PDA

View Full Version : Gitaar in de zon?



Aron Maiden
25 juni 2006, 20:04
Hoi,

Ik ga deze zomer naar griekenland (kreta) op vakantie, en wou mijn gitaar mee nemen, en dan daar lekker op het stand lekker bruin worden en gitaar spelen,

Maar kan dit eigelijk wel in verband met droogte, en warme zon? het schijnt er wel 35 graden te zijn, dus..

Ik kom liever niet weer met een helemaal krom getrokken kapotte gitaar vandaar;),

Alvast bedankt,

groetjes,
Aron.

Javaca
25 juni 2006, 20:14
Gitaar in de directe zon leggen is niet aan te raden. Het hout houd er niet zo van. Uitdrogen, kromtrekken, e.d.

Misschien handig om zo'n klein goedkoop reisgitaartje te kopen? Bijvoorbeeld een Dean ofzo?

Tho
25 juni 2006, 20:21
Neem hem niet mee!!! De kans is er zeker dat hij er niet heelhouts (HAHAHA) uitkomt. Gaan jullie met de auto? dan moet hij sowieso uren lang in een brandende kofferbak liggen.. Ik raad het je af!
groetjes,
thomas

Enra
25 juni 2006, 20:26
Ik sluit mij volledig bij Javaca aan. Gitaren zijn geen zonaanbidders! Ook lijmnaden kunnen door de hitte van een kofferbak van een in de zon geparkeerde auto loslaten doordat de lijm week wordt.

Zelf neem ik ook altijd een 'goedkoop' gitaartje mee. Da's een zorg minder. Ook bij diefstal is dat niet zo'n gruwelijk drama dan!

dejohan
26 juni 2006, 14:51
Ja goedkope gitaar meepakken.

Maar in een hete stilstaande auto is echt superslecht, in zo'n auto kan het makkelijk 60 graden of meer worden. Op strand enzo gaat wel zolang je ze niet te warm laat worden (handdoek erover) en/of vochtig laat worden.

Aron Maiden
26 juni 2006, 15:31
naja we gaan met het vliegtuig, en wou em eigelijk mee nemen als handbagage, dat scheen wel te kunnen!, ik denk dat hij het vliegtuig wel over leeft, het gaat er gewoon om of hij ook gewoon tegen de buiten zon, het strand enzo kon:)

maar bedankt, ik koop gewoon een goedkoop gitaartje erbij denk ik bij een 2ehads winkeltje ofzo:)