seymour Duncan SH-4 (JB-model) in de brug positie kunnen proberen. Als hals element zou ik dan kiezen voor een Seymour Duncan '59 model. Lekker bluesy en toch een stevige bite.

Of gewoon een test CD van Seymour Duncan humbuckers aanschaffen bij SERLUI (is de importeur) kan je thuis op je gemak luisteren via je audio install. welke humbuckers ze allemaal in hun assortiment hebben en dan kiezen welke je bevalt.......

the sure thing
20 november 2002, 23:10
... koop in ieder geval NIET de Suymour Duncan "antiquity" elementen, die zijn echt ruk. Veel te lage output en niet bijzonder muzikaal of zo. NIET kopen!

washburn force 2
21 november 2002, 13:11
ey

ik heb ook een flying v(welliswaar een stagg maarja) en daar heb ik iets aan aangepast


ik heb als bridge pickup nu emg-85(iets softer dan de 81)
en het neckelement kan ik met mijn tone knop overdraaien naar enkelspoels(die pot doet geen tone meer) daarmee kan je ook geluiden ertussen zoeken enzo.. heel grappig.. maar toch ook beetje ingewikkeld inbouwen... want element was officieel niet schakelbaar naar enkelspoels



see ya :grin:

Cloud Strife
21 november 2002, 13:35
Welkom op het forum roberto :wink:

washburn force 2
21 november 2002, 13:38
danku shakeel :grin:

nou... ik heb bijna ut geld... dus pak de dean alvast maar in :grin:

Rutger
21 november 2002, 13:41
welkom washburn,

k heb een vraagje voor je op je Laney topic...