PDA

View Full Version : Fender Blues Jr.



hansies
26 juni 2006, 15:34
Heeft het zin om in een Blues Junior amp een upgrade te doen naar een Celestion Vintage 30, is deze beter dan de originele luidspreker van deze amp.
En wat is het klankverschil, heeft er iemand ervaring mee ?
Greetz

PeeVee
27 juni 2006, 15:30
Ik heb een ouwe uitvoering (tweede met V2 van het groene board). Daarin zit een vrij matte laffe cheapo Emi speaker. Een speaker upgrade zal het zeker beter maken maar de rest (parts, kastje van spaanplaat, trafo's) blijft een beperkende factor. Ik was voornemens de mijne wat "op te leuken" met andere speaker en wat modificaties (o.a. cathode biassed) om te kijken hoeveel beter het nog kan. Bent en blijft beperkt door gebruikte parts natuurlijk, maar denk dat er wel degelijk meer uit te halen is.

V30 vind ik een erg directe en brutale schreeuwerige speaker. Bij eerste kennismaking was ik wel "impressed" maar het "haantjedevoorste karakter" begon al snel te vervelen en is vermoeiend om naar te luisteren. Ik ben geen speaker kenner maar denk dat een G12H er beter in zou zijn; schijnt het prima te doen in Fender amps (b.v. ook Deluxe Reverb e.d.). Zelf maar beperkt ervaring mee (in 2 x 12" Fender).

Wilco
27 juni 2006, 17:13
Ik heb toevallig net een G12H in m'n Blues Jr. zitten (gaat hierna in m'n 18 Watt clone belanden, maar daar is het cabinet nog niet van af). Ik vind hem inderdaad prima passen (had ik op de een of andere manier niet verwacht). Veel helderder en sprankelender dan de stock speaker. Is absoluut een upgrade.