PDA

View Full Version : Terugkomend op de val van mijn gitaar -_-



Kaïn
26 juni 2006, 21:49
Ok even een update over mijn gitaar die van mijn rug gevallen is.

De stemming heb ik weer op orde gelukkig dus dat is het probleem niet meer, vandaag ook een nieuw topic.

Wat me net is opgevallen is dat de hals scheef in de pocket zit. Verdoemenis!
Dit kan ik echt zelf niet dus ik ga er mee naar Vox waar die vandaan komt.
Hebben jullie enig idee hoe ingrijpend zo'n dergelijke operatie is en wat voor kosten daar aan verbonden zitten?

(morgen bel ik ze wel even maar ik ben nu nieuwsgierig, en een beetje verdrietig om eerlijk te zijn)

Thanks!

srv-man
26 juni 2006, 22:10
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Door de val heeft je hals een opdonder gehad en is hij wat verschoven in de neckpocket.
Als er verder geen beschadigingen aan hals en neckpocket zijn is het denk ik eenvoudig op te lossen.
De schroeven van de halsbevestiging een beetje losdraaien, hals weer rechtzetten en de schroeven weer vastzetten. Kun je zelf ook.

vasnd
26 juni 2006, 23:38
ik weet niet of die neck-through is, volgens mij heb je dan wel een groot probleem. Bij bolt-on gewoon een keer uit elkaar halen en kijken of er geen scheuren in het hout zitten of iets anders wat er echt niet hoort. Als ie dan niet goed past kan je er miss iets ertussen doen om het beter te laten passen.

G.G.
27 juni 2006, 08:29
Gewoon losschoeven, kijken of eer geen scheurtjes in de randen van de body zitten (langs de halsaansluiting) dan stevig vastschroeven. Waarschijnlijk is je verbinding gewoon een beteje ruim ( een halve mm kan al voor speling zorgen).


Stukkie dubbelzijdig tape op de achterkant van de neck, en dan schroeven hooudt hem onder druk en mooi op zijn plek.