PDA

View Full Version : Captain Coconut 2 van Foxrox electronics



brunodb
26 juni 2006, 12:59
Weet iemand van jullie hoe ik aan zo een pedaal kan geraken in België? of er dealers zijn in België die hem verdelen? heeft iemand er ervaring mee? de soundclips die ik ervan gehoord heb vond ik waanzinnig!

Tristan
26 juni 2006, 13:10
Ik heb hem een keer getest en vond het helemaal niets... Die Fuzz is waardeloos en die Vibe is al helemaal ruk... Een dun en slap klinkend kut ding is het in real life...

brunodb
26 juni 2006, 13:14
Ik heb hem een keer getest en vond het helemaal niets... Die Fuzz is waardeloos en die Vibe is al helemaal ruk... Een dun en slap klinkend kut ding is het in real life...

op welke versterker heb je hem getest? want ik heb al gelezen dat hij enkel goed klinkt op een goeie buizenversterker.

heb een marshall 50 watt plexi reissue, dus dat kan geen probleem zijn :-)

Tristan
26 juni 2006, 13:55
Ik heb hem toen op verschillende amps geprobeerd, voornamelijk Bogners...
Die Fuzz zou inderdaad anders kunnen reageren op een andere amp, maar die Vibe blijft op elke amp slap en dun klinken... Ik heb de Black Cat Vibe ernaast gehad en daar werd die Coconut helemaal nuts van...

BeeJee
26 juni 2006, 14:59
Ik heb hem ook getest en was ook niet echt onder de indruk.

Mitch
26 juni 2006, 19:21
Ik heb 'm ook gehoord, jaar of twee, drie terug en vond het een prima ding. :satisfie:
Vibe en octaver hoeven van mij persoonlijk niet, maar het geboden totaalpakket was heus niet slecht. Vond die Vibe zeker niet dun.
Als je er van houdt is het een prima ding. Als je 'm wil hebben zul je 'm ben ik bang moeten bestellen uit de USA, volgens mij zijn er nog geen EU winkels die Foxrox hebben.

Tristan
26 juni 2006, 21:00
In vergelijk met andere Vibes was die Vibe echt wel dun hoor...
Het is zowiezo beter om alles los te kopen, want het kan nooit dat alledrie die dingen je smaak zijn, de Fuzz, de Octafuzz en de Vibe... Ik vind het alledrie niet echt goed als ik het vergelijk met andere merken...

LordRiffenstein
26 juni 2006, 22:23
Ik vind het alledrie niet echt goed als ik het vergelijk met andere merken...

Als ja A zegt, moet je ook B zeggen, vergelijk dan eens een keer met andere merken die je getest hebt!

Tristan
26 juni 2006, 22:39
De Fulltone Dejavibe was ongeveer even slecht als de Vibe van de Foxrox, de Blackcat Vibe vond ik echt veel beter... Voor de meer Dejavibe achtige sound vind ik de Voodoo Lab Analog Chorus een erg goed pedaal tegen een veel vriendelijkere prijs, die is ook beter dan de Voodoo Lab Micro Vibe i.m.o...
Wat betreft Octave Fuzz is bijvoorbeeld de Fulltone al 100 keer beter, maar volgens mij zijn er nog wel betere dan de Fulltone (dat heb ik wel horen zeggen en ik ben zelf ook niet echt een Fulltone man)...
Wat betreft de gewone Fuzz is volgens mij echt serieus bijna elk Fuzzpedaal (ProCo Rat, whatever) beter...
Echt die Foxrox Captain Coconut is gewoon een bud ding als je het vergelijkt met de andere dingen op de markt...
Bovendien is het gewoon niet handig, want dan heb je een Fuzz die niet werkt op iedere amp, maar dan moet je toch elke keer dat hele ding meezeulen, omdat je bijvoorbeeld de Vibe nodig hebt en dan is die Vibe nog niet eens de beste op de markt, tsja, wat heb je dan aan zo'n ding vraag ik me af... Het hele ding was bedoeld om Hendrix sounds te benaderen, nou ik kan je vertellen dat het niet eens in de buurt komt...

