PDA

View Full Version : wat is er slecht aan stagg?



mustang16
25 juni 2006, 21:51
hey

Ik zag dit bericht staan (en nog andere negatieve berichten over stagg). En daarom vraag ik me af wat er dan juist allemaal slecht is aan stagg, en of er ook goede gitaren van stagg bestaan(ik heb er geen hoor)?


]kheb gisteren mijn eerste elektrische gitaar gekocht.. ik weet dat het
misschien niet meteen de beste is maar toch wilde k m ff posten
Ik kan hem binne een half jaartje nog inruilen als ik me verbeter.. tis een stagg
S300. kkon btw kiezen tussen zwart blauw en sunburst.. sunburst is nie eg mijn
kleur.. en zwart heeft iedereen al XD dus werdt t blauw..
Stagg zijn idd
eersteklas gitaren in de cathegorie brandhout.

robert-gitarist
25 juni 2006, 21:58
Kerel,lees dat topic door en je hebt de antwoorden! :stop:

tabmaniac
25 juni 2006, 22:00
nou ik moet zeggen..
ik heb zelf wel is op stagg gespeeld..
kwa gitaren speeld het wel lekker maar de basgitaren van stagg moet je afblijven want dat is wel brandhout... :cooler:
je kunt ze wel kopen voor een show om kapot te slaan natuurlijk:P

mustang16
25 juni 2006, 22:04
Wat wij tegen Stagg hebben?
Nouwe de kwaliteit..Gewoon vaak slecht afgewerkt,slechte hard ware etc..

dit heb ik in de topic gezien maar kvroeg me af als je bv de elementen vervangd en zo heb je dan een goede gitaar of is de body ook nie goed? wat zijn de problemen die voorkomen na een paar jaar stagg ( krom trekken hals,elementen kapot,...)??

zo'n dingen vraag ik me af.

Bedankt van de reacties al

Johnny V
25 juni 2006, 22:07
Persoonlijk speel ik liever niet op een stagg aangezien ik de bespeelbaarheid niet goed vind, maar dit vind ik van epiphone's ook. Het is zeker niet de bedoeling om Stagg als een goed merk te bestempelen, ik heb er veel te weinig getest en heb er te weinig ervaring mee om er een sluitend oordeel over te vellen. Toch denk ik dat het hier vaak om een "kudde geest" gaat.
Dit zoals bijna iedereen zegt dat Gibson en Fender goed zijn.

Kaïn
25 juni 2006, 22:10
Stagg is "slecht" omdat de gitaren van slecht tonewood zijn. Omdat een eventuele tremelo ontstemd als de ziekte. Omdat ze voor geen meter spelen. Omdat na verloop van tijd de hals krom trekt. Omdat de elementen van een lage kwaliteit zijn.

Dáárom is stagg kapotslaan materiaal. Leuk als je kleine neefje wil leren gitaar spelen, dan koop je zo'n ding. Maar anders echt niet.

mustang16
25 juni 2006, 22:11
Toch denk ik dat het hier vaak om een "kudde geest" gaat.

dat denk ik ook een beetje, daarom dat ik deze topic begon, ik vraag me af of er mensen met veel ervaring stagg goed vinden.

wietse
25 juni 2006, 22:11
nou ik moet zeggen..
ik heb zelf wel is op stagg gespeeld..
kwa gitaren speeld het wel lekker maar de basgitaren van stagg moet je afblijven want dat is wel brandhout... :cooler:
je kunt ze wel kopen voor een show om kapot te slaan natuurlijk:P
mijn ervaring is juist andersom, de gitaren spelen wel goed en zien er goed uit maar in notime begeven allerlei dingen het aan die gitaren.
potmeters/schakelaars vallen uit elkaar, beginnen storingen te vertonen etc.
de les paul modellen van tegenwoordig die hebben een erg zwakke hals, nou staat gibson daar ook wel om bekend maar dit is gewoon heel erg, ze breken soms al als je er een nieuw fretje in wilt timmeren.
de basgitaren zijn degelijker, hebben wel een afstelbeurt nodig maar dat geldt eigenlijk voor elke gitaar, heb wel wat staggbassen gehad en vond ze niet verkeerd, vergeleken met hun gitaren, daar kon ik geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen, wat een beroerde elementen in die dingen..

