PDA

View Full Version : pedalboard in aantocht.



Rude Perception
26 juni 2006, 23:13
Eindelijk heb ik voor mezelf nu een goede basissound (squier strat '83 en een prs santana se2 in combinatie met een marshall dsl401).
NU kan ik me gaan trakteren op een paar mooie effecten in een mooie koffertje/pedalboard.

hieronder heb ik m'n plannetje in guitargeekstijl gemaakt:
http://www.freewebs.com/deedeeguitar/naamloossdf.GIF

De highboost is er al. De looper ga ik zelf bouwen. Met de looper kan ik altijd in 1 trap kiezen tussen een clean geluid met wat chorus en delay (doe ik in m'n band bijna altijd over de cleane stukken, die zijn zeldzaam btw) en een overdrive of distortion geluid. Liever haal ik deze uit m'n amp, dus er komt ook een bypass functie op de looper, waardoor ik alleen in de nummers waarbij ik clean gebruik, en in 1 trap over moet gaan naar distortion het overdrivepedaaltje moet gebruiken.
De delay en de chorus staan verder heel hoog op m'n lijstje, later komen pas de flanger en tuner.
Als ik alles bij elkaar heb koop ik ergens een mooi koffertje en bouw ik hem om tot pedal board.
Om dit alles te bekostigen ga ik eerst mijn ibanez soundtank compressor en mijn ibanez phasetone verkopen (ssst, geintereerden? pm me!). Ook ga ik verder misschien nog m'n korg ax1g verkopen.

Rude Perception
26 juni 2006, 23:15
oja, t nut van dit topic weet ik niet helemaal, maar ik kon het niet laten om het effe mede te delen. Jullie zullen hier de vorderingen van het opbouwen kunnen lezen.

Anderen die misschien net met hetzelfde bezig zijn mogen ook hier hun plannen kwijt:P
Maak er maar een groot 'dit wordt mijn pedalboard'-topic van!:gitarist:

Rude Perception
26 juni 2006, 23:18
kut, hij staat bij moderne versterkers. Was niet de bedoeling. Zou een mod hem kunnen zetten in effecten? Alvast bedankt, en sorry voor het ongemak!

paulusdeBKB
26 juni 2006, 23:43
He perception, je hebt een plaatje van 1,2 megabyte in je post gehangen. Rude indeed!