Mitch
26 juni 2006, 23:53
Ik hoorde 'm toen op een goede JCM800 en dat klonk best overtuigend. Fulltone vond ik overigens ook niet zlecht. Maar goed, het is een kwestie van kiezen: wil je graag een analoog multi-effect dan is 't hartstikke leuk, maar ook ik ben er een voorstander van losse pedalen te nemen.

brunodb
27 juni 2006, 17:36
De Fulltone Dejavibe was ongeveer even slecht als de Vibe van de Foxrox, de Blackcat Vibe vond ik echt veel beter... Voor de meer Dejavibe achtige sound vind ik de Voodoo Lab Analog Chorus een erg goed pedaal tegen een veel vriendelijkere prijs, die is ook beter dan de Voodoo Lab Micro Vibe i.m.o...
Wat betreft Octave Fuzz is bijvoorbeeld de Fulltone al 100 keer beter, maar volgens mij zijn er nog wel betere dan de Fulltone (dat heb ik wel horen zeggen en ik ben zelf ook niet echt een Fulltone man)...
Wat betreft de gewone Fuzz is volgens mij echt serieus bijna elk Fuzzpedaal (ProCo Rat, whatever) beter...
Echt die Foxrox Captain Coconut is gewoon een bud ding als je het vergelijkt met de andere dingen op de markt...
Bovendien is het gewoon niet handig, want dan heb je een Fuzz die niet werkt op iedere amp, maar dan moet je toch elke keer dat hele ding meezeulen, omdat je bijvoorbeeld de Vibe nodig hebt en dan is die Vibe nog niet eens de beste op de markt, tsja, wat heb je dan aan zo'n ding vraag ik me af... Het hele ding was bedoeld om Hendrix sounds te benaderen, nou ik kan je vertellen dat het niet eens in de buurt komt...

zeer vreemd maar de dingen die jij noemt die jij veel beter vind, vind ik volkomen kut. dus ik vrees dat ik aan jouw uitleg over de coconut niet zo veel heb. denk dat we beiden andere ideeën hebben over hoe een fuzz en een vibe moeten klinken. ik leg even uit.

de proco rat heb ik nog ergens liggen in mijn schuif. eens door een ruil verkregen en vind ik echt een kutpedaal. gaat van fake transistorbak distortion tot vieze fuzz die echt in de verste verte niet bruikbaar is voor hendrix sound enkel goed voor moderne fuzz geluiden zoals smashing pumpkins ofzo, maar niet voor een mooie hendrix of trower-achtige fuzz. de voodoolab analog chorus doet bijna niks. vind em alleen bruikbaar met de intensity knop op het maximum. veel te mild effect naar mijn smaak.

het fragment dat ik gehoord heb van de coconut dat ik zo geweldig vond, was een strat op een jcm 800 met dan enkel de captain coconut. mijn plexi reissue is van sound een beetje vergelijkbaar met de jcm 800. en ik speel op een strat. dus ik denk dat die captain coconut mij echt wel gaat liggen. moest ik hem eerst eens kunnen uitproberen zou dat fantastisch zijn. maar ik moet natuurlijk eerst een winkel in belgië zien te vinden die hem heeft of kan hebben. dus mensen, heeft iemand raad?

DREAMMACHINE
27 juni 2006, 17:54
...is al eerder gezegd, maar hij is alleen via postorder te verkrijgen in de VS, misschien dat je E vd. Haar ff kan mailen/bellen, die leverder ze enkele jaren geleden volgens mij wel.
Medebelg lordriff had hem volgens mij ook eens....

Wilco
27 juni 2006, 18:00
Ik heb een paar jaar terug wel eens een verdwaalde CC1 gezien bij "Jukebox" in Boekel, maar ik moet bekennen dat ik niet zeker weet of die ook voor de verkoop was. Op dit moment staat er daar geen in de winkel (ben er vandaag toevallig geweest), maar misschien kunnen ze hem daar leveren.

brunodb
27 juni 2006, 19:03
welke postorderbedrijven uit de states hebben de coconut en zijn te vertrouwen? en werkt dat vlot. of krijg je dan nog douaneproblemen en dergelijke?

