PDA

View Full Version : Eerste elektrische gitaar:)



kim_mii
25 juni 2006, 20:47
heej mensen!:)

kheb gisteren mijn eerste elektrische gitaar gekocht.. ik weet dat het misschien niet meteen de beste is maar toch wilde k m ff posten:)
Ik kan hem binne een half jaartje nog inruilen als ik me verbeter.. tis een stagg S300. kkon btw kiezen tussen zwart blauw en sunburst.. sunburst is nie eg mijn kleur.. en zwart heeft iedereen al XD dus werdt t blauw..

http://f5.putfile.com/6/17514442017.jpg

http://f5.putfile.com/6/17514452138.jpg

oh en het verschil tussen deze en andere beginnersgitaren is dat hij van hout is.. terwijl andere van multiplex zijn

robert-gitarist
25 juni 2006, 20:51
*kuch*proest* Stagg???

Nja veel plezier dan maar he :D

iwamoto
25 juni 2006, 20:51
*kuch*proest* Stagg???

Nja veel plezier dan maar he :D
godzijdank kan ze hem morgen inruilen, nou, ik hoop dat ze morgen al gaat, die gitaar op de toonbank legt, en dan zegt, "pardon, mischien verstond u brandhout, maar ik zei toch echt richwood hoor"


oh en het verschil tussen deze en andere beginnersgitaren is dat hij van hout is.. terwijl andere van multiplex zijn
hey kim, multiplex is ook hout, maar het is niet erg, ofja, hoe zeg ik dat, ik ben ook voor zo'n verkooptruc gevallen toen ik mijn eerste strat kocht (ja, deze hals trekt niet krom, nee hij trekt niet krom nee, maar hij speelt ook voor geen meter en de hardware is zo brak als maar kan), maar euhm, naja, hoe zal ik het zeggen, je bent gewoon genaaid. dus gewoon eentje uitzoeken die wel ok is, dus neem anders iemand mee met wat meer gitaar ervaring, komt wel goed, echt waar :)

nielsduursma
25 juni 2006, 20:53
is stagg geen multiplex dan??!?!

robert-gitarist
25 juni 2006, 20:54
Ik wil je echt niet afkraken..maar ik was toch liever voor een Squier gegaan dan ;)
overgens Multiplex is ook hout hoor ;)

Tho
25 juni 2006, 20:58
hahahahahah,
nou ik weet zeker dat je nog veel blijer bent na al deze positieve posts! :P Maar inderdaad.. Als ik jou was zou ik hem echt inruilen en squier halen of zo.. alles behalve Stagg..

Dolf
25 juni 2006, 21:04
Wat hebben jullie tegen stagg, ze zijn niet beter/slechter dan andere beginnersgitaren! Er zitten zelfs goeie tussen! (relatief hé ;) )

De kwaliteitscontrole laat zoals alle budgetmerken wel te wensen over zodat je wel een grote variatie aan kwaliteit hebt!

robert-gitarist
25 juni 2006, 21:06
Wat wij tegen Stagg hebben?
Nouwe de kwaliteit..Gewoon vaak slecht afgewerkt,slechte hard ware etc..
Neem nou een merk als Squier..erg bekent en die zijn echt erg goed(op de huidige Chinese dan die je nieuw voor 130 koopt).

Javaca
25 juni 2006, 21:08
Ik wil je enthousiasme niet verpesten maar ik zou zeggen:

GET RID OF THAT BITCH!!!

Stagg zijn idd eersteklas gitaren in de cathegorie brandhout.
Probeer hem te ruilen nu het nog kan. Gewoon zeggen dat hij niet lekker speelt oid. Koop dan een richwood of squier. Die dingen zijn VELE male beter.

