PDA

View Full Version : Dunlop GCB 95 Cry Baby



Gitaargek
26 juni 2006, 11:17
Beste mensen.

Ik wil voorlopig mijn laatste pedaal gaan kopen en wel een Dunlop GCB 95 Cry Baby. Is dit een goede koop. Ik heb nu de volgende pedalen. Digitech Hothead --> Digitech Screamin' Blues --> Digitech Bad Monkey --> Digitech Digidelay --> Digitech RP50. Waar moet ik de wah zetten tussen deze pedalen?

Alvast bedankt

AoDf
26 juni 2006, 11:20
De meeste mensen zetten hun wah helemaal vooraan in de effecten keten. Of het een goede koop is moet je zelf luisteren in de winkel. Misschien kun je hem testen met andere wah's in de winkel.

vester86
26 juni 2006, 12:34
vooraan in de effectketen is het effect subtieler, zet je um na de distiortion (bijvoorbeeld in de FXloop) dan is het effect veel duidelijker

robert-gitarist
26 juni 2006, 16:20
vooraan in de effectketen is het effect subtieler, zet je um na de distiortion (bijvoorbeeld in de FXloop) dan is het effect veel duidelijker

Ligt ook aan welk type en merk versterker je hebt ;)
Ik heb in mijn Randalls ook wel eens de Wah in de effectloop gehad en klonk voor geen ene meter

vester86
26 juni 2006, 17:22
dat heet smaak, geef maar toe dat het effect minder subtiel was dan voor de amp...

Gitaargek
7 juli 2006, 09:03
ZO ik heb de standaard Crybaby gekocht en hij klinkt super vet. Bedank voor de reacties.

rocker_71
7 juli 2006, 10:52
Goed voor je! :rockon:

War gebruik je de RP50 eigenlijk voor met al zo vele pedalen ervoor?

Gitaargek
7 juli 2006, 11:23
Nou ik ben begonnen met een Rp 50 en toen wat losse pedalen gekocht. Mijn Cube 15 heeft helemaal geen echo dus klikt echt heel droog. Als ik mijn Rp 50 aan zet en de Screaming blues krijg een mooi geluid. En als ik de Wah er bij zet klinkt t ook lekker. Ben niet zo technisch met die pedalen maar zoals ik nu alles heb aangesloten klinkt t prima.

the feable
7 juli 2006, 12:01
Beste mensen.

Ik wil voorlopig mijn laatste pedaal gaan kopen en wel een Dunlop GCB 95 Cry Baby.

Dat zeg ik ook altijd! ;)

Rormo
7 juli 2006, 19:03
Misschien een hele domme vraag, maar hoe activeer je nou zo'n cry baby? Ik wil er ook eentje kopen binnenkort, maar ik snap het niet helemaal. Andere effecten hebben gewoon een knop waar je met je voet op drukt aan/uit, maar bij wah pedalen zie ik geen knop, alleen het pedaal. Hoe werkt dit?
Je schijnt ook de toon van de wah te kunnen veranderen etc etc, maar ook hiervoor zie ik geen knoppen op het ding zitten (als ik naar screenshots kijk). Dus ook hiervoor: hoe werkt dit?

Bl44t44p
7 juli 2006, 20:01
Misschien een hele domme vraag, maar hoe activeer je nou zo'n cry baby? Ik wil er ook eentje kopen binnenkort, maar ik snap het niet helemaal. Andere effecten hebben gewoon een knop waar je met je voet op drukt aan/uit, maar bij wah pedalen zie ik geen knop, alleen het pedaal. Hoe werkt dit?
Je schijnt ook de toon van de wah te kunnen veranderen etc etc, maar ook hiervoor zie ik geen knoppen op het ding zitten (als ik naar screenshots kijk). Dus ook hiervoor: hoe werkt dit?

Als je je wah aan teenkant 'indrukt', kun je aan het einde van de sweep nog doordrukken waar de schakelaar zit. Daarmee schakel je hem aan of uit.

Bij de Crybaby GCB-95 kun je verder niets veranderen behalven gewoon te wah-en, maar bij zijn broertjes zoals de Q kan dit wel. Check even hierzo (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/p_and_e_detail&cat=15) het onderling verschil in de Crybaby productfamilie.

the feable
7 juli 2006, 20:28
Hret klassieke model heeft idd de schakelaar onder het pedaal zitten.
Zie hier:

http://www.pulseonline.com/dunlop/HendrixWah.gif

Andere pedalen zoals morley hebben de switch ernaast zitten, of zijn switchless. Dat wil zeggen dat je het pedaal activeert door je voet er op te zetten.

Vonk
7 juli 2006, 21:04
Ik heb nog nooit een wahwah aangeraakt, maar als je dat pedaal helemaal indrukt, en dus inschakelt, dan is het waheffect dus "uit" en is het meeste effect dus te krijgen als je voet er weer af is?

Bl44t44p
7 juli 2006, 22:47
Ik heb nog nooit een wahwah aangeraakt, maar als je dat pedaal helemaal indrukt, en dus inschakelt, dan is het waheffect dus "uit" en is het meeste effect dus te krijgen als je voet er weer af is?

Nouja, hangt er van af wanneer je hem indrukt. Als je hem "inschakelt" en hij is uit dan heb je wel wah, "schakel" je nog een keer dan is ie weer uit. Verschilt niet van een gewone footswitch/stompbox/whatever.

Gitaargek
10 juli 2006, 12:17
Dat zeg ik ook altijd! ;)
Ja ik heb t vaker gezegd tegen mezelf maar ik vind het nu compleet en heb de sound die ik wil hebben.