Tristan
27 juni 2006, 19:10
zeer vreemd maar de dingen die jij noemt die jij veel beter vind, vind ik volkomen kut. dus ik vrees dat ik aan jouw uitleg over de coconut niet zo veel heb. denk dat we beiden andere ideeën hebben over hoe een fuzz en een vibe moeten klinken. ik leg even uit.

de proco rat heb ik nog ergens liggen in mijn schuif. eens door een ruil verkregen en vind ik echt een kutpedaal. gaat van fake transistorbak distortion tot vieze fuzz die echt in de verste verte niet bruikbaar is voor hendrix sound enkel goed voor moderne fuzz geluiden zoals smashing pumpkins ofzo, maar niet voor een mooie hendrix of trower-achtige fuzz. de voodoolab analog chorus doet bijna niks. vind em alleen bruikbaar met de intensity knop op het maximum. veel te mild effect naar mijn smaak.

het fragment dat ik gehoord heb van de coconut dat ik zo geweldig vond, was een strat op een jcm 800 met dan enkel de captain coconut. mijn plexi reissue is van sound een beetje vergelijkbaar met de jcm 800. en ik speel op een strat. dus ik denk dat die captain coconut mij echt wel gaat liggen. moest ik hem eerst eens kunnen uitproberen zou dat fantastisch zijn. maar ik moet natuurlijk eerst een winkel in belgië zien te vinden die hem heeft of kan hebben. dus mensen, heeft iemand raad?

Het waren maar voorbeelden die ik gaf... Die Vibe uit de Captain Coconut klinkt in ieder geval zeker zo mild als die Voodoo Lab Analog Chorus, vandaar dat ik die aanhaalde... Ik ben ook niet echt een fan van dat type Vibe pedalen, zeker niet voor mijn cleane sound, maar soms werken ze wel goed met een overdrive/crunch sound... Ik zelf vind die Black Cat Vibe echt veel lekkerder en voller klinken, maar die deed het dan wel meer minder met overdrive... De Sweetsound Mojovibe schijnt ook erg goed te zijn, zowel clean als met overdrive/crunch...
Die ProCo Rat haalde ik maar aan als voorbeeld... Dat is inderdaad meer een Alternative Rock achtige bak, maar ik vind hem in ieder geval meer karakter hebben dan de Fuzz van de Captain Coconut, dat bedoelde ik... Fulltone maakt best goede Fuzzpedalen die je behoorlijk richting de Hendrix vibe kunnen sturen, maar ik heb wel gehoord dat er nog betere Fuzzes op de markt zijn, alleen weet ik nu zo een twee drie niet iets te noemen, die Fulltones zijn i.m.o. in ieder geval al zeker beter dan die Captain Coconut...
Dus ik ben het wel met je eens dat een vibe en een fuzz niet moeten klinken als de dingen die ik omschreef, maar de Vibe uit de Captain Coconut klinkt echt een beetje als de Voodoo Lab Chorus, alleen dan minder goed i.m.o.
Die ProCo Rat is wel een heel ander ding, voor Hendrix achtige fuzz zou ik dus eerder naar Fulltone kijken, die zijn absoluut beter dan die Captain Coconut...

brunodb
27 juni 2006, 19:28
van fulltone ben ik al een tijdje wel te spreken. maar een vibe, een fuzz en een octaver van fulltone kopen, dan ben ik misschien 800 euro lichter. en dat zit er nu wel effe niet in voor mij. ik ben nog student namelijk. en moet elke cent in het weekend verdienen door wat bij te klussen spijtig genoeg. daarom vond ik de coconut wel heel interessant. maar ja, iets bestellen zonder zelf getest te hebben doe ik nooit meer. heb ik al teveel miskopen mee gedaan.

LordRiffenstein
27 juni 2006, 19:36
...is al eerder gezegd, maar hij is alleen via postorder te verkrijgen in de VS, misschien dat je E vd. Haar ff kan mailen/bellen, die leverder ze enkele jaren geleden volgens mij wel.
Medebelg lordriff had hem volgens mij ook eens....