kim_mii
25 juni 2006, 21:11
jah zoals k al zei :p het is dus niet meteen de beste,, en ik kan hem dus altijd nog inruilen;) ik merk nog niks verkeerds.. en als k dat wel merk dan ga ik gewoon kijken voor een andere:) toch bedankt anyway

iwamoto
25 juni 2006, 21:14
jah zoals k al zei :p het is dus niet meteen de beste,, en ik kan hem dus altijd nog inruilen ik merk nog niks verkeerds.. en als k dat wel merk dan ga ik gewoon kijken voor een andere:) toch bedankt anyway
kim, dat merk je pas als je een betere in je handen hebt, echt waar, ik bedoel, tuurlijk kan je nog geen fender kopen, maar iedereen verdient wel iets beters als stagg (naja, aleen die vent met zn profiel site ;)) dus ga eens wat andere gitaren daar uittesten, niet van stagg, waar heb je m trouwens gekocht? toch niet bij lommel muziek paradijs he? :o

nielsduursma
25 juni 2006, 21:14
het kan zijn dat je het dus pas merkt als je hem met een andere (betere) gitaar vergelijkt, ik zou zeggen: ruilen die handel!! koop er een mooie squier voor, ben ik ook op begonnen, echt 100 keer beter dat die stagg rommel.

robert-gitarist
25 juni 2006, 21:14
Ben blij dat je het zelf al weet ;)
Maare ga terug na die winkel en kijk of ze een Squier hebben of Richwood..wat Javaca al zei dus.Ik speel al enige jaren en heb echt vanalles,Fender etc maar ook nog een Squier en ik vind die geweldig spelen en klinken..en om eerlijk te zijn,gebruik ik die zelfs nog meer dan mijn Fender :sssh:

kim_mii
25 juni 2006, 21:18
thnx;) ma kdenk tog dak m wat langer houd.. want kdenk dat men moeder daar niet zo heel erg blij mee is als ik m 2 dagen heb en dan meteen een andere wil:p dat kan k gwoonweg nie make
tenzij t egt niemeer kan ofc.. ma zover ben k nog niet;)

Javaca
25 juni 2006, 21:20
Als je je moeder dit verhaal laat lezen zal ze er denk ik weinig moeite mee hebben. Je hebt gewoon een miskoop gedaan. Dit is echt brandhout van de 1e orde.

iwamoto
25 juni 2006, 21:21
Als je je moeder dit verhaal laat lezen zal ze er denk ik weinig moeite mee hebben. Je hebt gewoon een miskoop gedaan. Dit is echt brandhout van de 1e orde.
precies, ik bedoel, ik snap dat het moeilijk is, maar je gaat toch ook niet voetballen met een gebroken been om de coach blij te maken?

G.G.
26 juni 2006, 08:21
thnx;) ma kdenk tog dak m wat langer houd.. want kdenk dat men moeder daar niet zo heel erg blij mee is als ik m 2 dagen heb en dan meteen een andere wil:p dat kan k gwoonweg nie make
tenzij t egt niemeer kan ofc.. ma zover ben k nog niet;)

Laat inderdaad je moeder dit verhaal lezen.

Ik zou juist blij zijn als ik een verstandige dochter had, die 1# inziet dat ze een foutje gemaakt heeft, 2# terug durft te komen op dat foutje en niet bij de pakken neer gaat zitten 3# opkomt voor haar rechten en op de muziekhandel afstapt om haar gelijk te halen 4# niet met rotzooi wil blijven zitten.

Zo'n dochter wil ik wel!

Laat je moeder het lezen, pak die stagg in, ga naar de muziekhandel en haal een van de eerder genoemde gitaren.

Die stagg lijkt nu nog heel wat omdat ie mooi glimt, lekker klinkt etc..... maar je hebt nog geen echt referentiekader.

Doe hem aub weg.

G.G.
26 juni 2006, 08:24
En als je nou ff post bij welke muziekhandel, is er denk ik altijd wel een van de 10.000 forummers in de buurt die ff met je eenkijkje kan nemen naar iets beters.

Javaca
26 juni 2006, 09:53
precies, ik bedoel, ik snap dat het moeilijk is, maar je gaat toch ook niet voetballen met een gebroken been om de coach blij te maken?
Nou, het voetbal van gisteren leek er anders wel op :hippie:

Maar goed,
Waar heb je hem eigenlijk gekocht? Heb je vooraf advies gekregen? Zo ja, wat voor advies?

Ad Sluijter
26 juni 2006, 13:10
Gefeliciteerd man!

Tegenwoordig zijn er zoveel merken die goedkopere beginnersgitaren op de markt brengen, je kan dan wel als 'ervaren' gitarist lopen zeiken op die gitaren, maar om te beginnen zijn ze allemaal prima hoor.