brunodb
25 juni 2006, 22:21
bij een stagg is er een groot verschil tussen de goedkopere strat modelletjes van 150 euro en de les paul modellen van over de 250 euro. ik heb toen ik begon te spelen namelijk een les paul van stagg gehad en een vriend van me een stratmodel van stagg. en ik kan je verzekeren, het was een verschil van dag en nacht. het les paul model klinkt veel beter, zowel distorted als clean. voelt veel solider aan. ik heb er een jaar op gespeeld en nooit geen probleem mee gehad.

alles wat ik hiervoor in dit topic lees, heb ik totaal niet kunnen vaststellen. was een heel fijne gitaar voor zn geld. maar blijf weg van de goedkopere staggs. die spelen ook niet slecht hoor, relatief gezien. maar het geluid is echt bagger. heel koud en onnatuurlijk.

Rude Perception
25 juni 2006, 22:32
Ik vind een stagg geen brandhout. Iig niet de stagg waar ik op heb gespeeld, en dat is een les paul. Maar alles kwam bij mij nogal fragiel over. Stemmen durfde ik niet, omdat ik bang was dat er iets zou breken. Ze klinken niet echt goed, maar ik denk niet dan een beginner dat zou horen.

Uit meerder verhalen heb ik wel gehoord dat de les pauls een stuk beter zijn dan de strats

iwamoto
25 juni 2006, 22:38
nou, ik heb zelf 2x op een stagg LP gespeeld, nou wat een ramp was me dat,de eerste keer had ik een model in mn handen met een kapotte pickup ring die heel onprettig aanvoelde en ook heel onprettig klonk, 2e keer, weer een LP dus, deze neck was echt te erg voor woorden, met uitsteek frets etc. en weer was het geluid bagger, dus dan zou ik mijn 250 liever uitgeven aan een 5 ritten kaart bij de hoeren, heb je meer plezier aan :p

robert-gitarist
25 juni 2006, 22:41
[QUOTE=mustang16]hey

IkEn daarom vraag ik me af wat er dan juist allemaal slecht is aan stagg?

Je kan beter vragen wat niet slecht is aan Stagg :D

Aimé
25 juni 2006, 22:48
Mijn eerste elektrische gitaar was ook een stagg en ik was er dolgelukkig mee...je merkt het eigenlijk pas als je iets beter vasthebt, in mijn geval een Telecaster Custom (kdacht Amerikaans). Ik weet nog goed dat ik vanaf toen men stagg serieus begon te mishandelen :chicken: epiphone les paul gekocht, maar deed er eigenlijk niet veel toe aangezien ik nog steeds niet goed kon spelen

Snarx
25 juni 2006, 22:49
Zelf heb ik nooit op een Stagg gespeeld.
Maar... Ik moest een tijdje geleden eens voor een kameraad info gaan halen over Phoenix gitaren. De lokale gitaarwinkel zei dat die sleht gitaren waren omdat ze uit de speelgoedsector komen (en ja, mijn kameraad was in een speelgoedwinkel geweest en het kwam ter sprake)
Nu maakte ik tijdens hetzelfde bezoek de vergelijking met Stagg. Wat de uitbater zei was dat de gitaren van Stagg die jullie getest hadden mss 2 jaar geleden waren. Hij zegt dat Stagg een merk is dat steeds maar verbeterd en evolueert. Het kan goed zijn dat een Stagg van nu echt veel beter is dan een Stagg van vorig jaar bijvoorbeeld.