Nooit gehad, wel een tijdje gespeeld met het idee eentje te kopen. Heb wel een tijd de FoxRox Zim gehad en altijd spijt van gehad dat ik hem verkocht heb.

LordRiffenstein
27 juni 2006, 19:39
De Fulltone Dejavibe was ongeveer even slecht als de Vibe van de Foxrox, de Blackcat Vibe vond ik echt veel beter... Voor de meer Dejavibe achtige sound vind ik de Voodoo Lab Analog Chorus een erg goed pedaal tegen een veel vriendelijkere prijs, die is ook beter dan de Voodoo Lab Micro Vibe i.m.o...

Heb bovenstaande vibes ook ooit getest en vond die Blackcat echt voor geen meter klinken, de Dejavibe en Micro vibe vond ik dan weer super, heb zelf een mini deja maar hoorde onlangs nog eens een micro vibe en die klonk precies nog een stuk beter. Zo zie je maar, iedereen een andere smaak.

LordRiffenstein
27 juni 2006, 19:41
van fulltone ben ik al een tijdje wel te spreken. maar een vibe, een fuzz en een octaver van fulltone kopen, dan ben ik misschien 800 euro lichter. en dat zit er nu wel effe niet in voor mij. ik ben nog student namelijk. en moet elke cent in het weekend verdienen door wat bij te klussen spijtig genoeg. daarom vond ik de coconut wel heel interessant. maar ja, iets bestellen zonder zelf getest te hebben doe ik nooit meer. heb ik al teveel miskopen mee gedaan.

Op de site van FoxRox staan een heel aantal representatieve clips, althans dat was zo voor de Zim dus voor de CC2 ook vermoed ik

Tristan
27 juni 2006, 19:51
Heb bovenstaande vibes ook ooit getest en vond die Blackcat echt voor geen meter klinken, de Dejavibe en Micro vibe vond ik dan weer super, heb zelf een mini deja maar hoorde onlangs nog eens een micro vibe en die klonk precies nog een stuk beter. Zo zie je maar, iedereen een andere smaak.

Die Black Cat klinkt inderdaad erg slecht met overdrive/crunch, maar clean is het een van de meest dikke en pulserende Vibes die er zijn... Clean vond ik hem waanzinnig... De Microvibe vind ik inderdaad ook beter dan de Fulltone Dejavibe, al was het alleen maar omdat hij een stuk goedkoper is, maar de Voodoo lab Analog Chorus is misschien nog een stukje beter, alhoewel ik dat niet met volledige zekerheid kan zeggen, omdat ik ze nooit naast elkaar gehoord heb...
Die Roger Mayer Voodoo Vibe vind ik trouwens ook niet super, maar die zit wel een beetje tussen de Black Cat en de Dejavibe/Microvibe in qua dikte en pulsering van het geluid...
Overigens is volgens de meeste mensen die Sweetsound Mojovibe de beste vibe, maar die heb ik zelf nog nooit getest, ik ben er wel benieuwd naar...
@Topic Starter: Ik zou gewoon beginnen met een goede Vibe en een goede (Octave) Fuzz... Die Sweetsound MojoVibe kost volgens mij 300 euro en een goede Fuzz kost ongeveer 200 euro, dus dan ben je 500 euro kwijt... Ik weet niet wat die Foxrox kost, maar volgens mij kost die net zo veel...

vinni
27 juni 2006, 20:03
Erik vd Haar doet inderdaad Foxrox....tenminste...
Zie de pedalen niet meer op zijn site.
Maar heb wel bij hem een TFZ gehaald.

Vinni

ReinoutV
28 juni 2006, 17:38
De mijne is dinsdag uit Amerika binnen gekomen (Analogman.com). Dit weekend zal ik hem eens proberen (eerder nog geen tijd gehad). Ik heb em dus niet getest voor ik hem kocht, maar we zullen wel eens zien wat het wordt. De soundsamples klonken veelbelovend en harmony-central was heel positief. Ik ben heel benieuwd hoe deze op mijn set gaat klinken. Is een vibe het lekkerst voor of na de voorversterker? Ik heb mn MM4 in de loop hangen, omdat chorus daar beter klinkt (vind ik dan), wat heeft een vibe het liefst?