Ik ben begonnen op een 100ste hands Coria gitaar van 15 gulden haha en ik vermoed dat die van jou nog wel beter is haha.

E-J
26 juni 2006, 13:28
Sjongejonge zeg jongens.

Aardig hoor, komt er een nieuweling, helemaal blij omdat hij/zij (eindelijk) een gitaar heeft gekocht, begint iedereen de gitaar af te zeiken...Stagg zijn niet zulke goede gitaren, maar om te beginnen is elke gitaar goed.

Er zijn altijd betere gitaren, natuurlijk, maar het gaat in de eerste plaats erom dat je er maar plezier van hebt :)

G.G.
26 juni 2006, 14:12
Sjongejonge zeg jongens.

Aardig hoor, komt er een nieuweling, helemaal blij omdat hij/zij (eindelijk) een gitaar heeft gekocht, begint iedereen de gitaar af te zeiken...Stagg zijn niet zulke goede gitaren, maar om te beginnen is elke gitaar goed.



Als hij/zij niet aangeeft de mogelijkheid tot ruilen te hebben, wordt er veel milder gereageerd. Maar hij/zij heeft die mogelijkheid wel, waarom dan niet gelijk goed advies geven.

Nickname
26 juni 2006, 15:12
Sjongejonge zeg jongens.

Aardig hoor, komt er een nieuweling, helemaal blij omdat hij/zij (eindelijk) een gitaar heeft gekocht, begint iedereen de gitaar af te zeiken...Stagg zijn niet zulke goede gitaren, maar om te beginnen is elke gitaar goed.

Er zijn altijd betere gitaren, natuurlijk, maar het gaat in de eerste plaats erom dat je er maar plezier van hebt :)

Je hebt wel gelijk.. maar dit gaat meer over wat "gevorderde" gitaristen tegen stagg hebben dan wat een beginner er aan heeft. Op elke gitaar kan je het leren.. maar de een zal je veel sneller ontgroeien dan de andere gitaar. :satisfie:

vester86
26 juni 2006, 15:58
dat wij als betere gitaristen stagg afkraken omdat dat "te min"zou zijn is niet waar, er word immers meteen naar squier gewezen. stagg is gewoon geen goeie gitaar, squier is voor bijna dezelfde prijs echt een klasse beter. daarom word dat aangeraden... zeker als onze topicstartster de mogelijkheid heeft de gitaar te ruilen....

Hector_Tsolodimos
26 juni 2006, 16:39
godzijdank kan ze hem morgen inruilen, nou, ik hoop dat ze morgen al gaat, die gitaar op de toonbank legt, en dan zegt, "pardon, mischien verstond u brandhout, maar ik zei toch echt richwood hoor"

hahahahahaha

dirty-harry
26 juni 2006, 18:17
Wat is de bedoeling van dit forum????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????en dan zijn er nog die niet luisteren ( lezen ).

kim_mii
26 juni 2006, 20:03
kkan best begrijpen dat jullie me goed advies willen geven;) maar ik geloof best dat elke gitaar goed is om mee te beginnen.. en als ik merk dat ik een andere nodig heb/wil,, dan ga ik gewoon weer naar de winkel:) dan leer ik er misschien ook nog van..

Bruce
26 juni 2006, 20:28
kkan best begrijpen dat jullie me goed advies willen geven;) maar ik geloof best dat elke gitaar goed is om mee te beginnen.. en als ik merk dat ik een andere nodig heb/wil,, dan ga ik gewoon weer naar de winkel:) dan leer ik er misschien ook nog van..
...... jij hebt echt een dikke plaat voor je kop he! :-)

kim_mii
26 juni 2006, 20:58
dat zal best maar kmag t nog altijd zelf weten;) advies is niet dat ik iets moet.

RvB
26 juni 2006, 21:19
Kom op jongens... je kunt ook te ver gaan. Ze weet nu wat ze in jullie ogen voor miskoop heeft gedaan (ik heb geen mening, ik ken de Staggs niet) en zegt heel duidelijk dat ze snapt wat jullie bedoelen maar ze bij haar eigen mening blijft. Dan is 't toch klaar?


plus een...

Noid
26 juni 2006, 22:07
dat zal best maar kmag t nog altijd zelf weten;) advies is niet dat ik iets moet.