Ik zeg niet dat jullie gelijk hebben, maar ik zeg ook nie dat jullie geen gelijk hebben. Volgens mij hebben sommigen hier een vooroordeel (wie heeft dat niet) omdat de Stagg die jullie vorig jaar testen mss slecht was.
Nogmaals zeg ik niet dat jullie gelijk hebben, maar ik zeg ook nie dat jullie geen gelijk hebben

Uiteindelijk omt het bij de aankoop van een gitaar toch neer op je eigen keuze. Kiest de ene voor Fender, en de andere voor Stagg, wel, iedereen zijn keuze...

Rude Perception
25 juni 2006, 22:50
de Stagg waar ik op speelde was overigens wel goed afgesteld (vooral heel lage actie) maar fretbuzz had hij dus wel ongeveer overal. Ik heb niet versterkt gespeeld, dus ik kan ook niet goed zeggen hoe hij klinkt. Ik heb wel anderen versterkt horen spelen, en toen klonk hij heel erg wollig. Dat waren dezelfde settings als bij mijn prs lekker warm afgesteld.

dirty-harry
25 juni 2006, 22:56
Wat is er niet goed aan stagg, de vraag is verkeerd denk ik ( Wat is er goed aan stagg )?????????
Ik krijg dikwijls een stagg onder ogen van jonge gitaristen, als ik de mankementen moet gaan opnoemen die ik al gevonden heb en hersteld heb dan ben ik morgen nog bezig.
Toch moet ik zeggen dat ik een jaartje terug een gitaartje had dat prima te bespelen viel, hier en daar wat regelen om een lang verhaal kort te maken, hij voelde goed aan.
ik had nog een EMG element liggen en heb dat alleen vervangen, ik moet toegeven dat dat de enige goed tebespelen stagg was die ik gezien heb en gevoeld.
Dus wat het voor mij betreft, AFBLIJVEN VAN DEZE DINGEN ik vraag me af wie dit op de markt druft brengen????????????????

iwamoto
25 juni 2006, 23:20
ik vraag me af wie dit op de markt druft brengen????????????????

http://www.staggmusic.com/?request=contacts ;)

nielsduursma
25 juni 2006, 23:28
geloof me, ik heb een week lang fulltime gitaren getest in de muziekzaak waar ik stage liep, en de meeste staggs zijn gewoon nog slechter dan andere gitaren (squier bijvoorbeeld) in dezelfde of zelfs lagere prijsklasse.

voor de rest vind ik ze zeer slecht spelen, afwerking is ontzettend slecht, ik had een dikke snee in m'n vinger door een uitstekende fret, bij een aantal gitaren miste gewoon hier en daar schroeven (meestal waarmee de schroeven waarmee de slagplaat wordt bevestigd).

en de stemvastheid was ook om te janken, soms hoefde je maar 1 akkoord aan te slaan en de boel stond al weer schots en scheef.

zo kan ik nog wel even doorgaan.....

maar er zijn dus ook zat merken, meestal de onbekendere die qua kwaliteit in de buurt komen, maar dat zijn van die merken zonder site en die vaak maar in een winkel(keten) verkrijgbaar zijn.

Dolf
25 juni 2006, 23:35
Stagg is even goed/slecht als elk ander budgetmerk. Het is normaal dat voor die prijs de hardware niet goed (lees:goedkoop) is (stemmechanieken en pickups) en de afwerking soms te wensen over laat. Maar dat is niet meer/minder zo bij een squier of richwood. Het zou me zelfs niet verbazen moesten ze allemaal uit dezelfde fabriek komen...

Flipkoos
25 juni 2006, 23:54
Stagg is even goed/slecht als elk ander budgetmerk. Het is normaal dat voor die prijs de hardware niet goed (lees:goedkoop) is (stemmechanieken en pickups) en de afwerking soms te wensen over laat. Maar dat is niet meer/minder zo bij een squier of richwood. Het zou me zelfs niet verbazen moesten ze allemaal uit dezelfde fabriek komen...