Mitch
28 juni 2006, 17:55
Gewoon vóór de pre amp, net als vroegâh :)

brunodb
28 juni 2006, 19:43
De mijne is dinsdag uit Amerika binnen gekomen (Analogman.com). Dit weekend zal ik hem eens proberen (eerder nog geen tijd gehad). Ik heb em dus niet getest voor ik hem kocht, maar we zullen wel eens zien wat het wordt. De soundsamples klonken veelbelovend en harmony-central was heel positief. Ik ben heel benieuwd hoe deze op mijn set gaat klinken. Is een vibe het lekkerst voor of na de voorversterker? Ik heb mn MM4 in de loop hangen, omdat chorus daar beter klinkt (vind ik dan), wat heeft een vibe het liefst?

hoeveel heeft het jou gekost alles tesamen. dus de coconut en de verzending vanuit de states enzo?

ReinoutV
28 juni 2006, 21:20
Ik wacht nog even op de credit-card rekening. Ik weet niet pf en hoe deze door de duane is gekomen. De rekening van Analogman was 396 euro (incl verzending), we zullen zien wat daar nog bij op komt.

Tristan
28 juni 2006, 21:29
Dat bedoelde ik, dat is wel een rib uit je lijf zeg...
Ik hoop dat je het wat vindt... :confused:

brunodb
28 juni 2006, 21:36
het is idd een hele duit. maar als je apart bijvoorbeeld een octaver, een goeie fuzz en een goeie vibe moet kopen.

klein voorbeeldje:
- een fulltone '69: 220 euro ongeveer hier bij ons(in België)

- een octafuzz: hetzelfde

- en dan nog een mini- dejavibe van fulltone: nog is 340. (voor een sweet sound mojo vibe betaal je ongeveer hetzelfde denk ik)

dan zit ik in totaal aan net geen 800 euro.

dat is zomaar eventjes het dubbele.

Tristan
28 juni 2006, 21:52
Maar wat heb je nou werkelijk aan een Fuzz en een Octafuzz? Er zijn zat Octave Fuzzes op de markt waarbij je de octave ook uit kan zetten (zoals bijvoorbeeld de Fulltone Ultimate Octave), dus dan heb je in principe ook hetzelfde, aangezien je waarschijnlijk nooit de octafuzz en de fuzz tegelijk zal gebruiken
(ik ken niemand die dat doet tenminste)...
Die Sweet Sound Mojo Vibe kost bij Van De Haar trouwens nog onder de 300 euro...
De meeste Fuzzboxen moet je ook wel voor net iets onder 200 euro kunnen scoren...
Je kan ook iets door Remco/Speeddemon laten bouwen, dan ben je waarschijnlijk maar 150 a 175 euro kwijt en dan heb je voor 450 a 475 euro een naar mijn idee lekkerdere en veelzijdigere set pedalen...
Bovendien hoef je dan niet altijd zo'n groot ding mee te slepen...
Misschien is het wel verstandig om eens langs Erik Van De Haar te gaan: www.haarguitars.nl

brunodb
28 juni 2006, 22:02
ik woon in België mijn beste ! Dus ik kan niet zomaar eventjes bij Van de Haar binnenwippen.

Als ik iets van fulltone koop, dan is het bij Leo Caerts in Leuven of bij Keymusic in Sint-Niklaas, maar eerder bij Leo Caerts aangezien ik die van Keymusic veel te duur en onvriendelijk vind.

een ultimate octave van fulltone hebben ze bij beide niet op stock. dus kan ik sowiezo niet testen. dus weet ik ook niet op voorhand of de fuzz (zonder de octaver ingeschakeld) klinkt als een '69 fuzz of eerder als de '70 fuzz

ik hou eerder van de '69.

het blijft hier in België een probleem om duurdere effectpedalen eens te kunnen testen.

dus ik kan mij voorlopig enkel baseren op jullie meningen hier op het forum (waarvoor dank) en op de geluidsfragmentjes op de sites.

en de geluidsfragmenten van die captain coconut vond ik heel mooi. de geluidsfragmenten van fulltone op de site van de 69 fuzz en van de mini-déja vibe vond ik zelfs nog iets geweldiger. maar van die ultimate octave is er geen geluidsfragment bijvoorbeeld van de fuzz, zonder de octaaf ingeschakeld.