Ik ben het helemaal met je eens. Zolang ik er niet zelf op heb gespeeld kan ik ook nooit via 2 foto's op internet bepalen of jouw (mooie) blauwe strat cloon van Stagg een voltreffer, of een miskoop is.

Jax
27 juni 2006, 08:55
Laat hem/haar nou gewoon, jeez, echt, dit is zijn/haar eerste gitaar! Mijn eerste gitaar was een klassieke gitaar. Ik zat metallica riffs te leren op een klassieke gitaar!! Na ongeveer een jaartje wilde ik toen echt een electrische gitaar, en moet zeggen dat ik erg blij ben geweest dat ik tot die tijd geforceerd was om op de klassieke gitaar te oefenen. Nou zeg ik niet dat je door moet gaan met een gitaar die je echt niet bevalt, maar zolang je er zelf mee kunt leven, en je niet het idee hebt dat je minder vordering maakt dóór je gitaar, wat is dan echt het probleem?!

Neals
27 juni 2006, 09:40
Vind het ook een beetje goedkoop om voor de zoveelste keer stagg af te branden.

Natuurlijk zijn het niet de meest goede gitaren die je kan wensen, maar aan alles hangt een prijs, en met de prijzen van Stagg is een lagere kwaliteit immers gerechtvaardigd. Ok, richwood is misschien wat beter maar ik vinddat het in de praktijk elkaar niet ontloopt.

Ook sta ik er versteld van dat sommige mensen hier doen alsof 100 euro niks is.

d'oh
27 juni 2006, 10:54
Vind het ook een beetje goedkoop om voor de zoveelste keer stagg af te branden.

Natuurlijk zijn het niet de meest goede gitaren die je kan wensen, maar aan alles hangt een prijs, en met de prijzen van Stagg is een lagere kwaliteit immers gerechtvaardigd. Ok, richwood is misschien wat beter maar ik vinddat het in de praktijk elkaar niet ontloopt.

Ook sta ik er versteld van dat sommige mensen hier doen alsof 100 euro niks is.

+1 blablabla kut 10 lettersgedoe

FruscianteFan
27 juni 2006, 11:51
Misschien trouwens ook een idee:

Hey Kim_mii, heel veel plezier met je gitaar :)

M Kactus
27 juni 2006, 12:35
Overschot van gelijk. Ik was al aan het wachten op de eerste post, maar blijkbaar zijn er meer mensen die vinden dat ze hun mening (ook ongevraagd) moeten doordrammen.

Laat niemand je plezier vergallen: niks zo leuk als je eigen nieuwe gitaar. Hij is heus niet zo slecht als de collega's je proberen wijs te maken. Het is en blijft een gitaar. Veel plezier op je elektrische gitaar! Na wat oefenen, post eens een stukje. Kan je ze een poepje laten ruiken ;)

Groetjes!

kim_mii
27 juni 2006, 22:33
haha bedankt:) kkan nog niet echt hele liedjes spelen maar ik ben hard op weg;) egt een n00b dus nog :p hehe

groetjes, kim:)

hendrix2
27 juni 2006, 23:08
ziet er een leuke gitaar uit. Heb zelf wat ervaring met stagg gitaren (heb er zelf geen, maar heb er regelmatig op gespeeld) en ik vind de vele negatieve commentaren wat overroepen. Ik heb al het meeste op een gelijkaardig strat model van stagg gespeeld en ik moet zeggen dat die gitaar soepel speelt. Ook na een aantal jaren is deze gitaar nog steeds goed (geen kromme hals ed.). Je zal er volgens mij echt wel plezier aan beleven. Laat je maar niet teveel afschrikken door de anti stagg reacties.
veel plezier ermee, en veel gitaar(leer)genot.

MarkS
27 juni 2006, 23:14
kim_mii:
Op jouw leeftijd was mijn eerste gitaar een merkloos vehikel met een grenen(!) body. Echt een rampding. Nauwelijks enige output van de PUP's, speelde loodzwaar. De snaarspanning was beter geschikt om een hardgekookt ei in plakjes te snijden. Later nog talloze soorten multiplex/waaibomenhout gehad zoals Avora, Hondo enz. Nauwelijks op stemming te houden.
Maar de lol van het spelen was er zeker niet minder om!