Ik vind dat je Squier en Richwood niet over 1 kam kunt scheren met Stagg. Ze zijn toch duidelijk een graatje beter. Het grote nadeel van de budget-gitaren is echter dat de kwaliteit absoluut niet constant is. Je kunt een goede in handen hebben, maar voor hetzelfe geld is een exact gelijk model drie keer bagger. Als je een leuke budget-gitaar wil, koop dan een Vintage (met Wilkinson-hardware). Da's prima spul!

iwamoto
26 juni 2006, 00:00
naar aanleiding van dit:
http://www.staggmusic.com/images/13811.jpg
schreef ik maar even dit
http://img501.imageshack.us/img501/9471/camieldoetaangifte27sr.gif
hopelijk nemen ze mn klacht snel in behandeling

FruscianteFan
26 juni 2006, 00:01
Dat de kwaliteit niet constant is, klopt wel. Ikzelf heb behoorlijk geluk gehad met mijn Squier. Een vriend van me heeft eenzelfde starterspakket gekocht en zijn gitaar vind ik duidelijk veel slechter.

nielsduursma
26 juni 2006, 00:01
:seriousf: :seriousf:

robert-gitarist
26 juni 2006, 00:02
Ijzersterk Iwa :seriousf: :D

Dolf
26 juni 2006, 00:06
Hopelijk wordt de verkrachter snel gevat en krijgt hij levenslang. :)

robert-gitarist
26 juni 2006, 00:10
Doodstraf voor die aanrander :D

vester86
26 juni 2006, 01:41
en iwa, heb je ook op verzenden gedrukt???

Zo ja :seriousf: :seriousf: :seriousf: :cheerup:

Blen-D*?
26 juni 2006, 08:08
hopelijk lukt het iwa :cheerup:

ken iemand die had een stagg (prs achtig alleen dan verkracht) en de toonpot was los gaan zitten waardoor draadjes waren afgebroken. de output het zelfde verhaal er zat een tremolo op maar die deed het amper :angry: .

dus conclusie drie maal k*t (of hij heeft het gewn slecht getroffen

Anders Destium
26 juni 2006, 09:27
Ik vermoed dat de topicstarter zelf een Stagg heeft ook al beweert hij van niet. In dat geval: zolang je er zelf maar plezier van hebt!

Ik zou een Stagg persoonlijk nog niet in de open haard gooien, een open haard verdient beter.

Jorikjet
26 juni 2006, 09:50
speelde laatst op een accoustische van stagg, 250 euro was die ongeveer, en speelde en klonk heel goed :)

mustang16
26 juni 2006, 10:15
Anders Destium:Ik vermoed dat de topicstarter zelf een Stagg heeft ook
al beweert hij van niet

Ik heb geen stagg, ik wou wel eerst een starterspakket kopen, maar een vriend die ook gitaar speelde heeft het me afgeraden. Daarom heb ik een fender lite Ash Stratocaster gekocht.(ik heb het al gepost in de topic "Post je Collectie", en dat was voor ik deze topic starte(er daar staat niets van stagg!))

Letsgo21
26 juni 2006, 13:20
Alles is gewoon barslecht, kan niet erger, als je wil weten hoe zoiets speelt, ik heb hier nog een stagg-strat liggen...

almarvk
26 juni 2006, 13:27
Anders Destium:Ik vermoed dat de topicstarter zelf een Stagg heeft ook
al beweert hij van niet

Ik heb geen stagg, ik wou wel eerst een starterspakket kopen, maar een vriend die ook gitaar speelde heeft het me afgeraden. Daarom heb ik een fender lite Ash Stratocaster gekocht.(ik heb het al gepost in de topic "Post je Collectie", en dat was voor ik deze topic starte(er daar staat niets van stagg!))

Wees blij dat je zo'n gitaar hebt gekocht!

