PDA

View Full Version : Yngwie Strat



BLOK182
19 november 2002, 17:25
Vroeg me gewoon eens af, iemand ervaringen met de Yngwie sig. Strat? Enne, hoe speelt zoiets, met een scalloped fretboard?

BLOK182
19 november 2002, 19:50
Kan echt niemand mij er iets over vertellen?
Of moet ik me verlagen tot harmony-central :wink:

Negative K3 fan
19 november 2002, 19:53
Ik weet neit wat je wil horen, maar die elementen schijnen een erg lage output te hebben. scallopte halzen heb ik geenen rvaring mee, maar het lijk me wel handig voor het shredden, meer kan ik je ook niet vertellen :smile:

vulvasonic
19 november 2002, 21:26
Ik heb er wel es op gespeeld en ik vond het wel aardig. Ik heb er ook anderen op horen spelen en die vonden het kloten. Het ligt er een beetje aan of je veel knijpt met je linkerhand, in dat geval knijp je namelijk steeds de pitch omhoog en klink je behoorlijk vals.
;}

Negative K3 fan
19 november 2002, 22:00
Op 2002-11-19 21:26, schreef vulvasonic:
Ik heb er wel es op gespeeld en ik vond het wel aardig. Ik heb er ook anderen op horen spelen en die vonden het kloten. Het ligt er een beetje aan of je veel knijpt met je linkerhand, in dat geval knijp je namelijk steeds de pitch omhoog en klink je behoorlijk vals.
;}


Niets voor mij dus :wink:

skabouter
19 november 2002, 22:34
lijkt me niets. heb ik ook niet nodig denk ik. ik mis nu niets......

Moonchild
20 november 2002, 15:00
Ik vraag me een beetje af waar dat voor nodig is dat scaloppen, je snaar raakt bij een normale neck het fretboard toch ook niet? Tenminste, als je de snaar net achter de fret fret.
hehe dat klonk wel grappig :grin:

vulvasonic
20 november 2002, 15:06
Dat is dus ook de reden waarom het bij sommige gitaristen niet klinkt, die raken het toetsenbord wel.

De reden voor dat weghalen van het hout is dat je op die manier heel leuk kan vibreren door de snaren steeds harder en minder hard in te drukken.

Moonchild
20 november 2002, 18:16
Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar iedereen heeft het maar altijd over sneller spelen, je hoort eigenlijk nooit wat over het vibreren van de snaren. Ik dacht, dat dat dan niet echt de bedoeling zou zijn van een scallopped fretboard, maja bijkbaar wel.
Heb nog nooit op een scalloped hals gespeeld

maestro_nl
20 november 2002, 19:10
Ik dacht ook altijd dat scallopes onzin zijn.

Wat maakt het nu uit of je over een brug loopt die 10 meter boven het water hangt of 500 meter...

Sneller spelen vind ik onzin, arpeggios beter? ook onzin.
Wel dat opdrukken echt veel en veel makkelijker gaat (en vibrato) omdat je toch je vingers onder de snaar zet. De snaar komt dus niet tegen het fretboard aan, maar je vingers.

Je moet wel een lichte touch hebben anders ga je vals. En het voelt wel lekker :wink:

Anders Destium
20 november 2002, 19:44
Bij een scalloped hals is het volgens mij zo dat je bij wijzen van spreke alleen naar de fret hoeft te wijzen, en dan is snel spelen toch makkelijker. Dit is ook de reden dat bij de gitaren van Steve Vai de bovenste vier fretten scalloped zijn (toch? :smile: )

habberdoedas
20 november 2002, 21:29
Hoor de Arie Ferrari's in spé eens. Ene Mister Blackmore speelde in de 70-ties al op een Fender stratocaster met scalopped hals.
In die tijd speelde ik ook in een Deep Purple cover bandje. De Fender strat die ik toen had, had ik ook aangepast. Gewoon met een rondvijl de hals in de hogere posities gescallopped. Het werkte wel, echter mijn fretten flikkerde er na een brute solo partij uit. Toen heb ém maar aan puin geslagen net zoals Blackmore van Deep Purple dat ook deed. Maakte toen wel de blits in die tijd oehhhhh lekke joh...Doe het nu wat rustiger aan per slot van rekening al 35 jaar ouder.

habberdoedas
20 november 2002, 21:31
Hoor de Arie Ferrari's in spé eens. Ene Mister Blackmore speelde in de 70-ties al op een Fender stratocaster met scalopped hals.
In die tijd speelde ik ook in een Deep Purple cover bandje. De Fender strat die ik toen had, had ik ook aangepast. Gewoon met een rondvijl de hals in de hogere posities gescallopped. Het werkte wel, echter mijn fretten flikkerde er na een brute solo partij uit. Toen heb ik ém maar aan puin geslagen net zoals Blackmore van Deep Purple dat ook deed. Maakte toen wel de blits in die tijd oehhhhh lekke joh...Doe het nu wat rustiger aan ben per slot van rekening al 35 jaar ouder. Keep on playing Boys.....Till your fingers bleed...

ilovemyguitar
25 december 2002, 11:03
yngwie?
lol malmsteen!

You unleashed the fucking fury! LOL

spreek uit als(ŸÜ UNLËÁ$HEd ThÉ FoKkiNg FüRY!)