Tristan
29 juni 2006, 01:08
Woon je wel een beetje richting Brabant/Breda? Daar woont Remco/Speeddemon die de HWA pedalen maakt...
Misschien moet je dan eens met hem gaan ouwehoeren, volgens mij kan hij zowiezo al die Fulltone dingen wel maken voor een lagere prijs en dan kan hij hem nog tweaken voor je...
Anders is het echt de moeite waard hoor om een keertje bij Van De Haar langs te gaan... Dan kan je gelijk die Mojo Vibe meenemen als je het wat vindt...
Ik rij ook wel eens naar Duitsland als ik graag iets wil proberen dat ze hier in Nederland niet kunnen leveren, maar ik geef toe, een beetje gek ben ik dan ook wel...

LordRiffenstein
29 juni 2006, 07:46
Bruno,

kan je net als Tristan aanbevelen om toch een keertje bij VD Haar langs te gaan, gewoon even mailen en er een zaterdag spenderen aan het testen van pedalen, de koffie is er lekker en gratis :)

Verder kan ik je ook Remco/Speeddemon/Hotwire Audio aanbevelen. Heb ook lang gezocht nr een lekkere fuzz, heb een tijdje de 69 van Fulltone kunnen testen en die klonk subliem, uiteindelijk heb ik van Remco mijn Fuzzwork Orange waar ik super tevreden mee ben, hij doet ook die vette 69-sound voor een pak minder geld.

brunodb
29 juni 2006, 07:50
kan ik bij gelegenheid wel eens proberen maar momenteel kan het er niet af. financieel dan. ik heb net genoeg centen voor de pedalen. maar dan moet ik afzien van benzine :-) en heb zo een ouwe volvo die net als zn baasje zuipt zoals de beesten. effe naar holland of duitsland rijden kost mij al snel meer dan 100 euro aan benzine spijtiggenoeg.

maar ik denk ook dat een dagje van de haar idd de beste oplossing gaat zijn. ik woon in gent in belgië, dus het blijft wel een eind. maar ja, dan is het een beetje op reis gaan natuurlijk :-)

ReinoutV
2 juli 2006, 14:39
Gisteravond het pedaal eens uitgeprobeerd op een optreden. Versterker moest redelijk zacht en ik stond er niet perfect voor, maar het idee is er.
De octaver: lekker! Reageert heel sterk op je spel. Halselement, hoog op de hals, zacht aanslaan: lekkere fluittoontjes erboven, met harder aanslaan krijg je meer van de originele noot te horen. Dit zocht ik in het ding.
De fuzz: niet veel geprobeerd, het blijft een coverband waar ik mee speelde. Zo op het eerste gezicht (oor vooral) deed ie me heel zompig aan. Hij reageert sterk op je volumeknop, maar ik heb em te weinig aan gehad om er echt een oordeel over te vellen.
De vibe: ook fijn. Heel veelzijdig af te stellen. Van de ecs ben ik in eerste instantie niet helemaal wild, hij reageert nogal ongecontroleerd, lijkt wel. Hij klinkt wel super warm. De vibrato stand doet me niet zo veel, de chorus stand zeker wel! Met de center knop ben ik nog wel even aan het spelen, eens kijken welke geluiden ik er allemaal uit kan halen. Ik heb er nog geen expressiepedaal op gehad, dat zal helemaal lachen worden.
Tot zover mijn eerste impressie. Op een transistorbak klinkt ie nergens naar, op een buizenversterker (Guytron GT100F/V op Bogner 2x12" OS) perfect :).