Een collega van me heeft onlangs een starterskitje gekocht: onbekend merk Strat, 15W ampje enz voor 120 euro. Helemaal blij. En toch, nadat hij een keer mijn Ibanez RG320 over mijn Marshall VS230 had gespeeld (ook niet bepaald een wereld-set) had hij toch zoiets van: had ik toch maar ff doorgespaard.
Zalig zijn de onwetenden...
Heb hem gezegd dat zijn plank veeeele malen beter is als de meuk waar ik destijds op begon. (en dat is ie ook).

Dus Kim_mii: laat je niet gek maken. Het speelplezier staat voorop!
Er lopen hier ook (ervaren) gitaristen rond die vaker van (relatief dure) apparatuur wisselen dan hun ondergoed, en nog steeds niet helemaal happy zijn.

Rormo
27 juni 2006, 23:39
Niet om je af te branden Kim, maar gewoon goed bedoeld advies: Ik heb toen ik net begon ook een goedkope gitaar gekocht om op te beginnen. Na een half jaar had ik er spijt van en moest ik een nieuwe gaan kopen omdat dit ding toch echt bagger was. Zonde van het geld. Had ik beter gelijk een goede kunnen kopen. Was ik goedkoper uit geweest uiteindelijk. Neem het advies van de mensen hier aan en ruil dat ding in nu je nog kan.
Tuurlijk merk je op dit moment niet dat er iets mis mee is en dat ie niet goed is. Je kunt nog niet spelen, dus kun je hem ook niet testen. Maar geloof ons als we je vertellen dat dit gewoon geen goede gitaar is en dat er andere goedkope veel beter startersgitaren zijn.
En de verkoper die heeft gezegd dat dit een goede gitaar was omdat het de enige was die van hout was gemaakt, die mag je aanklagen.

FruscianteFan
28 juni 2006, 00:42
Jep. Maar daar zijn de voorgaande 4 pagina's ook mee volgeschreven, met dat advies. En weet je, Kim heeft toch al aangegeven dat ze heeft gekozen de gitaar niet in te ruilen, ondanks goedbedoeld advies? Hoeveel zin heeft het dan om nog een keer hetzelfde advies te geven?

No offence.

hendrix2
28 juni 2006, 08:36
en het is misschien leuk om iemand die net z'n eerste elektrische gitaar heeft een beetje meer aan te moedigen. het is echt niet omdat het een stagg is dat hij rapper gaat opgeven met spelen... er zijn mensen die met veel minder beginnen hoor...

Globetrotter
28 juni 2006, 09:30
Hoi Kim!

Ik zou me der ook niet al te druk om maken... 't gaat em in de eerste plaats om het leren spelen, en als je je dan te hard gaat druk maken om gear en toestanden, dan komt der van spelen niet veel meer in huis. Stagg is niet van diezelfde orde als bv. Fender, maar het zijn goede gitaartjes als je start met gitaar spelen. Ik heb een tijdje terug eens op een PRS kopie van Stagg gespeeld en die viel best wel mee, goed afgesteld, mooi afgewerkt, enz. Het ding kostte nog geen 200€ voor eigenlijk een knappe gitaar. Ik weet verder wel niks van de kwaliteit van de gitaren, maar weet wel dat de basgitaren behoorlijk goed scoren in meetmusic (zie hier het artikel: http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=231). Ik heb een half jaar op een Stagg bas gespeeld en die beviel me best wel, goede actie, goede klank, alles best ok voor die prijs!
Cheers,

Bart

Jay75
28 juni 2006, 09:40
Gewoon lekker leren spelen op je gitaar!
Ik zou er blij mee zijn en als je toch niet beter weet, het kan vanaf nu af aan alleen maar beter worden.