Stagg is behoorlijk waardeloos op het gebied van electrische gitaren. Ze maken bijna alles op muziekgebied en het komt allemaal uit een andere fabriek. Daardoor zit er soms ook spul bij dat prima is. De basgitaren bijv. zijn prima, maar ook sommige tassen en standaards.

rxsxtx
26 juni 2006, 15:09
1 keer op een stagg bass gespeeld als leen toen mn eigen bas naar de hell was.. moest zo verdomt had drukken op die snaren om dr wat fatsoenlijks uit te laten komen het 2e element deed t niet of te wel Verdoemt brandhout!

Gitaro
26 juni 2006, 16:31
speelde laatst op een accoustische van stagg, 250 euro was die ongeveer, en speelde en klonk heel goed :)

Ik dus ook! Ik blijf uit de buurt van het elektrische materiaal, maar met zo'n akoestische is niet veel mis.

Hector_Tsolodimos
26 juni 2006, 16:35
stagg zuigt
net als Behringer, zouden ze famillie van elkaar zijn?

guitarchris
26 juni 2006, 16:41
stagg zuigt voor degenen die ervaring hebben met gitaarspelen ik moet er ook echt niet aan denke zo'n stuk brandhout te hebben..

maar ik vind het wel een redelijk goede starters gitaartje. voor iemand die totaal geen ervaring heeft ist wel goed genoeg .

Reel Big Fish
26 juni 2006, 16:49
stagg zuigt
net als Behringer, zouden ze famillie van elkaar zijn?

De gitaren van Behringer zuigen, maar ze maken echt wel vette amps en effecten imo. Stagg maakt bijna alleen maar zooi, op gitaartassen na :p

FruscianteFan
26 juni 2006, 17:08
stagg zuigt voor degenen die ervaring hebben met gitaarspelen ik moet er ook echt niet aan denke zo'n stuk brandhout te hebben..

maar ik vind het wel een redelijk goede starters gitaartje. voor iemand die totaal geen ervaring heeft ist wel goed genoeg .Bedenk wel dat hoe beter de gitaar, hoe groter de stimulans om veel te oefenen is.

Blen-D*?
26 juni 2006, 17:14
als ik alles hier zo hoor heb ik zoiets van :

zal ik de openhaard alvast aansteken? ;)

mogen jullie alles bij mij inleveren

marter544
26 juni 2006, 17:17
De elektrische gitaren zuigen idd, maar een vriendin van me had een akoestische gekocht, koste 99,- dacht ik, en die speelt en klinkt toch wel goed. Je moet het natuurlijk niet vergelijken met een Martin of een Höfner, maar die zijn dan ook wel een stuk duurder

Tho
26 juni 2006, 17:29
Ik kan me niet voorstellen dat daar een vol en warm geluid uit komt.. Een gitaar van 99 eutjes gaat vaak ook niet zo gek lang mee

Dirk W
26 juni 2006, 17:40
stagg zuigt
net als Behringer, zouden ze famillie van elkaar zijn?

Gitaren van behringer zuigen (geen ervaring mee oid), maar de effecten (en ik heb gehoord van boxen) zijn erg goed.
Stagg basgitaren en basversterkers zijn geloof ik best redelijk.

Hectische Hector
26 juni 2006, 18:05
als je even doorspaart kun je je zo een fender mex kopen, of iets in die aard. mijn eerste elektrische was er zo één en ze gaat nu toch al wel een tijdje mee zonder enig probleem.

Dirk W
26 juni 2006, 21:16
fender mex is wel erg uit bereik denk je niet?
Ik zou eerder aan london city of richwood denken.

Dolf
26 juni 2006, 22:57
Ik weet niet hoeveel die goedkope series van lag kosten, maar in de budgetgitaren vind ik ze best wel goed.

Ic3gl0vE
27 juni 2006, 00:53
Gitaren van behringer zuigen (geen ervaring mee oid), maar de effecten (en ik heb gehoord van boxen) zijn erg goed.
Stagg basgitaren en basversterkers zijn geloof ik best redelijk.

