PDA

View Full Version : mischien toch aan de engl



glacius
26 juni 2006, 18:04
hallo,

ik speel al een poos over een marshall 6100 , vind het een geweldige amp en zal hem ook zeker niet weg doen..
heb pas over een engl soverein vintage 112 gespeeld over een 4x12 vintage 30 kast en dit beviel me erg goed, wat meer afstel werk maar als hij eenmaal goed staat dan lijkt hij wel iets strakker met palm mutes dan mijn marshall 6100 die al gauw muffig word ..

nu wil ik er een engl top bij maar welke engl top heeft 3 onafhankelijke kanalen en die zelfde sound ?

ik wil geen combo maar echt een top ...

ik ben verder ook helemaal niet bekend met engl

Riffcrusher
26 juni 2006, 18:45
Komaan, Engl-mannen ! Hehe...

Powerball ? Savage ? Special Edition ? Of één die ik over het hoofd zie ?

In ieder geval zijn 'Engls' inderdaad héél erg strak !

Scali
26 juni 2006, 19:25
dan lijkt hij wel iets strakker met palm mutes dan mijn marshall 6100 die al gauw muffig word ..

Heb je al eens iets van een treble booster voor de 6100 gebruikt?

AART
26 juni 2006, 19:31
sorry scali, maar een 6100 word niet zo strak als een engl, ook enit met treble booster...

krieke
26 juni 2006, 19:44
daar gaan we weer: scali vs rest :roll:

anyway glacius wa voor muziek speel je? ik vermoed aangezien je de sovereign getest hebt dat je nie echt metal speelt ofwel?

maar als je bijna niets anders dan stevige rock en metal speelt is de POWERBALL een ideale strakke amp, wil je ook een mooie vintage sound zou ik zeker de SE en de SAVAGE eens testen

EDIT: senior member :rockon:

Scali
26 juni 2006, 19:50
sorry scali, maar een 6100 word niet zo strak als een engl, ook enit met treble booster...

Zeg ik dat dan?
Ik geef alleen maar een tip, omdat ik dat 'muffige' herken, en een treble booster uitkomst biedt voor mij.
Dat, en Chinese 12AX7A-buisjes :)

Dat klinkt dan ongeveer zo: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3897709
Klinkt niet als een Engl inderdaad, maar het is wel bruikbaar, vind ik :)
Een Engl zie ik trouwens weer nooit dat 'glazige' op het eind doen... Ik doe dat eventjes door aan het volume te draaien :)

LordRiffenstein
26 juni 2006, 22:24
Savage 120/Savage SE liggen eigenlijk in dezelfde lijn van de Sovereign, meer nog, die laatste is een afgeleide van de Savage-lijn.

mayly
26 juni 2006, 23:09
vergeet toch die ENGL Blackmore niet! Iets minder prijzig, en kan je alle kanten mee op. 4 Kanalen, wel gedeelde toonregeling. Maar toch zijn alle kanalen uiterst bruikbaar. Zeker als je de schakelmogelijkheden van je gitaar nog gebruikt!

groet

future2future
27 juni 2006, 00:48
Zeg ik dat dan?
Ik geef alleen maar een tip, omdat ik dat 'muffige' herken, en een treble booster uitkomst biedt voor mij.
Dat, en Chinese 12AX7A-buisjes :)

Dat klinkt dan ongeveer zo: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3897709
Klinkt niet als een Engl inderdaad, maar het is wel bruikbaar, vind ik :)
Een Engl zie ik trouwens weer nooit dat 'glazige' op het eind doen... Ik doe dat eventjes door aan het volume te draaien :)

Klinkt niet slecht, maar toch blijf ik er wel bij dat shredden niet moeilijk is met de juiste sound

punkrockacademyfightsong
27 juni 2006, 08:10
als je van een marshall sound houdt met de strakheid van Engl zou ik zeker de Richie Blackmore signature uitchecken! wordt wel vaker omschreven als een "marshall on steroids"

Scali
27 juni 2006, 08:36
Die Blackmore is inderdaad niet gek, volgens mij.
Ik heb nog niet over een echte gespeeld, maar ik kwam een model tegen op m'n G9, en dat vind ik een van de betere hi-gain modellen. Mooi donker geluid, niet dat 'frying pan'-gebeuren.
Zit zeker iets Marshall-achtigs in, duidelijk Europees geluid, niet Amerikaans.

punkrockacademyfightsong
27 juni 2006, 09:01
voor geluidsimpressie: cpt. stubing (zie mijn signnature voor link) is ingespeeld over Engl Richie Blackmore sig. Links Gibson SG gothic, rechts Ibanez Les Paul DC begin jaren 70, cleane gitaren '58 Fender Strat, "piano" gitaren diezelfde Ibanez LP en solo's diezelfde SG

Scali
27 juni 2006, 09:14
Klinkt niet slecht, maar toch blijf ik er wel bij dat shredden niet moeilijk is met de juiste sound

Een goed geluid is wel belangrijk (ik heb m'n G9.2tt-patch niet voor niks "Shredder's Delight" genoemd), maar 'niet moeilijk' vind ik wat overdreven.
Het kost nog steeds jaren om je techniek te ontwikkelen en de synchronisatie tussen linker- en rechterhand goed te krijgen. En ook echt iedere noot goed hoorbaar krijgen. Er zijn zoveel 'shredders' waarbij je niet kunt horen wat ze spelen...

gertnje
1 juli 2006, 01:33
wat het grote probleem is met die engls is dat ze gescheiden gains hebben

de powerball bijv heeft maar 2 gains
daarom heb ik mijne ook weggedaan
ik wil clean uber clean en crunge met een klein randje
maarja met clean en crunge gedeelde gain wil dat weer niet lkkr ( naar mijns inzien )

is jammer gewoon

go for KOCH powertone I

allerbeste!

Orpheo
1 juli 2006, 04:46
ik zou gaan voor lekker de sovereign combo. niet moeilijk doen. lekkere amp. topsound. ik heb de blackmore getest. vond het een verschrikking. miste ballen, power. de sovereign is VEEL lekkerder.


maar mijn favo aller favo's is (van de multichannelamps!) de koch powertone2. goddamn wat strak, wat een power, wat een dreun, wat een...wat een... je snapt wel waar ik heen ga :D