Ik heb het zelf ook geleerd op een goedkope gitaar waarvan ik nu denk, hoe heb ik daar in godsnaam op kunnen spelen ( was ik toen beter dan nu??:P )

Gewoon lekker spelen!

kim_mii
28 juni 2006, 11:08
haha dat vind ik ook;) want als ik een duurdere koop dan kan ik die toch ook niet testen? ik wil gewoon leren spelen en als ik dat kan, dan ga ik eens kijken voor een betere gitaar(want wat heb ik nu aan een betere gitaar waar ik geen beter geluid uit kan halen?). misschien ben ik m na een half jaar zat en dan kijk ik gwoon of ik m nog kan/wil inruilen bij die winkel.

greetzz kim:)

DsNL
28 juni 2006, 11:30
achja, ik snap het probleem van de meeste mensen hier niet, niemand begint direct met de duurste gitaren....en stagg valt nog wel mee hoor, zelf ook wel eens op gespeeld en verder niet echt problemen mee gehad ofzo :satisfie: Ik ben zelf begonnen met een 2e hands Fender Strat. Japan, ook niet echt een gitaar om over naar huis te schrijven (hij was een beetje aan de verotte kant :sssh: ) Dus meid veel plezier met de nieuwe gitaar!! (en vergeet niet ons op de hoogte te houden van de door jou geleerde stukjes op de gitaar :rockon: )

Anders Destium
28 juni 2006, 12:04
Gefeliciteerd ermee!

Je moet ergens op beginnen, het plezier in het spelen is het belangrijkst :) En als je dan na een tijd merkt dat je voor je gevoel aan een betere gitaar toe bent dan komt dat dan wel! Ik vind hem er ook nog mooi uitzien, in tegenstelling tot de meeste standaard beginnersgitaren :cooler:

Ik ben zelf op een Squier startersset begonnen, dat was niet ideaal maar dat merkte ik pas nadat ik zelf beter leerde spelen. Eigenlijk is het alleen maar prettig als je op een gegeven merkt dat de beginnersgitaar niet meer voldoet. Het is het teken dat je beginner-af bent, dus oefenen maar ;)

Orpheo
28 juni 2006, 13:46
oh oh oh wat zonde van t geld, deze stagg. zelfs als brandhout is het nutteloos, omdat het hout veel en veel te nat is... ik zeg, ruilen die hap voor een squier of richwood. je had je geld beter rond kunnen strooien op de Dam...

hendrix2
28 juni 2006, 13:54
oh oh oh wat zonde van t geld, deze stagg. zelfs als brandhout is het nutteloos, omdat het hout veel en veel te nat is... ik zeg, ruilen die hap voor een squier of richwood. je had je geld beter rond kunnen strooien op de Dam...
erg motiverend voor iemand die net een eerste gitaartje heeft... :stop:
Zoals al door veel mensen is gezegd, het doet er echt niet toe op wat je leert spelen (en om te leren is stagg echt wel niet zo slecht). Wat doet het er voor een beginner nu toe dat het hout te nat is ofzo... het belangrijkste van gitaarspelen blijft volgens mij er plezier in hebben. En volgens mij zal de topicstarter veel plezier aan deze gitaar beleven.

Jay75
28 juni 2006, 14:12
Ik zou zeggen..............veel plezier ermee en rawk on!!!





THE END ( dit is het einde van dit TOPIC)

:D

Fumi SG
28 juni 2006, 14:23
En volgens mij zal de topicstarter veel plezier aan deze gitaar beleven.

Leest dit topic nog eens door... nu niet meer denk ik.:confused:

hendrix2
28 juni 2006, 14:52
Leest dit topic nog eens door... nu niet meer denk ik.:confused:
jah, ik weet het, vind het eigenlijk triestig dat het materiaal van iemand die net begint volledig word afgebroken hier... Ik kan het alleen maar aanmoedigen als iemand gitaar wil spelen, of dat nu op een stagg of een fender is, dat maakt mij niet uit.

Tupelo
28 juni 2006, 15:05
De enige Stagg die ik ooit in mijn handen heb gehad vond ik best meevallen navenand de verhalen die ik hier hoorde.

Maakt voor een beginner sowieso allemaal niet veel uit vind ik. Kim moet eerst maar eens wat leren spelen en kijken of haar nieuwe hobby haar bevalt. Kan ze t.z.t. als ze wat gevorderd is en eventueel besloten heeft om te blijven spelen verder kijken naar een wat professionelere gitaar als een blade, fender, godin, epiphone, etc.

En face it... als ze nu een Richwood of een London City had gekocht zou ze na enige tijd ook verder kijken naar een blade, fender, godin, epiphone etc.
Dus wat is the loss? Ik denk niet dat ze het ding gaat modden ofzo. ;)