Behringer heeft genoeg effecten die eerder als ruisgenerator dan als effect doorgaan hoor...
De drummer van mijn vorige band had een Stagg splashbekken (zo'n kleine) en die klonk heel mooi, ik heb eens op een stagg gitaar gespeeld en dat was niet veel beter dan een zooi merk als 'the animal'

FrankS
27 juni 2006, 10:48
Ooit es voor de gein een Stagg hollowbody (ES-model) jazzgitaar geprobeerd in de studio (die plank kwam uit de winkel die er bij zit) toen'k een jazzy clean stukje moest opnemen, maar dat ding was niet te stemmen, waardeloze intonatie (viel ook niet goed te krijgen) en kutgeluid.

FruscianteFan
27 juni 2006, 11:55
Ik heb in Schreeven wel eens een SG-verkrachting bespeeld, voelde niet goed aan nee.

Maar ik heb ook wel eens op vakantie samen gespeeld met een campingvriend en die had een akoestische stagg (met elektronica), een 'roundback' zoals dat geloof ik heet. Heel goed was-ie natuurlijk niet, maar om die gitaar nou af te schilderen als brandhout is zeker niet nodig.

Voor mij geen Stagg maar er zitten zeker gitaren tussen die niet slecht zijn voor die prijs.

brunodb
27 juni 2006, 17:45
bij Leo caerts in leuven kan je als beginner een stagg kopen met de garantie dat als je na 1 jaar de gitaar terug brengt, je 60 percent van de waarde van de gitaar terugbetaald krijgt. en indien je ze teruggeeft en een andere betere (lees duurdere) gitaar koopt, krijg je zelfs 80 percent van je stagg terugbetaald.

ik ben zo zelf begonnen op die manier, en na een jaartje een andere gekocht daar.in die tussentijd trouwens nooit geen enkel probleem gehad met de stagg (een les paul model trouwens van 263 euro toen). was prima gitaartje.
Zouden ze dat doen moesten die staggs inderdaad zo een rommelgitaren zijn? dan zitten ze bij leo caerts wel zelf met de rommel é ;-)

plus, heb je uiteraard twee jaar garantie.

dus stop even met zeveren mensen

Hector_Tsolodimos
27 juni 2006, 17:52
als je even doorspaart kun je je zo een fender mex kopen, of iets in die aard. mijn eerste elektrische was er zo één en ze gaat nu toch al wel een tijdje mee zonder enig probleem.
jij hebt trouwens wel een hele mooie voornaam

Reel Big Fish
27 juni 2006, 17:58
Gitaren van behringer zuigen (geen ervaring mee oid), maar de effecten (en ik heb gehoord van boxen) zijn erg goed.
Stagg basgitaren en basversterkers zijn geloof ik best redelijk.

Zoiets zei ik ook al, maar wel fijn dat je het ff bevestigd :)

dirty-harry
27 juni 2006, 19:45
dan zitten ze bij leo caerts wel zelf met de rommel é ;-)

plus, heb je uiteraard twee jaar garantie.

dus stop even met zeveren mensen[/QUOTE]

Goede reclame, ze weten als je een stagg koopt dat het zulke slechte gitaren zijn dat je snel in de winkel staat voor iets anders en beter.
De stagg die je binnen leverd word terug gestuurd naar de leveransier met de vermelding fabriekage fout.
pak dat je 250 euro betaalt hebt aan de stagg en zij geven 60% terug zuivere winst IN DE POCKET van 40 %en ze krijgen gewoon een andere toegestuurd die ze weer in de winkel hangen, met de zelfde voorwaarden.

Rechtboek van koophandel intresant, id trouwens al eens vermeld op dit forum.

timbo
27 juni 2006, 19:50
volgens mij moet je heel veel poep in je ogen hebben als je niet ziet dat een epiphone gewoon beter/mooier is afgewerkt etc als een stagg.
laten we het dan nog niet eens hebben over het hout