PDA

View Full Version : Engl E580 preamp volume controle probleem



hvasilda
25 juni 2006, 19:14
Hey mede-gitaristen,

Ik heb sinds kort de Engl E580 midi-tube preamp aangeschaft. Ik heb nu het volgende probleem. Als ik de preamp in volume controlmode zet, zou ik met mijn midipedaal (Roland FC-200) het volume moeten kunnen regelen, of zo zou je denken nietwaar? Maar niets is minder waar! De regeling van het volume van mijn E580 reageert ultra-traag en als ik mijn expressie pedaal snel op en neer beweeg, hobbelt de preamp daar dus achteraan. Super irritant! Soms als ik snel van patch wissel dan schakelt de preamp automatisch zijn mastervolume uit! Krankzinning natuurlijk. Stond ik daar in de oefenruimte en dacht ik dat ik mijn splinternieuwe E580 aan stront had geholpen, nee dus...... volume stond gewoon uit!

Mijn vraag is: "zijn er andere E580 gebruikers die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen?" Begrijp me niet verkeerd, de (midi!!!)-preamp klinkt erg goed, maar de midi-controle is tot nog toe waardeloos!

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem! Zelf heb ik al wel zitten denken een analoog volumepedaal tussen gitaar en preamp, maar eigenlijk zou die preamp gewoon moeten werken. Tevens heb ik Engl al gemaild, maar die gasten geven geen respons.

Gegroet,

Harvey Vasilda

srv-man
25 juni 2006, 20:09
Heb geen 580, maar dit zou normaal moeten werken. Je zou de update tool kunnen gebruiken om de software van de 580 opnieuw te installeren.

maestro_nl
26 juni 2006, 12:19
Ik heb eerder problemen gehoord met de ENGL580 en midi.
Als ik me het goed herinner moest de klant een nieuwe midi chip kopen bij ENGL...
Ik noem zoiets een bug in ICT termen, en dat moet kostenloos worden gerepareerd IMO.

Ik zou nogmaals ENGL mailen en desnoods bellen.

FrankS
27 juni 2006, 10:34
hier ook, 2x problemen (agv piekspanning) > flash-update was afdoende

Rectifier
28 juni 2006, 11:59
Hey Harvey,

Beginnen de problemen nu al met mijn ex-580? :-D

Ik heb zelf nooit de volume van de 580 via midi aangestuurd.
Ik zou dat ook nooit zo gaan doen. Ik vind dat je de mastervolume niet moet kunnen controleren maar de ingangsvolume.
Onwijs irritant voor geluidsmensen als jij jezelf steeds harder en zachter zet met de mastervolume.
Als je een volumepedaal voor je preamp gebruikt zal je eind volume niet veel verschillen.

Daarnaast heb ik geen problemen gehad met snel schakelen en dat dan het geluid wegviel. Dat moet dus gelinkt zijn aan het feit dat je je volume via midi bediend.

Ik zou sowieso adviseren om een analoge volumepedaal te kopen en voor de preamp te plaatsen.

Grt. Dano

FrankS
28 juni 2006, 14:34
jah maar zou wel moeten werken.

Rectifier; wat heb je nu dan? (jij was dat toch die me es mailde dat het clean je niet beviel?)

Rectifier
28 juni 2006, 15:09
Klopt, dat was ik
Heb ik Harvey ook wel verteld.

Ik vond het niet slecht maar voor mij niet goed genoeg.
Ben toch ander clean gewend. Mijn vorige amp was een H&K Puretone.
Dan is het verschil wel heel groot.

Ik ben nog met iets anders bezig maar dat is nog niet helemaal rond.
Wordt vervolgd...